Medlem i facket?!
Du som inte är med i ditt fackförbund på arbetsplatsen. Varför?
Och vad skulle skulle kunna få dig att gå med?
Du som inte är med i ditt fackförbund på arbetsplatsen. Varför?
Och vad skulle skulle kunna få dig att gå med?
Och jag har bajsat sedan 90-talet ..... Så vart vill du komma?
Om "vi" syftade på alla fackförbund, är är mina toaletten besök lika mycket värda som dina "erfarenheter" i facket.
Ni gamlingar har verkligen svårt att fatta att antal år spenderat att göra ngt inte behöver vara likställt med en viss mängd kunskap.
Har sett arbetare med 40 års "erfarenheter", som flera praktikanter lärde sig på 2-4 veckor......
Jag är med i unionen pga. inkomstförsäkringen, i övrigt ser jag det som de ställer till mer än vad de gör nytta. Jag ogillar inlåsningen kollektivavtal ger och därför hade jag gärna sluppit ha med facket att göra. Skulle jag någonsin ta ett LO jobb hade jag inte bytt till deras fack då hade jag hellre varit utan. Kommer i första hand alltid leta jobb där kollektivavtal saknas.
Min man har gått med i facket för att ha en bra inkomstförsäkring då om han blir av med jobbet kan det bli svårt för honom att hitta ett nytt. Jag ska inte ha några problem med det och därför ser ingen anledning till att vara medlem där. Dessutom tycker jag att det är totalt oacceptabelt att Unionen för tjänstemän har billigare medlemsavgifter än t ex IF Metall för arbetarna - vem, fasiken, tjänar mer pengar?
Jag har valt att endast vara med i a-kassan.
Dock är jag medveten om att jag då saknar inkomstförsäkring. (Finns det något annat sätt att lösa inkomstförsäkring?)
Jag kan inte vara medlem i ett LO-fack eftersom jag inte stödjer deras politik. Bl a är det omöjligt för mig att acceptera att medlemmarnas pengar går till direkt partistöd eller valstöd för ett enda parti, nämligen Socialdemokraterna.
Hur tänker man i den frågan särskilt mot bakgrund att S inte längre är största parti bland LO-medlemmarna? För mig är det ett bevis för att LO-ledningen stödjer sina älskade politiker men struntar i sina medlemmar.
Bland vänner har jag också flera exempel där den mångåriga medlemmen inte har kunnat få någon vettig hjälp från facket när man verkligen har behövt det. Varför ska man då betala medlemsavgiften?
Inkomstförsäkringen är ett starkt argument (kanske fackets enda vettiga argument i dag?) men jag kan trots detta inte stödja deras politik.
Jag tycker det är en ren skandal att facket får administrera a-kassorna.
Det borde självfallet vara försäkringskassan, arbetsförmedlingen eller någon motsvarande som har hand om arbetslöshetskassan.
Och har man koll på de sakerna kan man, som jag sa, föra sin egen talan. Lagen gäller alla, även de som inte är med i facket. Man är långt från "rökt" i en tvist, om AG har gjort fel så har de. Man måste inte heller kunna allt själv, information går att ta reda på.
Jag har valt att endast vara med i a-kassan.
Dock är jag medveten om att jag då saknar inkomstförsäkring. (Finns det något annat sätt att lösa inkomstförsäkring?)
Jag kan inte vara medlem i ett LO-fack eftersom jag inte stödjer deras politik. Bl a är det omöjligt för mig att acceptera att medlemmarnas pengar går till direkt partistöd eller valstöd för ett enda parti, nämligen Socialdemokraterna.
Hur tänker man i den frågan särskilt mot bakgrund att S inte längre är största parti bland LO-medlemmarna? För mig är det ett bevis för att LO-ledningen stödjer sina älskade politiker men struntar i sina medlemmar.
Bland vänner har jag också flera exempel där den mångåriga medlemmen inte har kunnat få någon vettig hjälp från facket när man verkligen har behövt det. Varför ska man då betala medlemsavgiften?
Inkomstförsäkringen är ett starkt argument (kanske fackets enda vettiga argument i dag?) men jag kan trots detta inte stödja deras politik.
Jag tycker det är en ren skandal att facket får administrera a-kassorna.
Det borde självfallet vara försäkringskassan, arbetsförmedlingen eller någon motsvarande som har hand om arbetslöshetskassan.