• Anonym (Worth­less)
    Mon 28 Dec 2020 02:58
    408 visningar
    7 svar
    7
    408

    När man gjort något hemskt mot någon man älskar

    Jag har behandlat någon jag älskar fruktansvärt illa, när jag mådde väldigt dåligt själv. Men det är ingen ursäkt. Har bett om förlåtelse, gör allt jag kan för att gottgöra. Har lovat mig själv att aldrig någonsin göra om det. Men skuldkänslorna finns kvar. Jag har så dåligt samvete att jag inte vet var jag ska ta vägen och det som hände var över 1 år sen. Det dåliga samvetet försvinner inte. Jag avskyr mig själv. Ska jag ta livet av mig? Det är kanske bäst för att vara helt säker på att jag aldrig gör något så elakt och hemskt igen.

  • Svar på tråden När man gjort något hemskt mot någon man älskar
  • Anonym (Jag)
    Mon 28 Dec 2020 03:10
    #1

    Nej ta inte livet av dig.

    Ta det bara lugnt situationen kommer att lägga sig med tiden. Alla människor gör sina misstag, alla gör fel. Det är mänskligt att fela

  • Mon 28 Dec 2020 03:14
    #2

    Det var jag som skrev förra meddelandet till dig. Du kan få skriva till mig om du vill ha stöd och vänskap

  • Anonym (Ragna­r)
    Mon 28 Dec 2020 06:36
    #3

    Ta absolut inte livet av dig. Det kommer varken att ordna det som har varit eller framtiden. Vi är miljoners människor som har gjort fel, agerat fel och behandlat andra fel i livet. Det vi kan göra är att bättra oss och be om ursäkt. Det som kommer att hjälpa både dig och personen som varit med om detta, är att du behandlar både dig själv och personen du älskar bättre. Allt annat kommer att såra mer.

    Ta hand om dig, sök gärna hjälp till att förlåta dig själv och lev framåt nu. Inte bakåt.

  • Anonym (Naugh­ty40)
    Mon 28 Dec 2020 15:44
    #4

    Det är dags att förlåta dig själv. Det som är gjort är gjort. Du har bett om förlåtelse och försöker nu gottgöra. Det visar att du egentligen är en bra människa. Döm inte dig själv så hårt. Se det som en läxa och du vet nog nu att det aldrig kommer upprepas igen.

  • Anonym (Worth­less) Trådstartaren
    Mon 28 Dec 2020 17:13
    #5

    Tack för era svar och att ni är så förstående och snälla allihopa. Jag får väl försöka förlåta mig själv på nåt sätt. Men vet inte hur. Det kan kännas som jag har förlåtit mig själv ibland. Men sen kommer de starka skuldkänslorna tillbaka ändå. Behöver kanske prata med någon om det här.

  • Anonym (Ragna­r)
    Mon 28 Dec 2020 17:27
    #6
    Anonym (Worthless) skrev 2020-12-28 17:13:03 följande:

    Tack för era svar och att ni är så förstående och snälla allihopa. Jag får väl försöka förlåta mig själv på nåt sätt. Men vet inte hur. Det kan kännas som jag har förlåtit mig själv ibland. Men sen kommer de starka skuldkänslorna tillbaka ändå. Behöver kanske prata med någon om det här.


    Det tycker jag verkligen! Om du bara visste hur många som önskar att de hade sökt hjälp tidigare för att slippa tortera sig själva. Du är inte dina misstag, du har lidit tillräckligt. Nu är det dags att ta tag i livet och börja njuta av det goda som finns. Du förtjänar det!
  • Anonym (Mika)
    Mon 28 Dec 2020 17:29
    #7

    Snälla du ta inte livet av dig utan sök hjälp för att komma över det. Alla gör vi fel under livet, ingen är perfekt. Att du ändå kan inse och förstå att du gjort fel, liksom stå för det och be om förlåtelse, det är det många som aldrig gör. DET är stort att klara av och det ska du vara stolt över. Snälla var inte så hård mot dig själv! 

Svar på tråden När man gjort något hemskt mot någon man älskar