• Anonym (Q)
    Mon 14 Dec 2020 18:26
    787 visningar
    16 svar
    16
    787

    Vad har jag för diagnos?

    Det låter som om du har både borderline-, antisociala och narcissistiska drag. Skulle du gå med på att genomgå en utredning?

  • Anonym (Q)
    Mon 14 Dec 2020 21:08
    #7
    Anonym (Speciell) skrev 2020-12-14 20:28:27 följande:

    Ja jag vill definitivt göra en utredning nu. Iom att jag är medveten om mina problem och hur jag är nu i högre ålder så borde jag inte vara narcissist eller psykopat iallafall, för sådana personer inser inte det själva. Min sambo och min mamma är äkta narcissister och de tror att de är felfria


    Det finns narcissister med självinsikt. Men nu skrev jag ju bara att du verkar ha narcissistiska drag, inte att du har narcissistisk personlighetsstörning. Varför är du tillsammans med en ?äkta narcissist?? Det måste vara ett helvete.
  • Anonym (Q)
    Mon 14 Dec 2020 22:23
    #9
    Anonym (Speciell) skrev 2020-12-14 22:10:22 följande:

    Jag är galet avundsjuk på mina partners barn om de har sådana; det kan även vara ett ex eller förälder om de tar för mycket plats ! Jag vill och måste känna att jag är nummer ett!

    Jag är van vid min narcissistiska mamma så det känns igen hos min sambo!


    Jag förstår fortfarande inte varför du vill vara tillsammans med en narcissist.
  • Anonym (Q)
    Tue 15 Dec 2020 09:40
    #13
    Anonym (Speciell) skrev 2020-12-15 08:08:57 följande:

    Jag har inte skrivit att jag är narcissist. Känner mig snarare som en borderline och egoist. Innerst inne är jag snäll, men barndomen har gjort mig till någon som ofta saknar empati, vill komma först i allt och går före alla andra utan att tänka. Är dock ingen narcissist, eftersom jag inte tycker att jag är bäst och vackrast och alla andra är idioter.

    Min sambo kändes inte som en narcissist ifrån början, men det märks mer och mer nu. Alla är idioter och fula utom han.


    Jag har inte heller sagt att du är narcissist, jag sa att du verkar ha narcissistiska drag, tillsammans med borderlinedrag och antisociala drag. Detta baserat på vad du berättade om dig själv i trådstarten. Du behöver inte hålla med. Har man en personlighetsstörning, så är det dock inte ovanligt att man har drag av andra personlighetsstörningar inom samma kluster.

    Så varför gör du inte slut med narcissisten?
Svar på tråden Vad har jag för diagnos?