• Anonym (E)
    Thu 26 Nov 2020 23:03
    85 visningar
    17 svar
    17
    85

    Ska jag bara ge upp?

    Jobbade tidigare på en avdelning i anslutning till ett större boende, lärde känna personer även på det boendet och fick många goa kollegor, förutom de jag hade på min avdelning. Trivdes bra men fick tyvärr en chef efter flertal chefsbyten jag verkligen inte trivdes med. Vad jag än gjorde tyckte hon det var fel, gav små bestraffningar och tryckte ner mig. De 5 andra cheferna jag haft genom åren har enbart varit nöjda med mig, så på 5 månader gick jag från högpresterande till någon den chefen ansåg borde flyttas på för så usel var jag.

    Detta satte sig ordentligt på självkänslan och jag valde att byta jobb, allt jag gjorde var ju ändå fel enligt chefen som överhuvudtaget inte gick att prata med.

    Nåväl, jag trivdes inte alls på nya jobbet. Personalen är toppen men längtar tillbaka otroligt mycket. Detta vet min chef om och hon har varit stöttande.

    Frågade chefen på grannboendet till fd jobbet. Hon skulle inte anställa alls men vi höll kontakten. Upplevde henne som artig och trevlig.

    Sökte även timmar och chefen blev mycket intresserad...tills hon kom på att jag ju redan hade en tjänst och skulle bli dyr.

    Fick ändå lov att höra av mig och kolla läget ibland och hon tackade ändå för visat intresse.

    I våras sa hon att jag ändå kunde lägga mig tillgänglig som vikarie- lycka.

    Behövde då en underskrift men fick inget svar via Mail. Mailade igen men inget svar.

    Min chef hade som förslag att jag ju kunde byta mina ordinarie pass och jobba där ibland vilket chefen på det boendet tyckte var helt okej min chef tog alltså kontakten... så glad att jag fick den stöttningen.

    Nåväl chefen där jag ville ringde upp mig och hade då tagit referenser av min fd chef som jag verkligen inte funkade med. Hon verkar ha beskrivit mig som hemsk minst sagt så hon vågade inte ens ta in mig på timmar. Där kunde samtalet avslutats men efter ren pratstund frågade om hon andra referenser vilket jag ju hade, inkl min egen nuv chef som bara har gott att säga. Hon lovade att ta kontakt med dessa och återkomma veckan efter.

    Tiden gick, inget svar. Nu har det snart gått 2 månader och inget har hänt. Mailade och frågade igen... inget svar idag.

    Jag mår verkligen som en potta skit på mitt eget jobb, jag vet också att chefen med referenserna faktiskt inte har en aning. Allt handlar om hennes personliga åsikter och tyckande, jag är inte den första hon mobbat ut. När jag började på nuv jobb var hon också referent och då fanns det bara gott att säga om mig. Så efter 2 års ickekontakt är jag visst så usel att jag inte ens kan få timvik inom samma sektor.

    Känner att jag behöver ett avslut, samtidigt hatar jag att vara en jobbig och påstridig människa.?en jag skulle behöva ett definitivt nej från den chefen där jag vill jobba. Som ena stunden erbjuder, frågar om hon får ringa in mig och när jag behöver en underskrift eller hon skall ta referenser hon själv bett om svarar hon inte på Mail. Men jag måste ju efter 2 års hopp och stark vantrivsel på nuv jobb gå vidare. Hitta nåt annat, plugga eller whatever. Jag vet också att denna chef är ökänd för att vara seg att få svar av via Mail.

    Borde jag inse att jag är totalt körd? Bryta ihop och gå vidare eller kan det finnas någon vinning att faktiskt ringa upp denna chef för ett definitivt svar?

    Jag orkar inte ha det såhär.

  • Svar på tråden Ska jag bara ge upp?
  • KittyK­80
    Thu 26 Nov 2020 23:33
    #1

    Ja, det låter verkligen som att det är dags att gå vidare. Du kommer att må mycket bättre.

  • Anonym (E) Trådstartaren
    Thu 26 Nov 2020 23:40
    #2
    KittyK80 skrev 2020-11-26 23:33:44 följande:

    Ja, det låter verkligen som att det är dags att gå vidare. Du kommer att må mycket bättre.


    Tack, men rent hypotetiskt. Varför erbjuder denna chefen saker och sedan ?försvinner?. Hon har haft så många chanser att bara tacka nej. Men istället skall hon kolla andra referenser, vill kunna ringa om jag behövs osv osv

    Handlar det om obrydd, upptagen eller bara sjukt seg?
  • Anonym (sek)
    Fri 27 Nov 2020 07:42
    #3

    Du frågade detta för nån vecka sedan och fick massor med svar... 

  • Anonym (E) Trådstartaren
    Fri 27 Nov 2020 13:59
    #4
    Anonym (sek) skrev 2020-11-27 07:42:32 följande:

    Du frågade detta för nån vecka sedan och fick massor med svar... 


    Har inte alls frågat detta för en vecka sedan.
  • Anonym (A)
    Fri 27 Nov 2020 14:01
    #5
    KittyK80 skrev 2020-11-26 23:33:44 följande:
    Ja, det låter verkligen som att det är dags att gå vidare. Du kommer att må mycket bättre.
    Håller med
  • KittyK­80
    Fri 27 Nov 2020 17:15
    #6
    Anonym (E) skrev 2020-11-26 23:40:46 följande:
    Tack, men rent hypotetiskt. Varför erbjuder denna chefen saker och sedan försvinner. Hon har haft så många chanser att bara tacka nej. Men istället skall hon kolla andra referenser, vill kunna ringa om jag behövs osv osv

    Handlar det om obrydd, upptagen eller bara sjukt seg?
    Tyvärr händer att man inte får det avslut man önskar. Det är bara att gå vidare. Kanske hon har kollat referenser och inte fått de svar hon önskade. Eller så bestämde hon sig för att inte gå vidare baserat på den dåliga referensen eller något helt annat. Oavsett så har hon valt att inte höra av sig för att ta det vidare. Sök andra jobb. Du har redan gått för länge och mått dåligt. Många söker jobb och alla kan inte få dem. Förstår att man kan önska en förklaring men ibland får man inte det. Det är bara att söka på. Hoppas att du hittar något snart.
  • Anonym (E) Trådstartaren
    Thu 3 Dec 2020 00:06
    #7
    KittyK80 skrev 2020-11-27 17:15:47 följande:

    Tyvärr händer att man inte får det avslut man önskar. Det är bara att gå vidare. Kanske hon har kollat referenser och inte fått de svar hon önskade. Eller så bestämde hon sig för att inte gå vidare baserat på den dåliga referensen eller något helt annat. Oavsett så har hon valt att inte höra av sig för att ta det vidare. Sök andra jobb. Du har redan gått för länge och mått dåligt. Många söker jobb och alla kan inte få dem. Förstår att man kan önska en förklaring men ibland får man inte det. Det är bara att söka på. Hoppas att du hittar något snart.


    Jag ringde faktiskt upp henne, just för att få ett avslut. Jag fick dock inget.

    Hon sa att hon haft för mycket att göra i dessa covidtider vilket ju är ganska logiskt. Ev kunde jag få timmar om några månader. Hon sa inte så mycket mer om den dåliga referensen utan skulle ringa min chef också. Så ytterligare en månads väntan på svar... känner mig bara tom.
  • KittyK­80
    Thu 3 Dec 2020 20:14
    #8
    Anonym (E) skrev 2020-12-03 00:06:40 följande:
    Jag ringde faktiskt upp henne, just för att få ett avslut. Jag fick dock inget.

    Hon sa att hon haft för mycket att göra i dessa covidtider vilket ju är ganska logiskt. Ev kunde jag få timmar om några månader. Hon sa inte så mycket mer om den dåliga referensen utan skulle ringa min chef också. Så ytterligare en månads väntan på svar... känner mig bara tom.
    Sök annat arbete och släpp det där.
  • Anonym (E) Trådstartaren
    Fri 4 Dec 2020 00:34
    #9
    KittyK80 skrev 2020-12-03 20:14:34 följande:

    Sök annat arbete och släpp det där.


    Tänkte det, men fattar inte varför hon bara inte säger nej till mig...
  • KittyK­80
    Fri 4 Dec 2020 18:46
    #10
    Anonym (E) skrev 2020-12-04 00:34:10 följande:
    Tänkte det, men fattar inte varför hon bara inte säger nej till mig...
    Kanske tycker hon att det är jobbigt att du är så påstridig och försöker att avstyra det lite fint. Hör inte av dig igen. Det blir för mycket och du får ändå inga svar. Släpp släpp släpp. Inga "men jag undrar ..."
  • Anonym (E) Trådstartaren
    Fri 4 Dec 2020 18:54
    #11
    KittyK80 skrev 2020-12-04 18:46:18 följande:

    Kanske tycker hon att det är jobbigt att du är så påstridig och försöker att avstyra det lite fint. Hör inte av dig igen. Det blir för mycket och du får ändå inga svar. Släpp släpp släpp. Inga "men jag undrar ..."


    Påstridig? Mailat typ var tredje månad och pratat med henne i telefon 3 gånger på 2 år. 2 av dessa samtal har hon själv ringt upp mig och inte tvärtom.
  • KittyK­80
    Fri 4 Dec 2020 19:50
    #12
    Anonym (E) skrev 2020-12-04 18:54:42 följande:
    Påstridig? Mailat typ var tredje månad och pratat med henne i telefon 3 gånger på 2 år. 2 av dessa samtal har hon själv ringt upp mig och inte tvärtom.
    Ja, jag tycker att du låter påstridig, du har ju uppenbarligen mejlat också och upplever dig själv som påstridig i trådstarten.

    "Känner att jag behöver ett avslut, samtidigt hatar jag att vara en jobbig och påstridig människa.en jag skulle behöva ett definitivt nej från den chefen där jag vill jobba. Som ena stunden erbjuder, frågar om hon får ringa in mig och när jag behöver en underskrift eller hon skall ta referenser hon själv bett om svarar hon inte på Mail."
  • Anonym (E) Trådstartaren
    Fri 4 Dec 2020 19:52
    #13
    KittyK80 skrev 2020-12-04 19:50:00 följande:

    Ja, jag tycker att du låter påstridig, du har ju uppenbarligen mejlat också och upplever dig själv som påstridig i trådstarten.

    "Känner att jag behöver ett avslut, samtidigt hatar jag att vara en jobbig och påstridig människa.en jag skulle behöva ett definitivt nej från den chefen där jag vill jobba. Som ena stunden erbjuder, frågar om hon får ringa in mig och när jag behöver en underskrift eller hon skall ta referenser hon själv bett om svarar hon inte på Mail."


    Ja det är väl ett ganska märkligt betende från en chef? Tycker du inte det själv?

    Om du blir lovad att komma och jobba, sen inser att du behöver en underskrift och kollar hur det funkar men inget svar? Är det då konstigt att man undrar?
  • KittyK­80
    Fri 4 Dec 2020 20:11
    #14
    Anonym (E) skrev 2020-12-04 19:52:10 följande:
    Ja det är väl ett ganska märkligt betende från en chef? Tycker du inte det själv?
    Om du blir lovad att komma och jobba, sen inser att du behöver en underskrift och kollar hur det funkar men inget svar? Är det då konstigt att man undrar?
    Om jag ska vara ärlig så tycker jag att det är du som beter dig lite märkligt. Hon vill ju uppenbarligen inte att du ska jobba där. Det är allt du behöver veta. Som sagt, släpp det och lägg din energi på att hitta ett ANNAT jobb. Visst, det är surt, jag fattar det, men inget att hänga upp sig på. Kan inte tillföra mer i tråden nu eftersom jag känner att vi fastnat, men lycka till med jobbsökandet.
  • Anonym (E) Trådstartaren
    Fri 4 Dec 2020 21:44
    #15
    KittyK80 skrev 2020-12-04 20:11:24 följande:

    Om jag ska vara ärlig så tycker jag att det är du som beter dig lite märkligt. Hon vill ju uppenbarligen inte att du ska jobba där. Det är allt du behöver veta. Som sagt, släpp det och lägg din energi på att hitta ett ANNAT jobb. Visst, det är surt, jag fattar det, men inget att hänga upp sig på. Kan inte tillföra mer i tråden nu eftersom jag känner att vi fastnat, men lycka till med jobbsökandet.


    Om man inte vill att någon skall jobba där så erbjuder man väl knappast personen att jobba där? Utan säger ?nej tack??
  • KittyK­80
    Fri 4 Dec 2020 22:30
    #16
    Anonym (E) skrev 2020-12-04 21:44:46 följande:
    Om man inte vill att någon skall jobba där så erbjuder man väl knappast personen att jobba där? Utan säger nej tack?
    Som sagt, vi går runt i cirklar. Lycka till med allt.
  • Anonym (E) Trådstartaren
    Fri 4 Dec 2020 23:28
    #17
    KittyK80 skrev 2020-12-04 22:30:08 följande:

    Som sagt, vi går runt i cirklar. Lycka till med allt.


    Men berätta hur du tänker...

    Vill man inte ha någon är det väl bara att säga nej tack?
Svar på tråden Ska jag bara ge upp?