• Universe1234

    Istället för tvål

    Hej!

    Om man tagit i avföring kan man tvätta händerna med handstprit alcogel endast, eller kulörtvätt`?

    Går det bra?

  • Svar på tråden Istället för tvål
  • Litorina

    Jag hade valt tvättmedel. Men ännu hellre schampo eller diskmedel (om tvål inte fanns). Men bara någon enstaka gång. Tvättmedel o diskmedel är inte bra för huden.

  • Universe1234
    Litorina skrev 2020-12-29 19:50:05 följande:

    Jag hade valt tvättmedel. Men ännu hellre schampo eller diskmedel (om tvål inte fanns). Men bara någon enstaka gång. Tvättmedel o diskmedel är inte bra för huden.


    Så det går bra med tvättmedel för att sedan kunna äta chips t.ex.

    Vill verkligen allt skall stämma liksom
  • Universe1234
    Mortiscia80 skrev 2020-12-29 19:50:26 följande:

    Du bör ju först ta nåt som tvättar bort själva avföringen, sedan alcogel på det.


    Jag tar ju sedan chipsen med händerna.

    Vill ju det skall vara rent
  • Tow2Mater
    Universe1234 skrev 2020-12-29 19:59:18 följande:
    Jag tar ju sedan chipsen med händerna.

    Vill ju det skall vara rent
  • Tow2Mater
    Tow2Mater skrev 2020-12-29 20:01:57 följande:
    Bilden funkade inte.

    At inte med händerna. Använd ätpinnar.
  • Litorina
    Universe1234 skrev 2020-12-29 19:57:42 följande:

    Så det går bra med tvättmedel för att sedan kunna äta chips t.ex.

    Vill verkligen allt skall stämma liksom


    Vill du vara säker på att bli ren så gör som Mortiscia80 föreslog. Tvätta först och smörj sen in med handsprit.

    Är det avföring från en person med allvarlig sjukdom som smittar via avföring (kolera, ebola, salmonella mm) så vet jag inte vad som behövs för att du ska bli tillräckligt ren. Men vore det vanlig skit från en frisk person så hade i alla fall jag tvättat med tvättmedel och vatten och sen spritat.
  • Nittiotaliist
    Litorina skrev 2020-12-29 20:05:32 följande:

    Vill du vara säker på att bli ren så gör som Mortiscia80 föreslog. Tvätta först och smörj sen in med handsprit.

    Är det avföring från en person med allvarlig sjukdom som smittar via avföring (kolera, ebola, salmonella mm) så vet jag inte vad som behövs för att du ska bli tillräckligt ren. Men vore det vanlig skit från en frisk person så hade i alla fall jag tvättat med tvättmedel och vatten och sen spritat.


    Fast handsprit är ju bakteriedödande så bakterierna dör väl ändå? Om ts inte skulle ha tillgång till vatten så räcker det väl att torka bort skiten och sen sprita, eller finns bakterier kvar då?
    Litorina skrev 2020-12-29 20:05:32 följande:

    Vill du vara säker på att bli ren så gör som Mortiscia80 föreslog. Tvätta först och smörj sen in med handsprit.

    Är det avföring från en person med allvarlig sjukdom som smittar via avföring (kolera, ebola, salmonella mm) så vet jag inte vad som behövs för att du ska bli tillräckligt ren. Men vore det vanlig skit från en frisk person så hade i alla fall jag tvättat med tvättmedel och vatten och sen spritat.


Svar på tråden Istället för tvål