• Mon 7 Dec 2020 07:06
    762 visningar
    6 svar
    6
    762

    Hur många k.snitt

    Hej!

    Hur många kejsarsnitt har ni gjort och hur har det gått? Hur många år är det mellan era snitt?

    Jag gjorde mitt första snitt 2017 i v.25. Födde sedan en liten flicka vaginalt i v.25 7 månader efter snittet.

    December 2019 gjordes mitt andra snitt i v.34+1 och då hade jag sammanväxningar. En rispa råkades då göra på urinblåsa som ledde till att dom fick operera om mig igen pga inte blödning.

    Läkarna berättade att man brukar rekommendera 3 snitt beroende på. Så jag ska då ha ett till godo så att säga..

    Men hur många har ni gjort och vad ansåg vården gällande just dig?

  • Svar på tråden Hur många k.snitt
  • Mon 7 Dec 2020 10:27
    #2
    Anotherone skrev 2020-12-07 08:49:43 följande:

    Jag har gjort två och rekommenderas inte att bli gravid någonsin mer. Så två snitt var vad min kropp klarade av.

    Det senaste var urakut pga livmoderruptur så det är förstås skälet till detta.


    Gick allt bra för dig och bebis?

    Till mig så sa läkarna att jag iaf i nuläget kan göra ett snitt till, men man har ju hört från andra kvinnor att visa har gjort 4-5 stycken.
  • Mon 7 Dec 2020 11:35
    #6
    Anonym (Ann) skrev 2020-12-07 10:54:19 följande:

    Det är ju individuellt, ingen kvinna/kejsarsnitt är samma, så man kan bara säga generellt. 

    Så vad som gäller generellt, behöver inte gälla dig. 


    Nej det vet jag, därav att jag skriver och frågar -dig.

    Jag kan i nuläge göra ett snitt till, mer nyfiken på vad andra kvinnor har fått höra och vad som gäller för just dem.
Svar på tråden Hur många k.snitt