• Anonym (less)

    Sluta drömma?

    Har alltid haft väldigt underliga drömmar, mycket mardrömmar och även en hel del sömnparalys. Det jag drömmer precis innan jag vaknar och kliver upp kan påverka min sinnesstämning under hela dagen och sällan positivt. Vaknar ofta kallsvettig med skyhög puls och alldeles skakig p.g.a. vad jag drömt. Har lätt för att somna men hur mycket jag än sover känner jag mig aldrig utvilad. Börjar vara sjukt less på det här, känner att jag tappar förståendet mer och mer för varje natt som går.

    Har testat en massa olika sömnmediciner, testat meditera innan jag ska sova, fokusera på det jag vill drömma, försökt lära mig kontrollera minadrömmar m.m. men allt har bara gjort det värre. Det enda som faktiskt hjälpt är inte lagligt i detta land och är tyvärr inget alternativ längre.

    Någon som har något tips? Finns det nånting man kan göra för att slippa drömma?

  • Svar på tråden Sluta drömma?
  • Anonym (Anonym)

    Drastiskt sätt: lobotomi. Drömmar är hjärnans sätt att hantera livet, sortera information osv.

    Mindre drastiskt: Det låter som att du skulle behöva terapi för att lära dig hantera dagtiden, nåt är det ju som stör ut. Ni kan börja med att diskutera dina drömmar och se hur de kan kopplas till vad som händer i ditt liv. Ju mer du reder ut som vaken desto bättre på sikt borde sömnen kunna bli.

  • Anonym (störande drömmar)

    Har samma problem. Drömmer så mycket skit och sedan när jag vaknar blir jag irriterad på det jag drömde. Jag drömmer varje natt och vissa drömmar minns jag väldigt bra. Jag drömmer ofta om vardagliga saker eller personer i min närhet väldigt konstigt och sedan när jag vaknar kan min syn bli väldigt konstig på de sakerna.

    Jag drömde en gång att jag satt vid datorn och ögonen och nacken blev helt konstiga i drömmen när jag tittade i skärmen. Sedan ville jag inte sitta vid den på en vecka för att drömmen förstörde tänket om datorn.

    Är också så trött på detta. Vill inte drömma så mycket och konstig skit. Allt drömmande gör att jag inte blir utvilad heller.

Svar på tråden Sluta drömma?