• Wed 2 Dec 2020 10:24
    2497 visningar
    23 svar
    23
    2497

    Gravid v. 16. Eller?

    Hej!

    Jag behöver verkligen någon att bolla med. Jag är gravid i vecka 16 nu (15+3) med mitt tredje barn. Men jag har typ ingen mage? Den enda gången jag kan känna något är när jag ligger på rygg och då mest på morgonen innan jag kissat. Jag kan dra in magen hur mycket som helst och ändå syns inget. Inte ens en liten bula. Vill minnas att jag var större med mina andra två.. har tyvärr ingen bild att jämföra med.

    Är så orolig att jag fått missfall. Jag har blödande tandkött, trög mage, behöver kissa ofta och drömmer mycket. Som det har varit de andra gångerna. Men inget annat. Det är mest storleken på magen som skrämmer mig. Speciellt då jag inte har varit hos någon barnmorska överhuvudtaget så jag har noll koll på något där inne.

    Är mitt uppe i en flytt till annat län så barnmorska ville inte ta emot mig pga de inte kunde göra någon uppföljning. Men har iallafall bokat in ett rul som sker den 28/12. Men är så orolig att inget ska synas när jag kommer dit. Snälla, vill bara bolla med någon.

  • Svar på tråden Gravid v. 16. Eller?
  • Wed 2 Dec 2020 13:38
    #11
    ssangiss skrev 2020-12-02 10:24:01 följande:

    Hej!

    Jag behöver verkligen någon att bolla med. Jag är gravid i vecka 16 nu (15+3) med mitt tredje barn. Men jag har typ ingen mage? Den enda gången jag kan känna något är när jag ligger på rygg och då mest på morgonen innan jag kissat. Jag kan dra in magen hur mycket som helst och ändå syns inget. Inte ens en liten bula. Vill minnas att jag var större med mina andra två.. har tyvärr ingen bild att jämföra med.

    Är så orolig att jag fått missfall. Jag har blödande tandkött, trög mage, behöver kissa ofta och drömmer mycket. Som det har varit de andra gångerna. Men inget annat. Det är mest storleken på magen som skrämmer mig. Speciellt då jag inte har varit hos någon barnmorska överhuvudtaget så jag har noll koll på något där inne.

    Är mitt uppe i en flytt till annat län så barnmorska ville inte ta emot mig pga de inte kunde göra någon uppföljning. Men har iallafall bokat in ett rul som sker den 28/12. Men är så orolig att inget ska synas när jag kommer dit. Snälla, vill bara bolla med någon.


    Jag har vart gravid 4 gånger (1 ma i v9). Kände redan från början att något var fel och förstod vad som skulle hända.

    Jag har aldrig fått mage förrän runt v.20.

    Tycker att du ska ringa upp och be om ett ultraljud. Mest för din oro. Så jobbigt om du ska gå i nästan en månad och känna oro.
  • Fri 4 Dec 2020 11:17
    #12

    Jag tänkte på en sak.. kan det vara så att jag kanske är tidigare i graviditeten än jag trott? Jag menar jag kollade från sista mensens första dag och en räknare hjälpte mig att få fram veckorna. Men min mens har ju varit väldigt oregelbunden och ibland har den inte kommit alls. Kanske inte spelar någon roll men bara en tanke..

  • Anonym (Samma­!)
    Fri 4 Dec 2020 21:06
    #13

    En till här i 15+5 som också har UL 28/12.

    Har också gått i såna tankar några dagar. Har kvar trötthet, ömma bröst och allmän virrighet, men hade också trott att jag skulle känna livmodern bättre andra gången. Känner precis som du kanske något på morgonen men vet inte och har inte känt nån rörelse än.

    Dock blev jag lite lugnare idag när jag upptäckte att brösten läckt ut ett par droppar "mjölk", så då känns det ju som att något fortfarande jobbar där inne.

  • Fri 4 Dec 2020 22:01
    #14
    Anonym (Samma!) skrev 2020-12-04 21:06:20 följande:

    En till här i 15+5 som också har UL 28/12.

    Har också gått i såna tankar några dagar. Har kvar trötthet, ömma bröst och allmän virrighet, men hade också trott att jag skulle känna livmodern bättre andra gången. Känner precis som du kanske något på morgonen men vet inte och har inte känt nån rörelse än.

    Dock blev jag lite lugnare idag när jag upptäckte att brösten läckt ut ett par droppar "mjölk", så då känns det ju som att något fortfarande jobbar där inne.


    Åh, Okej! Så jobbigt att vara så ovetande. Men vad skönt att du ändå verkar få lite tecken :) Här händer inget just nu..
  • Anonym (Samma­!)
    Fri 4 Dec 2020 22:08
    #15
    ssangiss skrev 2020-12-04 22:01:24 följande:

    Åh, Okej! Så jobbigt att vara så ovetande. Men vad skönt att du ändå verkar få lite tecken :) Här händer inget just nu..


    Det kallas ju spökveckorna av en anledning så tror och hoppas att allt är bra för dig (också) ??
  • Sat 5 Dec 2020 15:03
    #16
    Anonym (Samma!) skrev 2020-12-04 22:08:31 följande:

    Det kallas ju spökveckorna av en anledning så tror och hoppas att allt är bra för dig (också) ??


    Jo, de där spökveckorna har jag haft med mina andra två också men då har jag iallafall haft en antydan till mage. Hoppas också allt är bra. Känns som en evighet till den 28:e!
  • Sun 20 Dec 2020 23:26
    #17
    Aamon skrev 2020-12-02 10:45:12 följande:

    Förstår dig till fullo!

    Jag är också i v16 med andra barnet (om jag räknat de levande) och har ingen mage alls. Jag fick göra ul I v13 (KUB) där de konstaterade att livmodern lutar mycket mer bakåt denna gång och att fostret ligger långt ner i blygdbenet varför jag inte har någon mage ännu.

    Känns dock konstigt då jag inte kan känna rörelser ännu och hade Covid för några veckor sedan. Är orolig att barnet inte lever längre. Har nästa ultraljud 28/12 men dagarna går så långsamt...


    Hej! Hur går det för dig och magen?
  • Sun 20 Dec 2020 23:27
    #18
    Anonym (Samma!) skrev 2020-12-04 21:06:20 följande:

    En till här i 15+5 som också har UL 28/12.

    Har också gått i såna tankar några dagar. Har kvar trötthet, ömma bröst och allmän virrighet, men hade också trott att jag skulle känna livmodern bättre andra gången. Känner precis som du kanske något på morgonen men vet inte och har inte känt nån rörelse än.

    Dock blev jag lite lugnare idag när jag upptäckte att brösten läckt ut ett par droppar "mjölk", så då känns det ju som att något fortfarande jobbar där inne.


    Hej! Hur går det för dig och din mage?
  • Sun 20 Dec 2020 23:36
    #19

    Jag hade absolut ingen mage att tala om i v 16 med något av mina barn. Kunde lätt dölja magen tills typ v 22.

  • Mon 21 Dec 2020 06:14
    #20
    ssangiss skrev 2020-12-20 23:26:00 följande:

    Hej! Hur går det för dig och magen?


    Jag pratade med bm om min oro i samband med att de skulle förnya mina mediciner och hon erbjöd mig att få komma och lyssna på hjärtljuden. När jag väl var där och lyssnade hade hon svårt att hitta dom då barnet fortfarande ligger långt ner, så hon gjorde ett snabbt ultraljud. Barnet levde och växte som det skulle.
  • Mon 21 Dec 2020 15:57
    #21
    Aamon skrev 2020-12-21 06:14:14 följande:

    Jag pratade med bm om min oro i samband med att de skulle förnya mina mediciner och hon erbjöd mig att få komma och lyssna på hjärtljuden. När jag väl var där och lyssnade hade hon svårt att hitta dom då barnet fortfarande ligger långt ner, så hon gjorde ett snabbt ultraljud. Barnet levde och växte som det skulle.


    Okej. Vad skönt att höra!
  • Mon 21 Dec 2020 19:35
    #22
    ssangiss skrev 2020-12-21 15:57:42 följande:

    Okej. Vad skönt att höra!


    Hur går det för dig? <3
  • Mon 21 Dec 2020 20:31
    #23
    Aamon skrev 2020-12-21 19:35:31 följande:

    Hur går det för dig? <3


    Det går bra tack. Ser ut att gå framåt. Magen växer faktiskt och jag kände de första sparkarna igår! Känner på kvällen när jag varvar ner. Som nu till exempel :D Så underbart!
Svar på tråden Gravid v. 16. Eller?