• Anonym (Mio)

    Problem med ex

    Ska göra en otroligt lång historia kort. Har ett struligt förhållande bakom mig med en narcissistisk man. Efter flera år ställer han till problem med hot osv mot mig som naturligtvis polisanmäls hittills utan resultat. Nu var det inte det som är problemet utan sedan ett halvår har jag träffat en annan man. Jag berättade efter ett tag för honom hur det låg till, vågade och orkade inte direkt. Den här mannen är snäll och lugn och inte van det kaos mitt liv för med sig och nu är det han som får bilen punkterad, massa konstiga samtal osv... Han blir ju naturligtvis rädd och har även en son sedan innan han oroar sig för. Det har gått så långt att jag numera funderar på att göra slut för att han ska slippa problemen, då jag mår otroligt dåligt av situationen. Både hans vänner, sonens mamma osv är ju inblandade i MIN situation och det är inget jag vill eller orkar. Själv stressar han bara upp mig med sin ändå befogade oro. Ser ingen annan utväg än att avsluta. Hur ser ni på det hela?

  • Svar på tråden Problem med ex
  • TriC

    Din nya man borde väl ta ett "snack" med ditt ex?! 
    Då menar jag egentligen inte bara snack...

    Eller vågar han inte?

  • Anonym (Mio)

    Nä, han vågar definitivt inte, varken snacka eller nåt annat.

  • Shameless
    TriC skrev 2020-11-25 14:50:37 följande:

    Din nya man borde väl ta ett "snack" med ditt ex?! 

    Då menar jag egentligen inte bara snack...

    Eller vågar han inte?


    Och du tror att våld är en smart lösning på problemet?
  • Gameofthrones

    Du skulle inte gått in i ett nytt förhållande, ärligt talat.
    vet du om att det finns grava problem så kan du inte "föra" över det till någon annan.

    Jag vet man blir kär och går vidare. 

    Även om man tycker att det är jobbigt med polisanmälan, ansöka om kontaktförbud, gör det för din skull och för att du ska kunna få en lite bättre vardag. 

    Jag förstår att din nya kille drar sig tillbaka för han är rädd om sin omgivning.          för det är nog svårt och komma in i en svår relation om den är skadad. Som din tex.

  • Anonym (Lol)
    Shameless skrev 2020-11-25 19:09:23 följande:
    Och du tror att våld är en smart lösning på problemet?
    Lite saft armband och förståelse löser säkert saken bättre
  • TriC
    Shameless skrev 2020-11-25 19:09:23 följande:
    Och du tror att våld är en smart lösning på problemet?
    Våld ska aldrig vara en förstahandslösning. Men i vissa fall är det den enda lösningen, tyvärr. 

    Hade inte de allierade brukat våld mot nazityskland under andra världskriget, hade vi antagligen bott i ett väldigt annorlunda Europa idag. 
  • Anonym (Anta problem:)

    Gör som i ensam hemma filmerna. Rigga fällor överallt och sätt upp kameror.

    Men kameror och överfallslarm kan lugna ner er lite.

  • Anonym (Anta problem:)

    Gör som i ensam hemma filmerna. Rigga fällor överallt och sätt upp kameror.

    Men kameror och överfallslarm kan lugna ner er lite.

    Ni behöver bevis

Svar på tråden Problem med ex