• Anonym (NK)
    Tue 15 Dec 2020 12:24
    571 visningar
    19 svar
    19
    571

    Välja mig själv eller familjen

    Det här säger ju allt: "Skulle jag inom några år känna att jag vill tillbaka finns gården alltid kvar. Den kommer inte att försvinna, men jag kände mig inte klar med Stockholm riktigt."

    Du är inte klar med Stockholm och vill bo där iaf ett tag till kanske för alltid men känner ändå nånstans att gården gärna får vara kvar. Som du skrev nånstans så klarade sig dina föräldrar i 5 år utan dig, de får väll anpassa sin verksamhet till att vara två personer då? 

    En liten kompromiss vore ju att du flyttar till Stockholm men åker hem till gården en helg i månaden exempelvis och hjälper till? Du kanske jobbar hemifrån och kan parera det lite snyggt utan stress för dig själv? Eller en semestervecka om året då det är som mest stressigt på gården. 

    Klart du inte trivs i ett hus själv i en håla med massa arbete på en gård utöver ditt heltidsjobb! Framförallt inte när du faktiskt trivdes i Stockholm. Varför flyttade du ens ifrån Stockholm? 

  • Anonym (NK)
    Tue 15 Dec 2020 17:31
    #16
    Anonym (Något är fel) skrev 2020-12-15 12:40:23 följande:
    Jag trodde det var de jag ville. Lurade nog mig själv en del, det förväntades av mig att komma tillbaka osv. Men jag kände väldigt snabbt när jag flyttade tillbaka att det inte kändes rätt. Tänkte att det går över, alltid jobbigt att flytta liksom. Men nej, det blir värre. Jag vantrivs mer och mer, det vänder inte.

    Det värsta är väl att jag är allt mina föräldrar tycker är löjligt och fjantigt. De har inte sagt de till mig rakt ut. De vet inte om många saker jag gillar att göra för jag vet att de liksom skulle försöka prata vett med mig. Kände mig fri i Stockholm, vara den jag är. Ingen som lägger sig i kläder, livsstil eller annat. De behövde inte kämmas över mig där uppe, finns ju inga små spioner där som gör att det går snack i byn.
    Ett beslut man tar som att flytta till ett specifikt ställe behöver inte innebära att man ska bo där för resten av livet. Du flyttade och har bott där x antal år nu och trivs inte. Jag tror säkert att detta kanske inte skulle komma som världens överraskning för dina föräldrar, de borde ju se och märka på dig att du inte direkt trivs helt hundra och inte verkar ha någon att umgås med! Är du verkligen säker på att dina föräldrar faktiskt tycker så? De får väll tänka om helt enkelt om de har en dotter som gillar dessa saker. 

    Var ärlig, flytta till Stockholm och lev det liv som du vill leva. 
  • Anonym (NK)
    Wed 16 Dec 2020 09:24
    #19
    Anonym (Något är fel) skrev 2020-12-15 17:55:55 följande:
    Ett litet avslöjande kanske. Några i tråden verkar tro att jag är man, men jag är faktiskt en kvinna ????

    Ja, jag får nog ta tag i det hela och börja planera en flytt. Säger som Bell i Skönhet och odjuret: Jag vill något mer än att bara leva småstadsliv.
    Haha ja du skriver ju faktiskt inte om du är kvinna/man men tycker nog att hela ditt inlägg andas kvinna så antog väll bara det i rena farten. Du skriver en del om barn på ett sätt som kanske avslöjar lite. 

    Men all lycka till och välkommen tillbaka till Stockholm! 
Svar på tråden Välja mig själv eller familjen