Inlägg från: segelvind |Visa alla inlägg
  • segelvind

    6 månaders som ammar varje timme på natten

    Känner mig lite förtvivlad, trött och uppgiven.

    Min snart 6-månaders äter varje timme på natten. Han vägrar napp och blir tvärarg om pappan försöker natta på andra sätt.

    Vårt första barn ammade inte i närheten lika tätt så jag känner mig lite villrådig. Måste också hitta ork för att fixa dagarna med vår två-åring.

    Vad har ni för tips/goda råd? Han är en stor kille på dryga 9 kg men senast tyckte BVC inte att han hade gått upp lika bra som innan.

    Jag vill helst undvika att ge ersättning eller välling, vill gärna undvika flaska då jag gärna vill delamma några månader till.

  • Svar på tråden 6 månaders som ammar varje timme på natten
  • segelvind
    Aliona skrev 2020-12-31 08:27:39 följande:

    Jag antar att ni har börjat med mat så kanske en stor portion gröt innan sängdags?

    Hur långe har ni provat med att natta om på annat sätt? Min sin blev också arg när vi ändrade vanor men om vi föräldrar var bestämda och trygga i vårt beslut så gick det över på några dagar och sen var han glad ich nöjd med den nya ordningen.


    Tack för ditt svar!

    Vi har börjat med annan mat men tycker inte att han äter så mycket. Ska testa med mer gröt!

    Vi har inte testat helhjärtat skulle jag säga. Hur valde ni att natta/söva om?
  • segelvind
    liwas skrev 2020-12-31 21:38:41 följande:

    Det låter kämpigt! Hur löser du det praktiskt? Min räddning på natten har alltid varit att samsova eller rättare "bröstsova" med bebisen. Då får vi båda sova som mest. Sen brukar jag försöka trösta mig med att tänka att det snart blir en bättre period med sömnen... lättare sagt än gjort. Hoppas att nästa år bjuder på bättre sömn för dig!


    Vi samsover men händer ändå ibland att jag vaknar till så att jag får svårt att somna om och ligger då vaken till nästa amning, superdumt. Min man samsover med vår två-åring i ett annat rum då han jobbar och inte kan bli väckt varje timme. Vi försöker också tänka att det blir bättre :)

    Nu har vi gjort ett omtag med sömnrutinerna på dagen och försöker hålla dem mer bestämda + introducera lite mer mat.
Svar på tråden 6 månaders som ammar varje timme på natten