Inlägg från: Solblomma30 |Visa alla inlägg
  • Solblomma30

    Mindre akne gravid?

    Min hy har blivit bättre någon gång i början av andra trimestern. Den har faktiskt varit ganska mycket bättre även mellan och efter graviditeter för mig, lite sämre runt ägglossning men ändå klar förbättring :)

  • Solblomma30
    MariaCin skrev 2020-12-06 16:16:49 följande:

    Tack för era svar Berguven och solblomma30 - låter som att det finns hopp för mig då. Har ni haft stora problem med akne innan? Undrar också om det här med fet hy, är det något som ni besvärats av och hur har det isf påverkats av graviditeten? 


    Jag har inte haft cystisk acne, men jag har haft acne från tonåren och fram till jag fick barn. Jag har haft väldigt knottrig hy, som små små finnar i hela huden liksom. Det har periodvis varit väldigt jobbigt. Jag har gått hos hudläkare och testat allt, men det känns som att det kanske var hormonellt. Knottrorna försvann nästan helt med första graviditeten och har inte kommit tillbaka. Jag får lite grann vid ägglossning som sagt men det går inte alls att jämföra. Jag har haft väldigt fet hy också, men jag upplever nog att även det är bättre faktiskt.
Svar på tråden Mindre akne gravid?