• Anonym (sörjer)

    Gett upp älskare

    Jag sörjer fast jag inte har någon "rätt" till det...
    För ca ett år sedan lärde jag känna en man som jag klickade med direkt. Vi blev snabbt vänner och jobbade då väldigt nära varandra. Han var/är gift sedan mer än 20 år och jag var då i en särbo relation. Efter en händelse på jobbet som påverkade mig mycket, en kollega som blev väldigt sjuk, så insåg jag att jag inte mådde bra i min relation och avslutade den. Min särbo fanns inte för mig och hade egentligen aldrig gjort det.
    Efter detta kom jag och kollegan bara närmare varandra. Pratade om allt och ingenting. Vi har väldigt många lika intressen och tycker lika i mycket. Han är en fantastisk människa som sprider glädje. 
    Vi började messa med varandra varje kväll, hans fru lägger sig före honom och han satt uppe själv. Och självklart tog vi steget att inte bara vara nära mentalt utan även sexuellt. 
    Jag har tidigare i livet när jag var yngre (45+ nu) varit otrogen mot min dåvarande man men relativt snabbt insett vad jag höll på med och skiljde mig.
    Men detta är första gången som jag varit "den andra kvinnan". Har även blivit bedragen i yngre år så jag vet hur det kan påverka.
    Trots detta lät jag detta pågå på tok för länge. Klarade inte av att ge upp honom! Han har under denna tiden aldrig smutskastat sin fru utan gett en väldigt nyanserad bild av henne och deras äktenskap. Han har inte heller lovat mig något, bara sagt att han inte vet vad som händer i framtiden. 
    Men för två veckor sedan bröt jag med honom. Vi arbetar inte tillsammans längre och jag klarar inte av att vara nr 2. Jag vet att jag är värd mer! Och hans fru är värd mer!
    Han säger att han väljer att stanna, men att jag alltid kommer ha en stor del av hans hjärta. Att han kommer älska mig i resten av sitt liv.
    Jag har sagt att han inte får kontakta mig alls, inga mess, samtal eller mail för att bara kolla läget. Jag måste få sörja!
    Men detta är så sjukt svårt, jag gråter mig till sömns varje kväll. Längtar efter honom så jag tror att jag kommer gå sönder. Och samtidigt kan jag inte visa detta för någon. Ingen vet ju vad vi delade.
    Och att sörja, utan att visa det.... Fy farao vad det är svårt!
    Och jag går och hoppas att han saknar mig lika mycket, att han ska välja mig. Jag bara känner i hela kroppen att det är meningen att det ska bli vi. Och jag vet att det låter naivt men så är det.
    Men oavsett så måste jag avsluta. Hans fru vet ingenting och jag skulle ALDRIG berätta. Dock har jag sagt till honom att jag tycker att om han nu ska satsa på sitt äktenskap så tycker jag att han ska vara ärlig, att leva i en lögn blir man inte lycklig av.
    Barn har vi bägge två men de är tonåringar allihopa. 

    Och ni som bara vill kalla mig (eller honom för den delen) svin, snälla låt bli. Vi är bara två människor som föll handlöst för varandra.

    Får man sörja sin älskare?

  • Svar på tråden Gett upp älskare
  • Anonym (E)
    Anonym (Pi) skrev 2021-10-16 08:41:01 följande:

    Har gått några månader. Jag bröt alla kontaktvägar men visst, om han ville skulle han väl kunna höra av sig. Tror han försöker respektera mitt beslut. Jag försöker ju respektera hans val också. Så får vi också se det.

    Det som gjorde att bägaren rann över är det som varit anledningen till alla bryt förut: jag är för bra för det här. Att sitta och längta efter någon som inte är min som ger mig brödsmulor ibland och lever med någon annan på grund av diverse ursäkter. Detta är långt ifrån mina värderingar och jag var i en extremt känslig situation när det hela började. Tror jag blivit så pass stark i mig efter allt som har hänt nu att jag klarat att bryta. Menar, hur många gånger kan man få hjärtat krossat och ändå springa tillbaka.

    Jag kommer aldrig låta honom ha mig igen under dessa premisser. Och skulle han ens göra något åt sin situation, när det nu hade blivit(antagligen aldrig) så kanske mina känslor är helt döda då iaf och det är för sent.


    Helt rätt, du är värd bättre.
  • Anonym (gösses)
    Anonym (E) skrev 2021-10-19 12:04:20 följande:
    Helt rätt, du är värd bättre.
    Ehm hur kan hon vara värd nåt bättre när hon själv valde en sån skithög till man och är lika egoistiskt som han?

    Enligt mig är de lika goda kålsupare båda två och hon är värd precis vad hon fick. Den enda som är värd något bättre är skithögens fru.
  • Anonym (E)
    Anonym (gösses) skrev 2021-10-21 17:56:22 följande:

    Ehm hur kan hon vara värd nåt bättre när hon själv valde en sån skithög till man och är lika egoistiskt som han?

    Enligt mig är de lika goda kålsupare båda två och hon är värd precis vad hon fick. Den enda som är värd något bättre är skithögens fru.


    Otroligt att vi kan tycka olika här i världen. Men jobbigt för en del tydligen...
  • Anonym (Ajdå)
    Anonym (gösses) skrev 2021-10-21 17:56:22 följande:

    Ehm hur kan hon vara värd nåt bättre när hon själv valde en sån skithög till man och är lika egoistiskt som han?

    Enligt mig är de lika goda kålsupare båda två och hon är värd precis vad hon fick. Den enda som är värd något bättre är skithögens fru.


    Har du aldrig varit olyckligt kär ?
  • Anonym (ff)
    Anonym (Ajdå) skrev 2021-10-22 19:38:38 följande:
    Har du aldrig varit olyckligt kär ?
    Man måste inte fatta dåliga beslut för att man är kär
  • Anonym (gösses)
    Anonym (Ajdå) skrev 2021-10-22 19:38:38 följande:
    Har du aldrig varit olyckligt kär ?
    Japp, men då har jag VALT att inte göra något av det. Man måste inte agera på varenda känsla man får.
  • Anonym (gösses)
    Anonym (E) skrev 2021-10-22 17:17:37 följande:
    Otroligt att vi kan tycka olika här i världen. Men jobbigt för en del tydligen...
    Det jobbiga är inte tyckandet eller känslorna utan de ofattbart korkade och egoistiska valen man gör och hur synd man tycker om sig själv.
  • Anonym (sörjer)
    Anonym (Pi) skrev 2021-10-16 08:28:04 följande:

    Hur mår du ts?

    Jag är så stolt över mig själv som efter jag bröt senast klarat hålla det, och vet du. Jag tror inte ens jag vill ha honom längre! Så skadad jag blivit av denna relation. Aldrig trodde jag att jag skulle tillåta mig komma i andrahand, just därför jag bröt ju, och säger bara aldrig igen.


    Hej!

    Va skönt att höra att du klarat av att gå vidare. Jag har haft några jobbiga månader bakom mig. Inte pga min "relation" med mannen utan med andra familjeproblem. Har varit sjukskriven och började först förra veckan jobba 50%. 
    Min första vecka tillbaka på arbetet inleddes med att min pappa dog. Så det har väl varit sådär.

    Ang mannen så råkade vi springa på varandra på stan, eller jag satt och åt lunch själv på en uteservering och han gick förbi... Han stannade, pratade och såg på mig hur dåligt jag mådde, detta var min sista arbetsdag innan jag sjukskrev mig.
    Efter detta mötet så har vi fortsatt att prata, ses ibland men har inte sex. Hans fru vet att han har kontakt med mig. Dock kanske inte hur ofta.
    Jag älskar honom... fortfarande. Han har kontinuerliga samtal med sin psykolog och jag vet inte vad detta kommer leda till men i min situation så hjälper han mig. 
    Mina andra problem har liksom tagit överhanden.

    Så... to be continued... 
  • Anonym (ff)
    Anonym (sörjer) skrev 2021-10-28 08:31:37 följande:
    Hej!

    Va skönt att höra att du klarat av att gå vidare. Jag har haft några jobbiga månader bakom mig. Inte pga min "relation" med mannen utan med andra familjeproblem. Har varit sjukskriven och började först förra veckan jobba 50%. 
    Min första vecka tillbaka på arbetet inleddes med att min pappa dog. Så det har väl varit sådär.

    Ang mannen så råkade vi springa på varandra på stan, eller jag satt och åt lunch själv på en uteservering och han gick förbi... Han stannade, pratade och såg på mig hur dåligt jag mådde, detta var min sista arbetsdag innan jag sjukskrev mig.
    Efter detta mötet så har vi fortsatt att prata, ses ibland men har inte sex. Hans fru vet att han har kontakt med mig. Dock kanske inte hur ofta.
    Jag älskar honom... fortfarande. Han har kontinuerliga samtal med sin psykolog och jag vet inte vad detta kommer leda till men i min situation så hjälper han mig. 
    Mina andra problem har liksom tagit överhanden.

    Så... to be continued... 
    Usch
  • Anonym (Pi)
    Anonym (sörjer) skrev 2021-10-28 08:31:37 följande:
    Hej!

    Va skönt att höra att du klarat av att gå vidare. Jag har haft några jobbiga månader bakom mig. Inte pga min "relation" med mannen utan med andra familjeproblem. Har varit sjukskriven och började först förra veckan jobba 50%. 
    Min första vecka tillbaka på arbetet inleddes med att min pappa dog. Så det har väl varit sådär.

    Ang mannen så råkade vi springa på varandra på stan, eller jag satt och åt lunch själv på en uteservering och han gick förbi... Han stannade, pratade och såg på mig hur dåligt jag mådde, detta var min sista arbetsdag innan jag sjukskrev mig.
    Efter detta mötet så har vi fortsatt att prata, ses ibland men har inte sex. Hans fru vet att han har kontakt med mig. Dock kanske inte hur ofta.
    Jag älskar honom... fortfarande. Han har kontinuerliga samtal med sin psykolog och jag vet inte vad detta kommer leda till men i min situation så hjälper han mig. 
    Mina andra problem har liksom tagit överhanden.

    Så... to be continued... 
    Hej, beklagar din förlust. Tänker att han är ju ändå ett slags stöd för dig. Vet inte om det beror på att jag och min är ganska unga men jag har ju inte direkt känt något stöd från honom. 
    Tvekar du på hans känslor ibland? Jag kan känna att jag ser mer och mer klart ju längre tid som går. Kan tänka vilken jävla mes! Jag tror absolut han haft känslor för mig och kanske fortfarande har. Men han skulle lika bra kunna vara en ljugande skitstövel som lever i sin trygga bubbla där han ljugit för sin fru under en lång period utan att ha en tanke på att ge upp sitt materialistiskt perfekta liv. Och sen dra in mig i det gång på gång. Nä, så jävla färdig med honom. Han lever ju dessutom ett väldigt begränsat liv som gör att vi inte skulle kunna ses o ha en vänskap ens som ni verkar kunna. Har fått för mig att män är mer kapabla till att leva dubbelliv och att det är mer vanligt att kvinnor lämnar när vi väl hamnat i den situationen.
Svar på tråden Gett upp älskare