Inlägg från: Anonym (FdPluggande ensamstående morsa) |Visa alla inlägg
  • Anonym (FdPluggande ensamstående morsa)

    GRAVID UNDER STUDIER - ERFARENHETER ?

    Jag gick termin 9 bör jag i oktober fick min son för flera år sedan, bästa jag gjort. Skrev 4 tentor i början av november och gick klart min praktik på ett sjukhus 10 mil från hemmet några timmar innan han föddes, fick börjar på eftermiddagen men min underskrift och godkänd praktik fick jag... sedan var det uppehåll innan termin 10 och 11 där det ingick ett examensarbete på 30 p som sträckte sig halva terminen av 10 respektive 11... blev även dumpad av min dåvarande make när sonen var några veckor men kämpade på och tog examen med min kurs.. fick mycket hjälp av min mamma med skjuts då jag pendlade den Sthlm till Uppsala men det gick bra tillslut ändå...sonen fick följa med om det krisade sig på obligatoriska träffar och seminarium och resten kunde jag göra online... praktik kunde göras i form av att hänga med nattjouren och detta motsvarade 2-3 dagsjourer är nu föräldraledig igen sedan 10 månader och måste erkänna att jag föredrog bär jag ? var i farten? men första sonen och känner mig understimulerad av att ?bara? bara hemma... är ni dessutom 2 engagerade föräldrar och om det bara är en termin kvar så skulle jag definitivt köra..då har man dessutom 1 barn ?avklarat ? när man tagit examen och kan i lugn och ro söka jobb..om omständigheterna hade varit rätt hade jag gärna fått ytterligare 1 barn under studietiden men nu ville ödet annorlunda men är tacksam för de 2 jag har i nuläget

Svar på tråden GRAVID UNDER STUDIER - ERFARENHETER ?