• Yosefcalix

    Är detta farligt? Cancer

    Har haft detta i ca 3 års tid. Började som en torr fläck, nu har det blivit rött/orange/brunt och asymmetriskt (ca 1,5 cm). Är det någon som varit med om liknande? Misstänker självklart hudcancer, men hoppas på något mildare. Är 27 år gammal och har supervit/rödflammig hy. Tyvärr.


    Cancer
  • Svar på tråden Är detta farligt? Cancer
  • Anonym (Anna)

    Jag tycker inte den ser farlig ut, men kanske behöver man ändå ta bort den. Hudcancer har kommit JÄTTELÅNGT och det är färre som dör nu än förr.

    En fråga? Kliar leverfläcken? Blöder den?

    Ta ett foto på den imorgon i dagsljus och sätt ett måttband bredvid så du eventuellt med tiden kan se om den växer. Sök läkare ändå, det är nog bra ta bort den. Skulle den vara farlig så kommer dom skära bort lite större bit. Jag har en kompis som är platinablond med blåa ögon och hon blir aldrig brun på sommaren, alltid kräftröd, hon fick ta bort två stora leverfläckar när hon var 22 och runt 30, dom var helt ofarliga och såg ut som dina fast mycket större. Jag hade tjatat på henne i typ ett år och samtidig såg jag den växa men de var ingen fara. Men sen när läkaren tagit på den, så snälla undvik solen, ha alltid solskydd även i ansiktet. Många glömmer ansiktet och under ögonen, där rynkorna kommer. Hoppas detta gör dig lugnare :) men sök ändå läkare, jag är ingen läkare ändå.

  • Yosefcalix

    Tack för svar!

    Väldigt tankeväckande. Min läkare(vårdcentral) sa att det inte var något att oroa sig över, så ville kolla med er. Tror jag ska söka mig till en privat läkare

  • Yosefcalix

    Btw, kliar inte! Kliade i början, ca 2 år sedan. Så det är bra

  • Anonym (Anna)

    Bra han också sa det inte var nån fara, men sök som du säger- en privat läkare också. Jag brukar alltid göra en second opinion, eller hur de stavas? ;D

  • FtS70

    Om min kollega sade att det inte var något, borde det räcka, men nog hade jag personligen kollat upp den. Förutsatt att du inte precis rivit på den?

Svar på tråden Är detta farligt? Cancer