• askyfullofstars

    Ångest över knöl i armhålan. :(

    Hej!

    På annandag jul upptäckte jag att det var något i armhålan. Gick inte riktigt få grepp på vad det var men bad maken känna som sa att det kändes som en knöl. Jag ringde vc (tidigare historik med fettknöl som jag fått operera bort) som bad mig uppsöka akuten eller få en tid men det var inte förrän nu på måndag efter nyårshelgen.

    Bestämde mig för att åka till jourakuten idag. Läkaren kunde känna knölen och kunde få grepp på den men inte hela vilket gjorde att han inte kunde säga med 100% säkerhet vad det var men att hans gissning var att det var ofarligt.

    Nu ska jag alltså vänta tills måndag för en ytterligare bedömning. Ser bara cancerbesked framför mig.

    Någon med liknande historia? Eller något peppande att säga?

  • Svar på tråden Ångest över knöl i armhålan. :(
  • Habbe

    Jag hade stor ångest över knöl som jag upptäckte men den visade sig vara helt ofarlig. Dum som jag var dröjde jag länge innan jag kollade, så gick omkring och mådde dåligt helt i onödan.

    De flesta knölar är inte cancer, så försök att inte oroa dig för mycket innan. Jag håller tummarna du får ett lugnande besked!

  • askyfullofstars
    Habbe skrev 2020-12-31 11:19:48 följande:

    Jag hade stor ångest över knöl som jag upptäckte men den visade sig vara helt ofarlig. Dum som jag var dröjde jag länge innan jag kollade, så gick omkring och mådde dåligt helt i onödan.

    De flesta knölar är inte cancer, så försök att inte oroa dig för mycket innan. Jag håller tummarna du får ett lugnande besked!


    Var hade du din knöl?

    Nej försöker tänka positivt men önskar han kunde greppa hela knölen igår men han hade ju plasthandskar och allt så det kändes omöjligt innan han ens började. Men men. Får se vad de säger på måndag! Tack för ditt inlägg!!
  • Habbe

    Jag hade en knöl i pungen, det var nog att den satt där som gjorde jag inte gick till läkaren så snabbt...

    Hoppas innerligt du får ett positivt besked. Gott nytt år!

Svar på tråden Ångest över knöl i armhålan. :(