• Anonym (molne­t)
    Sun 3 Jan 2021 12:21
    148 visningar
    1 svar
    1
    148

    Förlossningsdepression

    Hej!

    7 veckor efter förlossningen och jag har insett att jag drabbats av en förlossningsdepression. Sömn är A och O, är jag trött har jag dödsångest och min sambo tar därför matningen om nätterna. Det som triggar min ångest mest är namnvalet till vår bäbis. Jag vill ta det första namnet som vi bestämde, samtidigt som det ger mig ångest. Men en ?bra? dag känns det rätt. Jag är i kontakt med psykolog via BVC och ska höra om jag inte kan få medicin eftersom mitt mående präglar familjen så hårt och detta är snart ej hållbart längre. Någon som varit i samma sits som kan ge tips?

  • Svar på tråden Förlossningsdepression
  • Anonym (Tufft­)
    Sun 3 Jan 2021 23:23
    #1

    Stackare, har nog inga direkt tips... Men har själv en bebis och är ensamstående, helt mattplatt här med.. Men det blir bättre! Nu sover äntligen bebis hela nätter!! (Tacka gudarna) så mkt gladare,piggare pga det, men ammar du? Annars så ja, hör med en läkare om medicinering, se om det funkar för dig, annars be din partner hjälpa dig mer ?<3 sen, kolla med bvc om du kan få prata med någon, kan vara gott det med att bara prata ut men någon som man inte känner.

Svar på tråden Förlossningsdepression