• Anonym (Niklas)

    Man kissar på sig 23 år gammal

    Hej jag är ung vuxen som är 23 år gammal.

    Det är så att jag kissar på mig dagligen och ibland på natten skäms otroligt mycket över det hälso problemet. Ingen på mitt jobb vet om det heller och många inom familjen vet heller inte om det. Bara min bästa vän och några inom familjen. Har varit så i nästan ett år nu och jag tänkte ta livet av mig för att orkade inte att kämpa vidare men jag blev inlagd på psykakuten. Känner mig väldigt ensam gör det mesta själv och har nästan inga vänner. Jag har Autism som fick i vuxen ålder har även dyslexi, språkstörnig och kanske tix allt det här har jag haft sen barn.

    Jag känner att det är bara blev stop i hjulet efter att jag fick diagnosen och jag behöver hjälp med ganska mycket hemma i lägenheten som jag bor ensam i. Jag jobbar heltid fick hjälp med det genom arbetsförmedlingen för att jag har haft många jobb där man inte har fått jobb kvar och jag kan jobba i min egen takt ibland kan orken försvinna när det blir för mycket då blir jag förvirrad. Har även många olika hobby inom Bilar, måla, mecka, konst smide, cykla downhill, fiska, hålla på med konst, kan massor av olika grejer och jag har aldrig träffat en person som lika händig som mig ??

    Behöver verkligen hjälp

  • Svar på tråden Man kissar på sig 23 år gammal
  • Anonym (Kvinna)

    Har du kollat prostatan? Om den trycker kan det bli fel. Även om man är förstoppad i ändtarmen så kan det också påverka att man kissar utan att man borde. Annars finns ju såna madrasser som känner av när man behöver gå på toa. Eller som den första skrev ställ klockan och gå kanske första veckan varannan timme och sen utöka lite. Och drick inte för sent på kvällen.

  • Anonym (Hmm)

    Om du nu i vuxen ålder börjat kissa på dig måste du söka vård! Det kan ju bero på alltifrån prostatacancer, diskbråck eller annan patologi. Inte meningen att skrämmas, men det ska utredas. Och för hoppningsvis kan du få hjälp.

    Fick du autism i vuxen ålder, eller har du haft problematiken hela livet, men fick diagnosen först i vuxen ålder?

  • Anonym (Hind)

    Tala med läkare via vc eller ring 1177. Du behöver inte berätta något för familjen om du tycker det är pinsamt, men prata med sjukvården. Läkare hör om sådana problem hela tiden, och är utbildade för detta, så dy behöver inte tyckadet är pinsamt inför dem.

  • Anonym (Niklas)

    Jag har sökt vård för inkontinens problem på vc och dom tog bara prover och gjorde ultraljud över blåsan. Dom har även kollat på prostatan och det ser bra ut förutom att vänster ben inte ben agerar på reflex men känseln börjar komma tillbaka igen. Kroppen har fått en del smäller och ärr ifrån olyckor. Ibland så låser vänster ben sig och det gör verkligen ont.

    Jag har haft diskbråck i två koter och jag gjorde en magnet röntgen på kroppen även på hjärnan. Dom hittade inget där iallafall förutom dom två koter.

    Jag har provat att ställa klockan och inte dricka så mycket det hjälpte inte har även provat att tvinga ut urinen så att jag nästan svimmar.

    Dom skrev ut inkontinensskydd/blöja som jag använder 24/7 jag har väntat på att få träffa en urolog som jag väntat på nästan ca 6 månader men ska träffa den här månaden. Cancer är jag inte så orolig över har inte så mycket att förlora förutom att familjen och vänner skulle sakna en får hoppas att det är det.

    Jag fick min diagnos i vuxen ålder. Resten har jag haft sen barndom.

  • Anonym (Niklas)

    Jag har sökt vård för inkontinens problem på vc och dom tog bara prover och gjorde ultraljud över blåsan. Dom har även kollat på prostatan och det ser bra ut förutom att vänster ben inte ben agerar på reflex men känseln börjar komma tillbaka igen. Kroppen har fått en del smäller och ärr ifrån olyckor. Ibland så låser vänster ben sig och det gör verkligen ont.

    Jag har haft diskbråck i två koter och jag gjorde en magnet röntgen på kroppen även på hjärnan. Dom hittade inget där iallafall förutom dom två koter.

    Jag har provat att ställa klockan och inte dricka så mycket det hjälpte inte har även provat att tvinga ut urinen så att jag nästan svimmar.

    Dom skrev ut inkontinensskydd/blöja som jag använder 24/7 jag har väntat på att få träffa en urolog som jag väntat på nästan ca 6 månader men ska träffa den här månaden. Cancer är jag inte så orolig över har inte så mycket att förlora förutom att familjen och vänner skulle sakna en får hoppas att det är inte är det.

    Jag fick min diagnos i vuxen ålder. Resten har jag haft sen barndom.

  • Anonym (Frågor)

    Förlåt för alla frågor men de behövs för att hjälpa.

    * Hur mycket urin är det som kommer under natten?

    * känner du dig konstant kisdnödig?

    * Går du på någon medicin som gör att du känner dig extra törstig?

    Fick reda på av en läkare att en del ångest dämpande medicin kan ge en slappare blåsa.

  • Anonym (Japp)

    Japp du duger ändå Ts! Jag tror omtanke var ditt primära mål med tråden. Här kommer en kram från mig

  • Anonym (Niklas)

    Jag känner mig kissnödig nästan hela tiden och ibland så kan känna att jag inte känner något. När jag kissar på mig så går det inte att stoppa.

    Har mätt förut hur mycket urinen som kommer i inkontinensskydden kom inte ihåg hur mycket. Men jag ska göra ny mätningar. Tömmer nästan hela blåsan i skyddet under natten. Men när jag ska på toa så kommer det nästan inte så mycket kan sluta helt plötsligt fast att jag har kvar urin i blåsan.

    Jag har tagit depression medicin (Sertraline Bluefish)

    Tack så och Kram på dig också ??

Svar på tråden Man kissar på sig 23 år gammal