Inlägg från: Memmisen |Visa alla inlägg
  • Memmisen

    Gravid eller tjock?

    Som rubriken lyder. Har en gnagande känsla av att vara gravid. Skulle hemskt gärna vilja bli det, och därför vill jag inte hoppas på för mycket. Jag har gjort 3st grav test inom loppet av en månad som alla visar negativt. Det borde räcka som svar tycker man? Men.. Jag blev illamående vid intag av nikotin, slutat med det helt nu tills jag kan vara helt säker. Haft halsbränna i 3 veckor som till slut gav sig.. Ökad aptit och svänger väldigt i humöret.

    Med det som fakta.. Tror ni jag är gravid eller bara en tjockis med inbillningar?

    Är VC's gravtest mer pålitliga? Har ni några bra tips? ????

  • Svar på tråden Gravid eller tjock?
  • Memmisen
    Anonym (Svar på tal) skrev 2020-12-14 08:41:52 följande:

    Ja du frågade ju själv så... Tjock.

    De "symptom" du räknar upp är helt normalt även för en som inte är gravid. Men om du nu så gärna vill bli gravid fattar jag inte att du använder nikotin som är skadligt för ett foster!!


    Försöker inte aktivt att bli gravid, utelämnade det men har en hormonfri spiral isatt. Menade att om så är fallet, så är inte abort ett alternativ för mig. Sen första dagen jag misstänkte något har jag inte brukat nikotin, men det kunde ju inte du veta.
  • Memmisen
    Zorrorro skrev 2020-12-13 23:06:46 följande:

    Om man har låga hormonvärden så kan testen missa att en är gravid. Låter ju som en möjlighet med dina symptom. Omöjligt att veta hur rund du brukar vara runt magen. Har du känt dig svullen i magen och fått långsam tarm?


    Vet inte vad du menar riktigt med "långsam tarm" men magen har vuxit successivt de senaste veckorna, trots viktnedgång. Nu på senaste kan jag inte längre dra in magen utan att de gör ont och börjat använda mer löst sittande kläder. 
  • Memmisen
    Anonym (L) skrev 2020-12-14 11:22:18 följande:

    Tror tyvärr att du är som du skrev en tjockis med inbillning..

    "Symtomen" är väldigt vanliga för någon som äter något som magen svullnar av. Försök tänka på vad du äter så blir den nog inte lika svullen.


    Spännande att se vad ni svarar.. Jag har försökt äta mer lätt och även gått ner i vikt(ca 5-6kg), trots detta består magen och den fortsätter växa. Men man vet aldrig, kan vara något jag inte tål som magen svullnar av, det blir nästa steg att utesluta vissa råvaror. Glad
  • Memmisen
    Anonym (Svar på tal) skrev 2020-12-14 21:15:08 följande:
    Nej det är ju en helt annan sak. Men med spiral är det ju väldigt osannolikt att du skulle vara gravid ens.
    Ja, det är större chans att bli gravid om man inte använder preventivmedel. Det har du helt rätt i.
Svar på tråden Gravid eller tjock?