• Anonym (SylvesterKalsong)

    Populär tjej & mindre populär kille

    En del tjejer har alltid haft lätt att få killar.
    Och så finns det killar som inte alltid haft det lätt att få tjejer.
    Vi säger att en sådan tjej blir ihop med en sådan kille.
    Ska han räkna med, acceptera, att hon förmodligen kommer att flirta med andra, hångla, ha sex med andra?

  • Svar på tråden Populär tjej & mindre populär kille
  • Anonym (Igen)
    Anonym (SylvesterKalsong) skrev 2020-11-27 07:17:36 följande:

    En del tjejer har alltid haft lätt att få killar.

    Och så finns det killar som inte alltid haft det lätt att få tjejer.

    Vi säger att en sådan tjej blir ihop med en sådan kille.

    Ska han räkna med, acceptera, att hon förmodligen kommer att flirta med andra, hångla, ha sex med andra?


    Är han ok med att hon har sex med andra? Vill han leva i en relation där hon är otrogen?
  • vampyria2
    JAg hoppas verkligen att du trollar här, tror du verkligen att människor som är lite mer poppis är mer värda och därför får bete sig som svin mot andra människor?
    Jag faller inte för någon beroende på hur poppis eller snygg nån kan tänkas vara utan för att jag älskar människan och vill den väl, jag skulle aldrig göra något som skulle nedvärdera den människan och så tror jag de flesta människor känner.
  • Anonym (SylvesterKalsong)
    vampyria2 skrev 2020-11-27 07:25:56 följande:
    JAg hoppas verkligen att du trollar här, tror du verkligen att människor som är lite mer poppis är mer värda och därför får bete sig som svin mot andra människor?
    Jag faller inte för någon beroende på hur poppis eller snygg nån kan tänkas vara utan för att jag älskar människan och vill den väl, jag skulle aldrig göra något som skulle nedvärdera den människan och så tror jag de flesta människor känner.
    Det är en seriös fundering jag har. Jag tror att en del populära tjejer som är van att få killar kanske har svårt att sluta med det, skulle sakna bekräftelsen från andra.
    Jag tror att mindre populära killar ses som mindre värda.
  • Anonym (nej nej)
    Anonym (SylvesterKalsong) skrev 2020-11-27 07:17:36 följande:

    En del tjejer har alltid haft lätt att få killar.
    Och så finns det killar som inte alltid haft det lätt att få tjejer.
    Vi säger att en sådan tjej blir ihop med en sådan kille.
    Ska han räkna med, acceptera, att hon förmodligen kommer att flirta med andra, hångla, ha sex med andra?


    Varför skulle hon göra det? Är man kär så har man väl bara ögon för den personen, oavsett hur "populär" man nu är (lite larvigt uttryck, men du kanske är väldigt ung?) 

     Blir man i hop med en partner som ändå fortsätter söka efter  något "bättre" så är det inte rätt partner för en. 
    Om du skulle säga att det är ok att man träffar andra när du egentligen inte tycker det - då gör du avkall på det som är viktigt för dig och då bidrar du till att den andra personen ser dig på ett visst sätt - inte det rätta sättet. Du måste vara ärlig och rakryggad i vad du tycker - DET å andra sidan visar att du har integritet och vet att du har ett egenvärde. 
  • vampyria2
    Anonym (SylvesterKalsong) skrev 2020-11-27 07:34:45 följande:
    Det är en seriös fundering jag har. Jag tror att en del populära tjejer som är van att få killar kanske har svårt att sluta med det, skulle sakna bekräftelsen från andra.
    Jag tror att mindre populära killar ses som mindre värda.

    Oj vad tragiskt att läsa faktiskt, jag är ganska poppis och av någon anledning så brukar killar/män gilla mig och jag har aldrig haft några problem med den biten.
    Själv tycker jag att det mest är jobbigt att inte kunna ens gå ut utan att folk ska hålla på och flirta, ge en komplimanger pga hur man ser ut och vara på en hela tiden...missförstå mig rätt här, jag hade inte gillat det omvända heller :p DU vet man är aldrig nöjd som människa hehe.

    Jag gillar nördiga killar, jag går inte alls igång på de så kallade snygga och poppiskillarna, jag ser inte det attraktiva i dem...ge mig hjärna så blir du het :D

    När jag väl träffar nån så är det hans attraktion jag vill åt, jag skiter fullkomligt i vad alla andra tycker och tänker om mig....i min värd var det så normen är, de flesta även de så kallade popppis människorna vill värna om den de är med.

    Du tror inte att du bara har fokuserat och sett "fel" saker, om man letar efter något så är det lätt att se det. Försök att istället titta efter poppistjejer som faktiskt är nra och tar hand om de sinna :)
  • Anonym (Kvinna 42)
    Anonym (SylvesterKalsong) skrev 2020-11-27 07:17:36 följande:

    En del tjejer har alltid haft lätt att få killar.

    Och så finns det killar som inte alltid haft det lätt att få tjejer.

    Vi säger att en sådan tjej blir ihop med en sådan kille.

    Ska han räkna med, acceptera, att hon förmodligen kommer att flirta med andra, hångla, ha sex med andra?


    Jag är en sån tjej/kvinna som är populär som du kallar det.

    Jag har alltid varit trogen mina partners eftersom jag genuint älskat dom och valt just dom. Jag har aldrig haft något behov av bekräftelse eller velat ligga runt. Inte ens som singel har jag betett mig så.

    Tvärtom så är tjejer som ligger runt och är otrogen inte alls populära utan trasiga bekräftelseknarkare som inte kan ta ett nej. Dessa tjejer står lågt i kurs hos män.

    En populär kvinna som män trånar efter handlar snarare om att det finns egenskaper som män uppskattar, respekterar och värdesätter och ser en potential i. Flickvänsmaterial helt enkelt. Vilket är något helt annat än kvarterets liggbrud som alla satt på som onykter..
  • Anonym (A)
    vampyria2 skrev 2020-11-27 07:25:56 följande:
    JAg hoppas verkligen att du trollar här, tror du verkligen att människor som är lite mer poppis är mer värda och därför får bete sig som svin mot andra människor?
    Jag faller inte för någon beroende på hur poppis eller snygg nån kan tänkas vara utan för att jag älskar människan och vill den väl, jag skulle aldrig göra något som skulle nedvärdera den människan och så tror jag de flesta människor känner.
    Håller med
  • Anonym (SylvesterKalsong)

    Är det inte så att en kille som inte kan välja och vraka bland tjejer, får nöja sig, sänka kraven, ha överseende? Han får vara glad att någon vill ha honom, tjejerna står inte på kö.

  • Anonym (op)
    Anonym (SylvesterKalsong) skrev 2020-11-27 07:34:45 följande:
    Det är en seriös fundering jag har. Jag tror att en del populära tjejer som är van att få killar kanske har svårt att sluta med det, skulle sakna bekräftelsen från andra.
    Jag tror att mindre populära killar ses som mindre värda.

    Skulle du tänka så om du var superpopulär?

    Nej, naturligtvis är man trogen om man är i en relation. Varför menar du man skulle sakna få bekräftelse av andra? Tror det är du som tänker så.
  • Fjäril kär
    Anonym (SylvesterKalsong) skrev 2020-11-28 10:38:34 följande:

    Är det inte så att en kille som inte kan välja och vraka bland tjejer, får nöja sig, sänka kraven, ha överseende? Han får vara glad att någon vill ha honom, tjejerna står inte på kö.


    Att ha många att välja på betyder inte per automatik att man alltid hittar rätt person. Det finns en anledning till att de "populära" har drivor av förhållanden. Det flockas mer skit omkring dessa personer.

    Varför tror du att artister, politiker, skådisar, tv-folk etc har svårt att hitta en partner fast de är snygga och populära? Jo för att det flockas fel sorts personer omkring dom som inte är pålitlig av olika anledningar.
  • Anonym (SylvesterKalsong)
    Fjäril kär skrev 2020-11-28 12:37:37 följande:
    Att ha många att välja på betyder inte per automatik att man alltid hittar rätt person. Det finns en anledning till att de "populära" har drivor av förhållanden. Det flockas mer skit omkring dessa personer.

    Varför tror du att artister, politiker, skådisar, tv-folk etc har svårt att hitta en partner fast de är snygga och populära? Jo för att det flockas fel sorts personer omkring dom som inte är pålitlig av olika anledningar.
    De som är populära vet att de lätt kan få någon om de vill. Har förmodligen legat med fler, än killen som inte lätt kan få någon.
    Ni som kan välja och vraka, blir ni lätt uttråkade och behöver omväxling med andra killar?
  • Fjäril kär
    Anonym (SylvesterKalsong) skrev 2020-11-28 12:44:45 följande:

    De som är populära vet att de lätt kan få någon om de vill. Har förmodligen legat med fler, än killen som inte lätt kan få någon.

    Ni som kan välja och vraka, blir ni lätt uttråkade och behöver omväxling med andra killar?


    Du vill verkligen inte förstå det vi skriver?
  • Anonym (op)
    Anonym (SylvesterKalsong) skrev 2020-11-28 12:44:45 följande:
    De som är populära vet att de lätt kan få någon om de vill. Har förmodligen legat med fler, än killen som inte lätt kan få någon.
    Ni som kan välja och vraka, blir ni lätt uttråkade och behöver omväxling med andra killar?
    Jobba på din egen självkänsla. det är ditt problem.
  • Anonym (ekonörd)
    Anonym (SylvesterKalsong) skrev 2020-11-27 07:34:45 följande:
    Det är en seriös fundering jag har. Jag tror att en del populära tjejer som är van att få killar kanske har svårt att sluta med det, skulle sakna bekräftelsen från andra.
    Jag tror att mindre populära killar ses som mindre värda.
    Eller så är de trötta på det. Alla tycker inte om bekräftelse och uppmärksamhet oavsett hur man ser ut eller hur populär man är. Finns ju massor av faktorer som gör att hon är på det ena eller andra viset, och som påverkar hur flirtig hon är eller hur mycket hon gillar att bli uppvaktad.
  • Anonym (ekonörd)
    Anonym (SylvesterKalsong) skrev 2020-11-28 12:44:45 följande:
    De som är populära vet att de lätt kan få någon om de vill. Har förmodligen legat med fler, än killen som inte lätt kan få någon.
    Ni som kan välja och vraka, blir ni lätt uttråkade och behöver omväxling med andra killar?
    Har du börjat dejta en sån här tjej eller varför undrar du så om det?
Svar på tråden Populär tjej & mindre populär kille