• Wed 16 Dec 2020 15:28
    480 visningar
    27 svar
    27
    480

    Löjlig grej att begära om möte eller överhuvudtaget klaga om?

    Jag tycker också hon låter oerhört oproffsig. När du talar med chefen så tycker jag att du ska fokusera på fakta och inte tolkningar och oväsentligheter. T ex att hon tillsammans med butiksanställd tjatade på dig om att köpa dyra saker du inte behöver, försöka avbryta eller avbröt hela resan på slutet utan att förklara varför.

    Att ta upp att hon tar för sig av män enligt rykten, klär sig på ett visst vis och flirtar är något som kan ta fokus på vad hon faktiskt gjorde mot dig och sänka din trovärdighet. Du får Isåfall konkretisera hur detta hindrade henne från att utföra sitt uppdrag korrekt eller hur påverkade dig negativt. Exempelvis om hennes samtal med personalen tidsmässigt hindrade dig på något sätt.


    Korrekturläser som en kratta
  • Thu 17 Dec 2020 00:54
    #11
    Anonym (.) skrev 2020-12-16 16:46:45 följande:

    Just exakt sådan här svar ville jag få fram! Helt fantastiskt, nu är jag lite mer klokare och skall absolut inte ta upp hennes beteende om att klä sig eller fann en man attraktiv. Jag tyckte själv att det hade varit svårt att prata om, just för att det lär inte vara särskilt troväridgt, precis som du skrev.

    Tack! :)


    Nu när jag läser mitt svar igen så ser jag att det kan tolkas som att jag menar att exemplen i första stycket är oväsentligt vilket jag inte alls menade. Tur att du förstod

    Jag förstår vad du menar. När man är sårad och ledsen så känns alla detaljer viktiga för en själv och det kan bli svårt att sortera ut vad som är viktigt att nämna när man ska prata om det i ett sånt här sammanhang. Hoppas du får ihop det nu så att det blir bra.
    Korrekturläser som en kratta
  • Fri 18 Dec 2020 12:00
    #13
    Anonym (.) skrev 2020-12-18 10:24:36 följande:

    Jag läste ditt stycke en andra gång och jag misstolkar fortfarande inte det stycket. Tycker att du formulerade dig väl i text. Du ger mycket bra stöd!

    Du verkar verkligen förstå det här! Absolut, jag begrep att jag förmodligen bör sudda bort vissa grejer att ta upp och bara ta upp det som faktiskt är det absoluta viktigast för samtliga chefer.

    Jag har ännu inte riktigt vågat höra av mig. Känns jätteläskigt! Jag skall försöka göra det under dagen.


    Tack för komplimangen

    Önskar dig lycka till och att de tar sig på allvar!
    Korrekturläser som en kratta
  • Mon 8 Mar 2021 19:03
    #25

    Vad skönt att det gick så bra! Såg dina frågor men känner att ghost gav ett bra svar.


    Korrekturläser som en kratta
Svar på tråden Löjlig grej att begära om möte eller överhuvudtaget klaga om?