• Xenia

Hur ser ni andra på oss som pratyknarkar?

Jlund skrev 2020-11-27 04:34:48 följande:

Som frågan lyder? Hur ser ni andra på oss inte håller på med detta och inte tycker detta är ok?

Vill mest veta vilken syn ni har på oss. Är vi vidriga människor i ers ögen? Vad är er reflektion

Jag anser att ni är idioter och dessutom stöder ni kriminalitet.

Men vilka droger syftar du på? Jag antar att du inte menar alkohol och hasch. Kokain?

Alla sådana droger anser jag vara att skolka från livet. Det vanliga livet duger inte, ni måste ha droger för att stå ut. Även ni som är rika och har råd att festa.
  • Xenia
    Anonym (Lisa) skrev 2020-11-27 20:42:20 följande:

Hur ser ni på er själva? Låter det bättre att kalla sig partyknarkare än bara knarkare? Jag ser inte knarkare som vedervärdiga. Jag ser dem som svaga individer. Det finns mycket i livet som kan göra en människa så skör att droger blir lockande. Man ska inte döma människor som tappat fotfästet om man inte vet orsaken.

Men partyknarkare knarkar knappast för att de är psykiskt sköra och upplevt traumatiska saker. I så fall skulle de inte nöja sig med att bli partyknarkare utan vara knarkare på heltid.

De som partyknarkar är sådana som inte tycker att det vanliga livet räcker till. Det måste vara häftigare.

Sedan kan ju en del åka dit och bli beroende, men det tror ju ingen kan drabba en själv.

Som förälder tycker jag man ska föregå med gott exempel och inte använda olagliga droger öht.
  • Xenia
    Anonym (Krog/resturang) skrev 2020-11-28 12:55:12 följande:
    Du dömer de människor som partydroger och antar att det eventuellt kommer gå dåligt för dom, därav din irritation på att jag skulle normalisera detta är jag absolut inte har gjort det.

Klart jag kan ha kunskap om ämnet även om jag inte har brukat droger. Annat är bara dumt att säga.

Jag blandar inte mig i vad vuxna människor gör på krogen, jag är inte där för att avråda eller råda gällande olika preparat som berusar. Jag är där för att hålla i stora event och ta hand om gäster och se till så att festen är i gång och att gästerna har det roligt.

Jag förstår inte varför du påstår att jag skulle normalisera det hela.
    Men hur kan du veta att 85% partyknarkar? Hänger de på bardisken eller sitter vid bordet och snortar kokain?
  • Xenia
    Anonym (Krog/resturang) skrev 2020-11-29 16:41:06 följande:
    Både ock. Vissa gör det på toa, andra innan krogen, en del berättar att dom har gjort det på förfest, men det sker vid bord och bardisk men jag har inte sagt att det behöver vara att dom snortar kokain, många tar piller etc.

Det förekommer även väldigt ofta att gäster ber mig att fixa åt dom.

(Givetvis så gör jag inte det.)
    Ja, om de tar piller förstår jag att det är svårt att stoppa, de kan ju säga att det är receptbelagda mediciner som de måste ta flera gånger om dagen.

Men är det annars ok för krögaren/festfixaren att folk öppet tar olagliga droger?
Svar på tråden Hur ser ni andra på oss som pratyknarkar?