• Anonym (#)
    Tue 12 Jan 2021 23:54
    11404 visningar
    27 svar
    -1
    27
    11404

    Ögonfransserum gravid

    Jag har använt det hela graviditeten (xlash) och bebis är helt frisk där inne vad barnmorskan sagt. Hen är nämligen inte ute än (10 dagar kvar ca) men inte varit några konstigheter under graviditeten för min del så vitt jag vet.

  • Anonym (#)
    Wed 13 Jan 2021 13:47
    #5
    Anonym (Förlåt) skrev 2021-01-13 12:33:54 följande:

    Förlåt TS men jag måste bara ställa en helt annan fråga till er gällande Xlash. Jag känner ingen som använder det så därför kanske ni kan svara på detta..

    Frågan är gällande Xlash.. upplever ni att det kittlas i ögonen till och från när ni använt serumet?

    Jag är noga med att inte få serumet i ögonen men ibland känns det som att det glider ner från fransarna är man typ blinkar. Upplever ni också det?

    Har ni fått bra resultat av serumet och hur långt tid tog det innan ni såg resultat?

    Har ni fortsatt använda serumet under lång tid eller tills det är slut?

    Har ni tappat fransar om kungar slutat använda det ?


    Upplever inte alls att det kittlas i ögonen vid användning. Upplever inte heller att det "glider ner" när man blinkar. Ligger som en blöt rand i någon minut innan det torkar. Såg resultat efter 2-3 månader ca, har inte fått sådär magiskt bra resultat som man ser på bilderna de marknadsför med, men jag har rätt korta fransar från början men de har absolut blivit längre! Jag använder serumet en gång om dagen, ca en timme innan jag ska sova. Jag har inte slutat med det sen jag började för 1 år sen så vet inte om jag tappar fransar om jag skulle sluta.
  • Anonym (#)
    Thu 14 Jan 2021 21:47
    #12
    BernieLollo skrev 2021-01-14 20:05:57 följande:

    Men gå och lägg dig med din foliehatt. Nu är det ett lokalt verkande serum och inte tabletter vi snackar om.


    Håller med - blir väldigt mycket mom-shaming här... Jag la av med exempelvis absolut torr för läste att det kunde vara farligt, men min barnmorska hävdar att det inte alls skulle varit farligt. Om inte det är farligt, varför skulle xlash skada barnet? Vi snackar liksom om ett penseldrag på varje ögonlock om dagen - tror knappast att det påverkar barnet! Hudkrämer, mediciner och huvudvärkstabletter, schampo/balsam och frisörbesök känns enligt mig isåfall farligare. Alla gör precis som de vill, men förstår inte alla otrevliga kommentarer och katastroftankar.
  • Anonym (#)
    Fri 15 Jan 2021 07:39
    #14
    -1
    Astriidlind skrev 2021-01-15 06:03:02 följande:

    Ja men precis och jag kan slå vad om att man aldrig skulle säga det rakt till en.


    Exakt! Förstår inte behovet av att trycka ner och skrämma...
Svar på tråden Ögonfransserum gravid