• Mhejhej

    Svartsjuka

    Hejhej

    Jag har varit tillsammans med min pojkvän/sambo i 1,5 år. I början av våran relation trodde jag nog att jag ville höra allt ifrån hans tidigare liv, och det fick jag väldigt detaljrikt. På saker jag verkligen ångrar nu.

    Jag var 19 när jag träffade min pojkvän och även förnst då blev av med oskulden. Min pojkvän som är tre år äldre än mig förlorade sin oskuld när han var 21. Han har bara varit med mig och henne så det är inte så värst mycket direkt, men jag är helt förstörd över detta faktum. Att han har haft sex med en annan kvinna. Det låter så löjligt då vi inte ens visste att varandra fanns då.

    Jag bryter ihop något extremt. Jag kan knappt låta honom röra mig utan att jag tänker på att dem händerna har varit på en annan kvinna. Jag tänker på att Han har gjort allt det han har gjort med mig fast med en annan. Jag känner mig inte speciell, jag känner mig som nummer två och jag blir så fruktansvärt äcklad utav honom. Jag mår även väldigt dåligt över att han har varit med någon men inte jag. Han har då minnen ifrån tidigare och jag splittras i två.

    Jag har genuint brytit ihop flera gånger över detta, men problem är att jag fortfarande älskar honom så mycket. Det är så sorligt för han är min ride or die på alla andra plan.

    Men som sagt har vi varit tillsammans i 1,5 och det blir bara värre Och jag är rädd för att jag fortfarande kommer tycka att det är jobbigt när vi är 50.

    Just nu har jag känslan att han har varit otrogen. Men vi har pratat om det flera gånger om att mår såhär och han har sagt att det innan har han knappt något minne ifrån. Samt sagt att jag hans allt, men det stoppar ändå inte mina tårar. Det stoppar ändå inte mina tankar och bilder ifrån deras sexakt.

    Snälla, jag behöver hjälp, vad tycker ni att jag ska göra?

    //tacksam för svar


    Visste inte vilket forum jag skulle välja till detta, fanns ingen som passade så speciellt bra
  • Svar på tråden Svartsjuka
  • Anonym (Jag)

    Du behöver gå i terapi och jobba med detta. Dina reaktioner är helt absurda.

  • Mhejhej

    Har precis börjat se en psykolog gällande detta och förstår nog att de är den enda lösningen isf. Ville bara kolla om det fanns någon som har varit med om samma sak och tagits sig ur det.

  • Anonym (DrWhat?)

    Jag skulle råda dig att söka hjälp med detta, sexolog eller psykolog.

    Tror det kan vara hälsosamt för dig att förstå varför just detta blir en triggar för dig och vilka bakomliggande känslor som gör att det här visar sig på detta sättet.

    Tittar man på er situation ur ett logiskt perspektiv så har din partner inte gjort något fel och kan inte heller göra något åt det som hänt innan er... den delen av hans liv har du redan accepterat när du valde honom.

    Du måste helt enkelt jobba på dig själv och släppa din partner i det här sammanhanget, annars kommer ni förmodligen inte vara tillsammans särskilt länge till.

  • Anonym (Känner igen mig)

    Japp känner igen mig i mitt 18-åriga jag med en pojkvän 6 år äldre än mig. Jag ville inte veta men han slängde ur sig allt han hade gjort med massa andra tjejer, han var dessutom otrogen tre gånger. Jag var också oskuld när vi träffades och blev bara mer och mer äcklad över detta och även när han tog på mig. Efter 4 år så orkade jag inte mer utan gjorde slut och låg med en kille dagen efter och sen massa till efter det.

  • Anonym (99)

    Ni är ju rätt unga och visst kan det kännas konstigt att vara den enda i paret som enbart haft sex med en person, och så har den andra gjort mer än man själv. Men det är också naturligt eftersom han är lite äldre än dig, att han hann med det, så att säga. 
    Jag är mer fundersam över hur starkt du tar detta. Hur är det med annat i vardagen, reagerar du så häftigt på annat också? Är du rädd att han ska lämna dig? Är du oroad om han får ett sms- vem är det ifrån osv?
    Om det är sådana tendenser tror jag det mer handlar om din självkänsla än något annat. Hoppas du kan då hjälp med det. 

Svar på tråden Svartsjuka