• Sun 27 Dec 2020 23:56
    346 visningar
    0 svar
    0
    346

    Börja springa efter förlossning

    Vad är era erfarenheter, kan jag sakta börja löpträna? Födde för fyra månader sedan och fick en grad två bristning. Gick upp nästan 30 kg under graviditeten. Detta är mitt andra barn och innan första sprang jag regelbundet, lopp på en mil exempelvis. Efter första dröjde det av olika skäl ungefär ett år innan jag började springa och innan jag blev gravid igen sprang jag bara 2.5 km ca, kanske 1-2 dgr/vecka. Pga foglossning har jag tagit det lugnt under graviditeten, även med promenader. Nu går jag varje dag 40-100 min xa med barnvagn eller sjal. Sugen på att börja qpringa MEN jag läcker fortfarande urin och läste på bakingbabies att de avråder från löpning så länge man läcker urin. Jag har fått mitt knip kollat av både läkare och BM som sa att det var mycket starkt. Jag tror att min övervikt (77 kg, 165 cm) kan vara en bov i detta drama och tänker därför att löpträning ju kan hjälpa med viktnedgång också. Vet att maten är viktigast dock såklart. Så, hade ni börjat löpträna försiktigt trots urinläckage och övervikt eller avvaktat lite till?

Svar på tråden Börja springa efter förlossning