• Anonym (Uh)

    Vidriga drömmar

    Får panik av alla mina drömmar jag har om nätterna. 
    Drömde att folk blev nedstoppade i tuber levande, som mosade dem och så rann moset ut underifrån i ett rör.

    Inatt drömde jag att vi grillade min hund i en jättestor ugn, och att han stod och tittade på oss där inifrån genom glasrutan. GråterGråter
    Varför hans skulle grillas i ugnen framgick inte i drömmen, jag bara vaknade med panik och är så ledsen.Han låg bredvid mig i sängen så jag höll om honom länge.
    Älskar den där hunden som mitt barn.

    Tidigare drömde jag alltid att min man tappat sina känslor och lämnar mig. Det har jag nog drömt 100 ggr i olika scenarion men det är ingenting mot detta makabra som har börjat komma. 

    vet inte vart jag vill komma med detta inlägg. Bara skriva av mig. 
    Mår bra för övrigt och upplever ingen psykisk ohälsa, men sitter och gråter just nu av efterdyningarna av drömmen.

  • Svar på tråden Vidriga drömmar
  • Anonym (Dreamer)

    Ja, i perioder kan man ha de vidrigaste drömmarna, helt klart. För mig kommer de när jag är eller har varit extra stressad, exempelvis på jobbet. Jag tror det är hjärnans sätt att sortera och reda ut stressen. Jag har också drömt så sjuka saker, som att jag rev min son blodig på handen när han låg och sov bredvid mig ( så verkligt att jag direkt på morgonen noga synade hans händer för att försäkra mig om att det var en dröm!), har drömt om hundar som kastas in i taggtrådsstängsel och massa annat hemskt . Kan relatera till din känsla av olust dagen efter. Du är inte ensam.

  • Anonym (Uh)
    Anonym (Dreamer) skrev 2021-01-04 09:53:14 följande:

    Ja, i perioder kan man ha de vidrigaste drömmarna, helt klart. För mig kommer de när jag är eller har varit extra stressad, exempelvis på jobbet. Jag tror det är hjärnans sätt att sortera och reda ut stressen. Jag har också drömt så sjuka saker, som att jag rev min son blodig på handen när han låg och sov bredvid mig ( så verkligt att jag direkt på morgonen noga synade hans händer för att försäkra mig om att det var en dröm!), har drömt om hundar som kastas in i taggtrådsstängsel och massa annat hemskt . Kan relatera till din känsla av olust dagen efter. Du är inte ensam.


    Kan helt klart vara stress. Uh. Tänkte också om det kunde vara medicinerna jag äter. Vet att jag drömde mycket hemskt av Sri. Nu äter jag en Adhd medicin.
  • Anonym (Dreamer)
    Anonym (Uh) skrev 2021-01-05 05:25:13 följande:

    Kan helt klart vara stress. Uh. Tänkte också om det kunde vara medicinerna jag äter. Vet att jag drömde mycket hemskt av Sri. Nu äter jag en Adhd medicin.


    Har du precis börjat med medicinen? Kan säkert bero på den också. Drömde tok en period då jag använde nikotinplåster. Rubbad sömnrytm är en annan bov som ställer till drömmarna ( för mig)
  • AnnaSthlm

    Vårt undermedvetna klär ofta saker i makabra former i våra drömmar. Ofta saker som vi inte vill kännas vid, delar av oss som är "fel". Ju konstigare drömmar är desto mer sannolikt är det att ditt undermedvetna skickar signaler som ditt medvetna jag inte uppfattar om inte signalerna blir just bizarra. Typ hallå, det här kan du inte längre ignorera.

    Dina drömmar verkar ha som tema aggression mot oskyldiga varelser, såsom barn och husdjur. Förövaren och offret. Hur har dessa teman varit i ditt liv? I vilka situationer kände du dig maktlös? Haft förbud mot att visa ilska?

Svar på tråden Vidriga drömmar