• AmandaHanning

Vi som startar ivf behandling 2021

Hej! Jag ska imorgon iväg på mitt första möte för ivf. Jag tillhör region Gävleborg och ska därmed iväg till Gävle i första skedet. Jag bävar dock att väntetiden till Uppsala och Akademiska är lång.. Jag såg några fler här hade skrivit att de är i Uppsala. Hur lång tid tog det från ert första möte tills ni fick påbörja ivf behandlingen?

Jag har tidigare varit till Gynhälsa i Uppsala för ägglossningsstimuleringen men ville nu gå vidare med ivf och gärna då landstingsfinansierad. Där hade vi kunnat börja direkt med ivf men då är denna privatfinansierad.

Följa gärna åt, hoppas jag får komma igång med ivf innan sommaren!

• AmandaHanning
    Steeph skrev 2021-02-18 12:38:54 följande:

Åh, jag går också på gynhälsan i Uppsala. Vem hade du där? Och har du egen äl men fick ändå ägglossningsstimulerande?

Jag hoppas få testa letrozol from nästa cykel, och sedan köra det några cykler innan det blir ivf. Vet inte ännu om vi ska köra privat ivf eller via regionen (livrädd för lång väntetid...)

Hej! Jag träffade Helena! Nej jag hade oregelbunden ägglossning (1 gång på 6 månader) så fick därför ägglossningsstimulering. Hur är det för dig ?
Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021