• Anonym (Ajaj)
    Wed 25 Nov 2020 20:23
    45 visningar
    5 svar
    5
    45

    Hjälp... Smärta överallt

    1. Har senaste tiden haft blödningar som varar längre än vanligt. Har ofta små, mörka blödningar i flera dagar efteråt och det har jag ALDRIG haft förut.

    2. Vattniga flytningar ibland.

    3. Smärtor i livmodern, i bäckenbenet framför, i höfterna och på höger sida långt ner i magen. Smärtan strålar ibland ner i högra benet och i ryggen på höger sida.

    Smärtorna är värre ibland, framför allt efter en lång dag framåtlutad på jobb. Som om något kläms åt.

    Gynekologen gjorde ett snabbt ultraljud som han tyckte såg bra ut. Testade mot könssjukdomar och har inga.

    Vårdcentralen hänvisar bara tillbaka till gynekologen medan denne tycker att jag ska vända mig till vårdcentralen... Vill hellre gå till en kvinnlig gynekolog men de är fullbokade i flera månader framåt där jag bor. Ringt runt flera gånger och får bara till svar att kontakta någon annan. Men vem?

    Bokat tid för cellprov men tycker inte att smärtorna hör ihop med livmoderhalscancer och tycker att det borde synts i så fall på ultraljudet.

    Hjälp mig. Finns det fler som mig? Är desperat. Känner mig omkringkastad och inte tagen på allvar. Är orolig över vad som är fel på mig och tror att jag kommer dö.

  • Svar på tråden Hjälp... Smärta överallt
  • Wed 25 Nov 2020 20:29
    #1

    Är det så pass jobbigt NU så drar du till gynakuten.

    Annars; ja det är jobbigt att inte kunna få en kvinna, håller helt med men är det akut så är det.
    Bara se till att bli undersökt och stå på dig!
    Kan någon följa med dig som stöd?

  • Anonym (Ajaj) Trådstartaren
    Wed 25 Nov 2020 20:33
    #2

    Fast det är ju inte AKUT. Det gör inte akutont och jag har haft de här smärtorna i 2 månader nu. Känner rmig löjlig om jag skulle ta upp en akutplats nu. Vad säger man ens? Ja.. Jag har haft lite molande smärta i 2 månader.. He he....

    Nä, men.. Google är inte min bästa vän längre. Hittar inga symptom som stämmer in på mina och läkarna vet inte vad det kan va så fort de uteslutit könssjukdomar.

  • Anonym (Ajaj) Trådstartaren
    Wed 25 Nov 2020 20:34
    #3

    Ja just det, han som undersökte mig sist går jag inte till igen. Undersökningen tog 7 minuter och jag kände mig inte välkommen tillbaka. Gynekologer finns ju inte på den vanliga vårdcentralen.

  • Anonym (Fråga­)
    Wed 25 Nov 2020 20:48
    #4

    Om du finns i Sthlm så skulle jag rekommendera dig att gå till Pistill på Drottninggatan och fråga dem vad den kvinnliga gynekologen som de rekommenderar heter.

    Är helt seriös, de har kontaktinfo till en kvinnlig gynekolog som ska vara väldigt duktig.

    Lycka till!

  • Anonym (Ajaj) Trådstartaren
    Wed 25 Nov 2020 20:59
    #5

    Bor tyvärr långt ifrån Stockholm.

    Ingen som upplevt samma som vet vad det kan bero på?

Svar på tråden Hjälp... Smärta överallt