• Anonym (Pussygonewrong)

    Ni kvinnor som haft bakteriell vaginos

    Hej!

    Jag misstänker att jag kan ha bakeriell vaginos. Gula flytningar som har en ljuvlig fisklukt som förvärras efter samlag. Vilket lett till att ingen får komma mig nära...

    Iaf. har kontaktat vc via 1177 och bett om en tid.

    Nu undrar jag, ni kvinnor som haft bakteriell vaginos;

    hur lätt var det att få "diagnos"?

    Vilka symptom hade ni?

    Hur behandlades eländet?

    Gick det över? Kom det tillbaka?

    Övriga tips och råd gällande problemet mottages gärna.

    Ha det gott.

  • Svar på tråden Ni kvinnor som haft bakteriell vaginos
  • Anonym (Lillfirren)

    [quote=80859028][quote-nick]Anonym (Pussygonewrong) skrev 2020-12-30 22:39:38 följande:[/quote-nick]

    hur lätt var det att få "diagnos"?

    Det var enkelt gjort genom gynundersökning där läkaren tog prov från slidan och sedan undersökte flytningen bland annat i mikroskop. Han kunde se på en gång och även känna på lukten efter att han tillsatte nån vätska i flytningen att det var bakteriell vaginos.

    Vilka symptom hade ni?

    Mina flytningar luktade illa, inte fisk dock utan mer som typ gamla ruttna sopor haha, ursäkta den äckliga beskrivningen :D Sen var mina flytningar väldigt rikliga och rinniga, nästan mjölkliknande. Hemskt var det.

    Hur behandlades eländet?

    Jag fick en gel innehållandes antibiotika som jag fick föra upp i slidan 5 kvällar i rad vid sänggåendet (Zidoval gel). Lukten och besvären försvann direkt, helt underbart.

    Gick det över? Kom det tillbaka?

    Det gick över men jag har fått tillbaka det 2 ggr sen senare. För min del har jag märkt att jag lätt får det efter oskyddat sex och att killen har kommit i mig. Det blir som nån slags rubbning i min balans av sperman. Kom på att om jag direkt efter samlag använder lactal i 1-2 dygn så håller sig floran bra och jag slipper få bakteriell vaginos igen.

  • Anonym (Pussygonewrong)
    Anonym (Lillfirren) skrev 2020-12-30 23:46:43 följande:

    [quote=80859028][quote-nick]Anonym (Pussygonewrong) skrev 2020-12-30 22:39:38 följande:[/quote-nick]

    hur lätt var det att få "diagnos"?

    Det var enkelt gjort genom gynundersökning där läkaren tog prov från slidan och sedan undersökte flytningen bland annat i mikroskop. Han kunde se på en gång och även känna på lukten efter att han tillsatte nån vätska i flytningen att det var bakteriell vaginos.

    Vilka symptom hade ni?

    Mina flytningar luktade illa, inte fisk dock utan mer som typ gamla ruttna sopor haha, ursäkta den äckliga beskrivningen :D Sen var mina flytningar väldigt rikliga och rinniga, nästan mjölkliknande. Hemskt var det.

    Hur behandlades eländet?

    Jag fick en gel innehållandes antibiotika som jag fick föra upp i slidan 5 kvällar i rad vid sänggåendet (Zidoval gel). Lukten och besvären försvann direkt, helt underbart.

    Gick det över? Kom det tillbaka?

    Det gick över men jag har fått tillbaka det 2 ggr sen senare. För min del har jag märkt att jag lätt får det efter oskyddat sex och att killen har kommit i mig. Det blir som nån slags rubbning i min balans av sperman. Kom på att om jag direkt efter samlag använder lactal i 1-2 dygn så håller sig floran bra och jag slipper få bakteriell vaginos igen.


    Tack snälla Lillfirren för ditt svar!

    Skönt att du fick hjälp och slapp ruttna sopor lukten :) här blir som om jag jobbar på en fiskfabrik haha

    Smart med lactal - bra tips. Ha själv ett paket här hemma som jag är dålig på att använda. Men jag antar att det inte är värt att börja nu då det inte kommer behandla problemet. Ska testa så fort jag fått behandling!

    Ha det gott.
  • Anonym (Lillfirren)
    Anonym (Pussygonewrong) skrev 2020-12-31 11:07:59 följande:

    Tack snälla Lillfirren för ditt svar!

    Skönt att du fick hjälp och slapp ruttna sopor lukten :) här blir som om jag jobbar på en fiskfabrik haha

    Smart med lactal - bra tips. Ha själv ett paket här hemma som jag är dålig på att använda. Men jag antar att det inte är värt att börja nu då det inte kommer behandla problemet. Ska testa så fort jag fått behandling!

    Ha det gott.


    Det var så lite så :)

    Ja riktigt skönt att få hjälp o få bort det, man känner ju sig så ofräsch fast att man sköter sin hygien. Haha, usch, fy va jobbigt för dig att gå o lukta fisk. Skönt för dig sen att få hjälp och bli bra igen :)

    Vad jag förstått det som så finns det inget receptfritt medel så som exempelvis lactal som kan ta bort/behandla bakteriell vaginos. Det är tydligen bara med antibiotika man kan få bukt på det hela. Lactal kan lindra symptomen och användas i förebyggande syfte tror jag. Är ingen läkare eller så kunnig inom området så jag säger bara vad jag tror.

    Ha det gott du med o hoppas det blir bra. Och Gott Nytt År!
  • Anonym (Less)

    Hej! För mig var det enkelt att få diagnos, gick till UMO för att sätta in spiral, kort efter insättningen fick jag tjockare flytningar och det började starkt osa av fisk och laggård. Bokade ny tid men behövde ej gå igenom en gynundersökning. Jag nämnde mina symptom och fick direkt en kur utskriven.

    Jag utförde samma behandling som Lillfirren fick göra. Föra upp gel innehållandes antibiotika 5 dagar i rad. Jag fick dock tillbaka helvetet bara någon dag efter kuren. Väntade några dagar i hopp om att lukten och flytningarna skulle försvinna, men inget hände.

    Detta är nu 2 år sedan och jag har fortfarande kvar besvären (ja jag vet, hemskt att jag inte tagit tag i det ytterligare). Lukten är inte lika illa men jag är nästan helt säker på att det är spiralens påfund. Har två vänner som också fick bakteriell vaginos nästintill direkt efter de satte in sina spiraler. Utöver behandlingen så kör jag på med det klassiska tipset att inte tvätta sig med tvål eller dylikt som rubbar pH-värdet där nere, min kille kommer inte heller i mig.

    Någon här som upplevt att problemen uppkommit i samband med spiral?

  • Anonym (Anonym)

    Jag köpte ett testa själv kit för bakteriell vaginos. Gjorde testet hemma och skickade på analys. Fick någon sorts vagitorier med antibiotika som skulle tas några kvällar i rad. Försvann sedan i några dagar och var sen tillbaka igen. Gjorde ett nytt test och fick då en anitibiotikagel som skulle föras upp några kvällar i rad. Efter det har jag inte fått besvär. Är ett halvår sedan nu.

    Symptomen var mycket rikliga flytningar varje dag. Gick igenom trosorna till byxorna om inte trosskydd användes. Ibland var dom så tunna så det rann nedför benen om jag stod upp naken. Luktade ständigt illa. Vid samlag luktade det illa och ännu värre efteråt.

Svar på tråden Ni kvinnor som haft bakteriell vaginos