• Anonym (...)

    Självkänsla

    Blir så himla trött på mig själv men vet inte vad jag ska göra!! Jag vet att jag är smart och kommer kunna lyckas, men jag sitter och räknar likes på instagram, lägger timmar på att fundera på hur mitt inlägg har uppfattats hos de som inte likat och varför de inte gjort det... Jag har haft sjukt låg självkänsla, den är bättre idag men här märks det så himla tydligt.  Jag gör inget produktivt just nu alls, så känns mest som en illusion att jag hade kunnat få en bra karriär för jag kastar bort så otroligt mycket tid. 

  • Svar på tråden Självkänsla
  • Anonym (Tips från coachen)

    Lägg ner Instagram helt. Avsluta ditt konto. Om det får dig att må dåligt ska du så klart inte fortsätta!

  • Anonym (Lilly)

    Säger samma som ovan, lägg ner instagram helt. Radera appen från din smartphone. Gör andra saker som du mår bra av istället, typ hobbys/fritidsintressen, har du inga fritidsintressen så fundera på vad du hade velat göra. Om det är svårt att komma på någon vettigt direkt så gör annat; läs en bok/lyssna på en bok, laga ett nytt recept, baka, ta en promenad, lyssna på riktigt bra musik etc. Det kommer i längden höja din självkänsla. Och när corona förhoppningsvis klingar av; gör saker tillsammans med andra. 

  • Anonym (vet precis)
    Anonym (Tips från coachen) skrev 2021-01-02 13:46:26 följande:

    Lägg ner Instagram helt. Avsluta ditt konto. Om det får dig att må dåligt ska du så klart inte fortsätta!


    Lättare sagt än gjort. De flesta kämpar med svåra Internetberoenden, se bara här på forum som de här. Det är dopaminutsöndrande och djupt beroendeframkallande med likes och nya uppdateringar hela tiden och att om alla förhåller sig utefter allt som händer på nätet. Man hamnar lätt utanför och tappar kontakten med folk.Det krävs motivation, något som ersätter och att man får hålet fyllt av något meningsfullt. Det går men det är svårt!
Svar på tråden Självkänsla