Inlägg från: Lyckligare |Visa alla inlägg
  • Lyckligare

    Liten familj i en 2a

    Hej!

    Jag är i behov av en bostad pga separation och letar nu bostad. Bo i ett område där det är svårt att få bostad men nu finns det möjlighet till en 2a. Det är lättare att få bostad ca 20 min härifrån men då blir det mycket mer körning och lite mer problem med barn och hundpassning. Nu till mitt dilemma: Ska jag ta en 2 a i detta område så länge och låta barnen dela rum 10 och 17 år av samma kön och det blir en lättare förändring för då behöva inte byta skolor alt åka buss mm. Eller ska jag ta en större lägenhet en bit härifrån så de får eget rum? Men då blir det mer ensamtid för barnen och de får förändra mer med sina kompisar och skola. Jag tänker lite att om jag tar en 2 a nu så kommer jag fortfarande leta efter en större lägenhet i detta området. Men rent praktiskt, hur ska man isf dela upp rummet? De har liknande intresse men nu har min äldsta en dubbelsäng och det hade ju inte fått plats sen? Snälla hjälp mig med lite tips och råd?

  • Svar på tråden Liten familj i en 2a
  • Lyckligare

    Tack för alla tips och råd, det lutar åt 2 an och så ser vi hur vi löser det praktiska men jag tar verkligen åt mig av era tips. TACK ????????

  • Lyckligare

    Nu har det visat sig finnas en 3 a och jag är bjuden på visning. Men inflytt är 1 sep!!! Jag har tänkt mycket och räknar och jag klarar mig men det är precis. Och jag har tänkt om jag skulle bo kvar och försöka spara ihop en större buffert till man har mer för nu är semesterkassan slut och jag har ingen större buffert nu. Det kommer ju alltid startavgifter till internet och hemförsäkring mm och jag vill inte börja med att gå back. Ikea har att man kan handla och betala räntefritt inom 12 månader men är det en dum idé att dra på sig krediter direkt?

    Fan varför tvekar jag nu! Jag vill så gärna bo själv men det är så svårt och tungt o ta steget.

Svar på tråden Liten familj i en 2a