Inlägg från: Anonym (Mamma 2021) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Mamma 2021)

    VAd har ni för erfarenheter av sugklocka?

    Hej! vad har ni för erfarenheter gällandes förlossningar med sugklocka? hur vanligt är det att första vaginala förlossningen leder till det? vart hittar man förresten smärtstillande till nyfödda under 5 kg? läste att de nyfödda ibland behöver smärtstillande pga ömhet på huvudet efter förlossning med sugklocka men på apotek så är det 5 kg och uppåt det gäller. 

  • Svar på tråden VAd har ni för erfarenheter av sugklocka?
  • Anonym (Mamma 2021)

    Tack allihopa för svaren!! önskar er en välsignad jul! 
    jag får helt enkelt vägra sugklocka, eventuellt föda barn i ett annat land. Får kalla kårar av förlossningsvården i Sverige. Jag tycker att man borde få snitt istället för sugklocka om barnet fastnar eller är för stort och kvinnan är liten. 
    Snitt framför sugklocka! 

  • Anonym (Mamma 2021)

    Tack allihopa för svaren!! önskar er en välsignad jul! 
    jag får helt enkelt vägra sugklocka, eventuellt föda barn i ett annat land. Får kalla kårar av förlossningsvården i Sverige. Jag tycker att man borde få snitt istället för sugklocka om barnet fastnar eller är för stort och kvinnan är liten. 
    Snitt framför sugklocka! 

  • Anonym (Mamma 2021)
    Anonym (Tyrne) skrev 2020-11-25 13:53:15 följande:

    Föd hellre hemma med en hembarnmorska! Det är tryggt och säkert om du är en frisk omföderska, men det kanske är ditt första barn förresten


    Har inte fött barn förut nej. Man blir nojig av alla läskiga berättelser som ger mig brist till förtroende gällandes förlossningsvård i Sverige.
Svar på tråden VAd har ni för erfarenheter av sugklocka?