• Dennadagdettaårdennastund

    Hur många värktabletter tar ni i månaden?

    Hej, hur mycket värktabletter tar ni I månaden?

    T ex alvedon och Ipren? Har märkt att det kan bli ganska många för egen del, har skrivit upp i en månad nu föratt ha koll. Först mot mensvärk, sen spänningshuvudvärk och nu virus- feber. Inte lätt att hålla nere tabl då, även fast det inte är så bra. Så tänkte därför kolla hur mycket ni andra tar i genomsnitt.

  • Svar på tråden Hur många värktabletter tar ni i månaden?
  • Mortiscia80

    Jag har migrän ca en gång i månaden och då brukar det bli en kapseltablett Voltaren 25 mg. Om jag blir sjuk och får hög feber tar jag paracetamol, 500 mg var 4-6 timme eller vad det står på paketet.

  • lövet2

    En vanlig månad tar jag värktabletter 1-2 gånger. Då är det vanlig Alvedon eller Ipren mot huvudvärk, ont i örat, muskelvärk eller något annat relativt lindrigt.

  • Themis

    0.5/ månad i vanliga fall. Behöver en Ipren varannan mens på första dagen.

    Men detta skitår har det blivit en del, pga covid och för första gången i livet har jag fått en inflammerad muskel i skuldran. Den tog jag tabletter för en vecka, sen kom den under tröskeln för att smärtstillande behövs men det värker, sticker och "pirrar" fortfarande ända ner till handen ibland. 

    2020 borde förbjudas.


    Var inte en rövhatt bara så ordnar det sig nog.
  • Dennadagdettaårdennastund

    Tack för svar, ja det var ju inte många ni behövde ta.

    Menar du att värktabletter ska förbjudas?

    Jag är iaf väldigt glad att de finns.

  • Berguven

    Jag har väldigt svårt att räkna ut hur många jag tar i månaden. För mig handlar det mer om hur många jag tar per år och då ligger nog snittet på 2-3 stycken. Jag har inte så mycket besvär av något som gör att jag behöver värktabletter och sedan försöker jag att undvika att använda det till så stor mån jag kan. Jag försöker istället leta reda på orsak till varför jag har exempelvis huvudvärk; Oftast beror det på att jag suttit framför datorn för mycket eller att jag inte varit ute och rört mig på ett tag eller inte druckit tillräckligt med vatten under dagen! :) 

  • sextiotalist

    Om jag är frisk, inga alls.

    Huvudvärk har jag kanske 2-3 ggr per år.

    Har jag skador så tar jag antiinflammatoriska initialt

    Har jag influensa så tar jag till natten.

    I våras hade jag influensa och även en muskelskada. Då blev det en del.

    Nu har jag varit skadefri frisk dvs inga tabletter

Svar på tråden Hur många värktabletter tar ni i månaden?