• Anonym (2)
    Tue 12 Jan 2021 10:38
    913 visningar
    8 svar
    8
    913

    Hjälp missfall eller normal blödning

    Anonym (Undrar samma sak) skrev 2021-01-11 20:15:36 följande:

    Jag undrar samma sak och tänkte fråga i en egen tråd fast det säkert finns många liknande :p

    Jag hade bim idag, fick en nidblödning trodde jag sent förrgår kväll. Bara några bruna fläckar i trosorna igår och imorse. Men när jag har kissat har det 2 ggr kommit små blodklumpar och lite blod i toaletten, svagt rött på pappret. Men annars bara bruna små (5 mm typ) fläckar i trosskyddet, 2-3 st per halv dag.

    Min mens brukar inte vara sådär, den börjar riklig där man måste byta binda inom 30 min och är en störtflod det första dygnet.

    Har plussat svagt med testa tidigt i några dagar innan detta. Plussade väldigt svagt med ett ?vanligt? test imorse.

    Hoppas det inte är missfall heller och undrar också om några här har haft liknande blödning som inte varit missfall i början.


    Jag har vart med om det 2 gånger. Båda gångerna började jag blöda i v.6. Första gången fick allt bra, blödde till v12. Andra gången var det ett ma. Kom ut i v.9 men hade slutat växa i v.6, förmodligen då jag började blöda.

    Kan dock inte svara på något gällande testen, har aldrig hållit på att testa för att läsa av svaga eller starka streck, för mig hade det bara skapat onödig oro ifall allt skulle gå bra .

    Hoppas allt går bra
  • Anonym (2)
    Thu 14 Jan 2021 09:53
    #7
    Anonym (Undrar samma sak) skrev 2021-01-12 19:25:20 följande:

    Oj, blödde du i 6 veckor? :O

    Nej precis, jag ska inte köpa sådana ?testa tidigt?-test igen.

    Ja jag hade ju Max varit i vecka 4 nu så det är väldigt tidigt men har haft kraftig mensvärk inatt och imorse och mycket blod med klumpar imorse. Trodde det var ett missfall och tog en Ipren så länge, men när jag pratade med en bm på em sa hon att jag inte skulle ta fler Ipren och testa igen om en vecka, ifall det inte var ett missfall (men hon tyckte missfall lät troligt).

    Ts, hoppas det går bra för dig! (Och oss)

    Har läst andra trådar här på forumet där det visat sig vara tvillingar också :p

    Jag ska följa barnmorskans råd att fortsätta leva som om jag var gravid en vecka till och sen testa, men är inställd på mf...


    Ja det var lite psykiskt påfrestande. Vi vill bli gravida igen och hoppas jag slipper det då. Även om allt var bra så är det en enorm oro. Min svärmor hade som vanlig mens i 6 månader :/
  • Anonym (2)
    Thu 14 Jan 2021 09:57
    #8
    elsm25 skrev 2021-01-14 09:45:05 följande:

    Jag åkte till gynakuten då smärtan började dra åt ena sidan hon bekräftade att de var ett missfall. Jag har slutat blöda men känns fortfarande konstigt i min "livmoder" "äggstockar"? någon som vet om de är vanligt att känna sig öm en längre tid? Jag fick missfallet nån dag efter kroppen hade producerat HCG.


    Tråkigt TS :( beklagar.

    Vid mitt ma så upplevde jag en obehagskänsla i drygt 1 vecka.

    Jag hade ägglossning två veckor efter mitt ma (läkare såg på vul vid kontroll) men jag och min sambo väntade en mens ifall det fanns nå smårester kvar. Sen blev vi gravida igen och då gick allt bra men jag var orolig för jag blödde i den graviditeten också men allt var ok. Var in nån gång och gjorde vul för att lugna nerverna för stunden.

    Hoppas vid en kommande graviditet att jag inte kommer blöda
Svar på tråden Hjälp missfall eller normal blödning