Vi som startar ivf behandling 2021
Gud jag bävar verkligen inför söndag som är min BIM.. har du tjuvtestat något? Funderar på att göra det på typ söndag haha..
Håller tummarna för dig! <3
Gud jag bävar verkligen inför söndag som är min BIM.. har du tjuvtestat något? Funderar på att göra det på typ söndag haha..
Håller tummarna för dig! <3
Hej tjejer!!! (ni måste vara trötta på mig vid det här laget med alla uppdateringar !!)
MEN NU ÅR JAG RUVARE!!!! tjohoooo är så himla himla glad (ja den här processen är ju en bergochdalbana...)
Mitt ena embryo som klarade befruktningen bra hade delat sig SUPERFINT och hade 4 celler i morse, men hann dela sig till 6 celler innan återföringen!
Detta känns så otroligt då mina ägg brukar vara så himla långsamma o tröga och läkaren sa att detta var ett toppembryo! (vilket jag aldrig fått höra innan vid mina återföringar). är så glad o lättad att jag kan börja gråta !
Nu har alltså hoppet tänts igen, och jag har 2 embryon i labbet som vaknade till och de odlar vidare som jag får uppdateringar på de närmaste dagarna.
Oj vad jag hoppas att detta är guldägget och syskonet som är så otroligt efterlängtat, nu kan jag inte påverka mer utan ska bara njuta av att vara gravid tills motsatsen bevisats.
Första UL på dag 8:
Höger äggstock: ingenting
Vänster äggstock: 4 st, 14 mm. 3 st, 9-10 mm.
Känns som att det är vääääldigt dåligt?. Ni med erfarenhet, vad säger ni?
Underbart! Nu hoppas vi att detta är guldägget. Låter onekligen väldigt lovande att läkaren sa att det är ett toppembryo! :) Hoppas du man slappna av nu och att även förkylningen ger med sig.
Jag gjorde vul idag och får tillbaka ett femdagars om allt går som det ska på tisdag.
Åh tack, känns härligt ;) eller haha känns ju ingenting just nu mer än en lättnad, för några symptom räknar jag inte med på ett tag ;)
Du har ju kommit rätt långt, du har BIM nu i dagarna? Jag kan inte räkna med någon BIM då jag blev nedreglerad och har hört att mensen kan utebli ett tag så jag får förlita på på tester mot nästa helg! Jag o embryot hade en behaglig resa hem och så underbart att vara hemma igen <3
Hej igen!
Tack för pepp! Har inte varit inne på ett par dagar då jag försökt tänka på annat.. Tror dessvärre inte att det blivit något denna gången heller trots ett fint embryo. Har inga symptom alls och sist jag var gravid hade jag molvärk som började ca en vecka efter äl och spända bröst.. Men men livet går vidare..
Hur mår du? Några ytterligare symptom? :) håller tummarna för att dina symptom handlar om att den lille har fastnat och växer! <3
Imorgon kommer jag att ta graviditetstest, har testdag på söndag, men testar en dag tidigare. Tror jag läste att det var en till som skulle testa imorgon. Nu håller vi tummarna för oss imorgon. Så var dagen D kommen?
Testdagen är kommen och JAG ÄR GRAVID 2-3 v. Så, räknar jag rätt då är jag i 5 veckan nu.
Tack för alla grattishälsningar! Jag hänger givetvis kvar i tråden och hejar på er alla andra! Jag är glad men med lite reservation, då vi på vul förra gången fick reda på att hjärtat inte slog. Så nu intar sig nästa väntan på tre veckor. Men just nu är jag gravid och är givetvis jätteglad.
[quote=81372405][quote-nick]Smilla93 skrev 2021-09-12 07:43:40 följande:[/quote-nick]
Hej alla!
Jag fattat inte alls vad som händer.
Tog test alldeles nyss, det ena (vänster) på väldigt koncentrerat urin sen det andra (höger) är kiss som jag fick klämma ut för jag hade hällt ut det andra.. Har officiellt testdag imorgon. Kan det vara så här svagt fast att det är testdag imorgon? Är på ruvar dag 11 med 5 dagars.
//
Jag tycker det ser positivt ut :). Kan du inte ta ett digitalt test med. Då slipper du vara osäker och behöva tolka. Spännande :)