• Snöoväder

Vi som startar ivf behandling 2021

Jill92 skrev 2022-02-03 09:05:08 följande:

Dibella och snöoväder:
    Blev så lättad era snabba svar, tack.  Tänk vad det kan hjälpa med lite uppmuntrande ord<3 Då är det kanske inte kört trots allt! vilken rollercoster i känslor denna resa är alltså..;p
    Tror också att du testade för tidigt snöoväder, håll ut och vänta några dar till. Jag hoppas me dig! Jag har bestämt mig för att vänta till rätt så nära testdatum denna gång. 

Ja jag ångra att jag testade, kände mig så mycket mer hoppfull innan. De var ju så positiv och sa att embryot såg så himla fint ut och borde få bra resultat. 
    Kommer testa varje morgon nu och hoppas hoppas hoppas att man kan få turen med sig den här gången, jag kan behöva det Drömmer
  • Snöoväder
    Jill92 skrev 2022-02-07 07:05:30 följande:

Snöoväder; hur går det för dig med ruvandet? <3
    Här är det så extremt segt, vet ärligt talat inte hur jag ska klara mig från att ?tjuvtesta? innan fredag. funderar på att göra det ons för att få en hint om vilken håll det lutar åt, men vet att jag skulle blivit förkrossat av ett blankt och kanske inte orkar jobba dagen efter isåfall. Åh dessa tider alltså!! 

Du gör det bra som klarar hålla dig från att testa.
    Rd 10 igår alltså. Vaknade med värdens mensvärk och fick någon form av panikångest, testade negativt...
    Så var riktigt nere igår. Idag är bim, har kommit lite rosa men då kan lutinus skjuta på mensen. 
    Men det ser inte ljust ut, är så besviken och ledsen. Trodde verkligen på den här gången så är tufft när man inte får två steck.
    Har gått helt okej att jobba idag än fast jag har världens sämsta känsla.. Får se om jag sjukskriver mig resten av veckan, när mensen kommer igång lär jag bli knäckt...

Så inget roligt inlägg från mig, hoppas att du får plus! Hjärta
  • Snöoväder
    Jill92 skrev 2022-02-07 19:19:59 följande:
    Åh vad tufft. Sånt slag i magen , de där kritvita testen. Hoppas såklart du har fel, för din officiella testdag är väl om ett par dagar? Men förstår också att man vill vara realistisk.  Låter klokt att vila och va hemma från jobbet om du behöver. Ta hand om dig! Styrkekram <3
    Precis har testdag nu på onsdag den 9e. 
    Tack!!!!Hjärta
  • Snöoväder
    GlitterLina skrev 2022-02-07 20:22:07 följande:

Hej på erHjärta
    ikväll är det dax för sprutstart med Gonal F
    jag hoppas såå för många fina ägg då jag ska få återföra 2 st
    sist ringde de ju på återföringsdagen att det ej klarat sig under natten 
    så denna sista sista gång måste det gå vägen!

Nej, vilken mardröm att få det beskedet på återföringsdagen...
    Hoppas att du får mycket bättre resultat den här gången!
    Får man fråga varför de kommer återföra 2? Har det med tidigare resultat att göra?
  • Snöoväder
    GlitterLina skrev 2022-02-07 20:53:08 följande:
    Ja det va verkligen fruktansvärt, jag skulle precis ta på mig för att gå till bussen då jag ser att det är kliniken som ringerRynkar på näsanvi hade den planeringen sist att försöka med 2 för att få större chans att kanske någon klarar sig hela vägen..
    Men bra att du kommer få två insatta, på ett sätt får man ju hellre två barn direkt än inget, eller som du skriver större chans att en klarar sig Glad
    Jag hoppas att det ska gå bra den här omgången för dig!
    Så tråkigt när man går igenom det här och så får man inga roliga resultat...
  • Snöoväder
    GlitterLina skrev 2022-02-07 23:06:44 följande:
    Tack vi hoppas det går vägen denna gång. Har gjort 3 återförande totalt. Blivit gravid alla gånger faktiskt men första blev MA & dem andra tidiga missfall. dem två sista försöken blev ju inga återförande alls.
    Oj, måste vara skönt att det tar sig om ni väl gör återföring, men tråkigt att det ska sluta i MA/MF... 
    Då låter det riktigt lovande att få två embryon tillbaka! 
  • Snöoväder
    GlitterLina skrev 2022-02-08 11:45:19 följande:
    Vi körde 1 tillbaks med embryoglue men blev missfall ju
    så kör 2 st med embryoglue samma styrka med gonal F
    Fick ni säga till om embryoglue eller erbjöd kliniken det?
    Vad fick ni betala extra för det?
  • Snöoväder
    GlitterLina skrev 2022-02-08 15:28:02 följande:

Ja vi kör privat på Nordic Ivf Göteborg 
    det va jag som tog upp det me läkarna att jag läst om embryoglue om det va nåt dem hade. Men det hade dem ej . men sa att om vi ville ha det så kunde dem beställa detta till oss. Kostar runt 3000 

Vi kör också privat och betalar själv, så då ska jag ta upp det inför nästa gång!
    3000 känns ju inte så farligt, med alla andra summor man lagt på detta så varför inte om det kan öka chansen 1/2% i alla fall Skrattande
  • Snöoväder
    Emma1b skrev 2022-02-08 11:03:21 följande:

Är så lycklig, idag fick jag se ett tickande litet hjärta, och storleken stämde också! Vilken helt annorlunda upplevelse än vul i november när mitt MA konstaterades! Vågar dock inte helt tro att deet ska gå vägen ändå...

Vilken glädje! Nu hoppas jag att det ska vara din tur Hjärta
  • Snöoväder

Är på rd 14 men inget positivt grav test.
    Kliniken vill att jag fortsätter tills på måndag istället, trots att testdagen var igår.

Någon som fått positivt senare? Eller liknande historia som slutat med plus?

Har inte fått mens än fast jag haft mensvärk sen fredag förra veckan. Kan både bero på lutinus eller estradot.. Även de kan skjuta på mensen..

Men finns det 1 tusendels chans hopp får man väl leva på det, än fast jag tror att det inte blev något nu heller..

Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021