• Anonym (TS)

    Utmattningssyndrom

    Hej! Jag var i en misshandelrelation i 3,5 år och i samband med det fick jag barn. Var ensamstående eftersom pappan är som han är. Har även två barn sen tidigare varannan vecka. Är mitt i en jobbig vårdnadstvist då jag är livrädd och stressad över att pappan ska få vara med yngsta barnet ensam när han är psykiskt sjuk. Började ett nytt jobb i februari förra året. I våras kraschade jag och fick diagnos utmattningssyndrom. Jobbade sen 2 månader över sommaren. Sen sjukskriven igen. Nu jobbar jag bara 25%. Är egentligen inte jobbet som är problemet. Utan allt jag utsatts för i relationen plus stressen över tvisten. Tycker inte att jag blir bättre. Snarare sämre. Väldigt trött, yrsel, sus i öronen. Jag orkar verkligen ingenting. Så matt. Men blodproverna är bra. Hur var det för er? Hur blir man bättre? Är det vanligt med sus och tryck i huvudet? Suset kommer när jag får extra stresspåslag. Dessutom kan jag inte återhämta mig med stress så länge vårdnadstvisten inte är klar. Man ska ju blir bättre men känns hopplöst!

  • Svar på tråden Utmattningssyndrom
  • Anonym (Klara)

    Vilken tuff situation för dig. Stress kan ju ge mycket olika symtom som yrsel och öronsus. Har du nån samtalskontakt för allt du går igenom? Kan hjälpa mycket att få prata ut. Har du fått gå till nån stressrehab? Det hjälpte mig mycket. Samt andningsövningar . Kan rekommendera en app som heter paus. Jag använder den och den hjälpt mig mycket. Du har mycket påfrestningar så det inte konstigt du känner som du gör. Kom ihåg att det kommer alltid ett sen. När det du går igenom blivit bättre. Efter regn kommer solen igen. Ta hand om dig. Gå promenader och gör sådant som du tycker om. Önskar dig all lycka!

  • Anonym (TS)

    Tack Klara för dom varma orden. Ja jag går på kvinnojouren hos en kurator där.

  • Anonym (Klara)
    Anonym (TS) skrev 2021-01-07 19:50:04 följande:

    Tack Klara för dom varma orden. Ja jag går på kvinnojouren hos en kurator där.


    Förstår verkligen känslan att du känner att det känns hopplöst. Samt att du känner dig orkeslös för allt. Barnen är ju det viktigaste man har så när det är ovisst och oro för vårdnadstvisten så måste det vara otroligt tufft. Du får tänka att du är oroligt stark som tagit dig ur en destruktiv relation. Nu kan det bara bli bättre kram
Svar på tråden Utmattningssyndrom