• Anonym (Äntligen!)

    Äntligen Positivt äl test!!

    Vi har väntat på äl i 2 månader efter vårat ma i vecka 7 i höstas och idag har jag fått mitt första positiva ältest (första gången vi använt ältest)!! Var första dagen jag rekommenderades testa i förhållande till längden på min cykel och jag fick positivt alltdå! Vad händer nu? Är så exalterad :)! Vi har kört på sex varje dag den senaste veckan då vi inte vetat när jag förväntas ha äl. Ska vi fortsätta med varje dag och iså fall hur länge? :)

  • Svar på tråden Äntligen Positivt äl test!!
  • Anonym (Mymlan)
    Anonym (Äntligen!) skrev 2020-11-25 13:35:38 följande:

    Vi har väntat på äl i 2 månader efter vårat ma i vecka 7 i höstas och idag har jag fått mitt första positiva ältest (första gången vi använt ältest)!! Var första dagen jag rekommenderades testa i förhållande till längden på min cykel och jag fick positivt alltdå! Vad händer nu? Är så exalterad :)! Vi har kört på sex varje dag den senaste veckan då vi inte vetat när jag förväntas ha äl. Ska vi fortsätta med varje dag och iså fall hur länge? :)


    Varannan till var tredje dag brukar rekommenderas för störst chans att bli gravid. Om jag har förstått det rätt så hinner inte mannen producera tillräckligt stark sperma om han har utlösning för ofta. Annars är det bara att köra på!

    Lycka till.
Svar på tråden Äntligen Positivt äl test!!