Vi som startar ivf behandling 2021
Tyvärr fick jag ett minus på stickan idag. Så tungt. Antar att det inte hjälpte alls med medicinbyte och två Embryon? Menar inte att det inte kan gå för nån annan, det hoppas jag såklart för er kör på det spåret(!) jag är bara så ledsen själv :/ Aja nya tag. Man reser sig på nått sätt tillslut <3

Så tråkigt jill92 och snöoväder! Hoppas verkligen det blir er tur snart!
Bilbo79: skönt med positiv känsla, då stämmer det säkert!
Idag har varit en vedervärdig dag med illamåendet, knappt kunnat tänka på något annat. Jag tröstar mig med att om dettagår vägen kommer jag aldrig mer behöva gå igenom det. Har 2 barn från innan (mådde pest underr de grav också) och detta är en ååå så efterlängtad sladdis, men har fyllt 40 så mer än en till blir det inte! Tänk att man ska behöva må skit för att få till ett barn. Tröttheten köper jag, men varför mår vissa skit och andra toppen?! Förlåt, behövde bara gnälla av mig. En dag i taget...

Hej, är det någon fler som har prob å svara inlägg?
Glitterlina men de kan plocka äggen även pm du inte har en äggledare väl? Eller är jag ute och cyklar?
Jag gar testat ALLT, lergigan conp,akupunktur, armband ingefärste,postafen, att små äta, saltakex. Men ingenting verkar rå på detta illamående. Jag försöker trösta mig med att det är värt det, men när man ännu inte vågar hoppas att det ska gå vägen så är ju det svårt... jobbigast är att försöka dölja för dem jag inte vill berätta för än, hur dåligt jag mår. Bl a mina barn.
Förstår om ni som fortfarande kämpar för ett pluss tycker att det är ett lyxproblem, men när man är mitt i det är det ändå tufft...
RD4 så supertidigt men visst är det något där??

Håller helt med, så roligt med en solskenshistoria, ger oss andra både hopp och ork! Tack Frida123123
Tror det kan vara bra att ta avstånd och pausa sin hjärna från denna process. Hoppas att det ska gå bra när ni kör igång igen! 
Har fått veta att vid nästa FET ska jag få ta letrozol för att hjälpa kroppen få äl som den ska. Då äl blivit väldigt påverkad av alla stimuleringar/äp.
Någon som har erfarenhet av detta?
Det känns ju stort att de äntligen lyssnar på mig att jag vill ha mer hjälp, men samtidigt finns det mer hjälp man kan be om. Ska se om de kan beställa hem embryo glue med, än fast man får bekosta det själv.
Hej tjejer
skulle skrivit häromdagen men vart ledsen
i fredags morse va jag på äggplock. Smärtsamt som jag alltid tycker. Dem fick ut 8 äggblåsor & 5 av dem innehöll ägg. Så jag skulle tillbaka nu på måndag för att återföra 2 st embryon. Men så ringer dem igår lördag & säger att av dem 5 äggen så va det bara 2 som va mogna & det va ingen som blev befruktade trots hjälp med icsi
så vi betalde å gjorde allt förjäves åter igen
Än fast det är svårt att trösta och hjälpa i denna situation...

tack alla ni skriver så fint

blir inga mer ivfer så får önska er all lycka. Började mars 2020 & 2 år senare slutar vi
så under pandemin hade vi något spännande att göra men slutade ju inte som vi önskade.
kram på er & lycka till
Kommer nog kikar in då å då ändå..
Fina tråden<3 Känner för att skriva av mig lite trots allt. Vi hade ett avslutande samtal med SU i veckan(inför att sen gå vidare med fjärde försöket privat). De sa iprincip att våra chanser är låga om vi skulle gå vidare, pga att vi haft så hög grad fragmentering på de flesta av våra embryon(dock har vi ju alltid fått något att återföra, så fattade inte helt, totalt dåligt kan det ju inte varit då eller) Men ja blev så nedstämd av det! sån käftsmäll att få höra nån säga så rakt på sak...
Är det inte så att äggkvaliten/graden av fragmentering kan skilja sig från gång till gång? Och att vissa tillochmed lyckas bli gravida trots att äggkvaliten inte är på topp liksom? :/ är det liksom naivt att hoppas på vidare försök. Är ändå bara 29 och allt ser fint ut med äggreserv och min mans spermier osv.

@Inalina och @Kronärtskocka
Ja nu är det klart att det blir på fredag 09:00 vi tog decapeptyl igår kväll 0,2mg och ikväll ska sambon dricka en dekokt Zitromax 1000mg, nån form av antibiotika ifall han skulle gå å bära på nått.
Var lite knivigt med decapeptylen men vi löste det glasampuller man skall bryta av..
Flygresan gick bra och jag informerade redan i inscheckningen om min medecin för att de kanske kunde varsko säkerhetskontrollen, väl där ville de endast se storleken på behållarna för vätskan, ej intyget trots att jag proppsade på det.
Känns bra här på plats, sambon fick första gången vara med på ett ultraljud och både äggen och slemhinnan såg perfekt ut. De hade typ en stor skärm uppsatt på väggen där man såg allt tydligt i detalj, behövde ej se på nån liten skärm. Idag har jag sprutledigt och är nog den enda dagen jag kan bada, sen kan jag bara svalka armar och ben typ som jag fötstått. Har smörjt in mig topp till tå! Väntar nu i telefonkö på banken så jag kan göra betalningen.

@Inalina, @Kronärtskocka, @Snöoväder
Nu är äggen uttagna, jag blev nedsövd så skönt! De tog även en biopsi i livmodern, ett litet vävnadsprov. De var mycket förvånade att man ej blir nedsövd i Svergie då det ju gör ont? Jag har en vän som endast fått alvedon inte ens smärtstillande via dropp..
Vi kommer köra igång igen på måndag med utrogestran 200mg kapslar ett form av progestron som man sväljer samt 300ml Menopur. Jag har svarat väldigt bra på menopuren, över förväntan. Som de förklarat i dimman efter jag vaknade upp idag kan man stimulera äggstockarna 3ggr under en cykel och hämta ägg från dem. Ofta kan man få fler andra gången då den gamla stimuleringen påverkat de äggfoliklar som varit för små och hämta nu plus att de utsätts för en ny stimulering.
Idag/ikväll ska jag vila och bara ta en kort prommis för att äta något. Imorgon kan jag leva som normalt men i sakta tempo.
Ultraljud nästa vecka på Torsdag får vi se hur äggstockarna svarat.