• HorsePower

    De barnlösa singelmännen blir allt fler i Sverige

    Jenny Sonesson: Sonesson: De barnlösa singelmännen blir allt fler i Sverige
    Ledare Fler män blir inte blir pappor och tvingas leva utan partner. Detta är något som borde sysselsätta landets nya Jämställdhetsmyndighet snarare än menscertifiering. De ensamstående männens frustration kan bli grogrund för kriminalitet, missbruk eller politisk extremism. Det är obegripligt att så många feminister fortfarande vänder bort blicken från problemet.

    https://www.gp.se/ledare/sonesson-de-barnl%C3%B6sa-singelm%C3%A4nnen-blir-allt-fler-i-sverige-1.9601867
    Hur tänker ni föräldrar som har söner?
    Hur tänker kvinnor i familjebildande ålder kring det faktum att utbudet av intressanta män minskar?
    Är det bra för Sverige som land att halva befolkningen håller på att bli ett b-lag av incels?
  • Svar på tråden De barnlösa singelmännen blir allt fler i Sverige
  • Anonvm

    Jag skyller på den våg av feminism och "genusflum" som sköljt över vårt land senaste decennierna som i princip enbart gått ut på att ösa skit över västerländska män som grupp, deras värderingar, prioriteringar, livsval , beteenden osv, osv....

    Många män har låtit sig påverkats av detta och anpassat sig.... Nu börjar verkligheten komma ikapp.
    Männen mår generellt skit eftersom de lever sina liv på ett sätt som de upplever konstgjort och onaturligt.... Medans kvinnorna börjar rata fler o fler eftersom "männen är så tråkiga" .

  • Postman
    FallenAngelNr1000 skrev 2021-01-08 19:37:13 följande:
    Vet inte om det är mer striktan behöver. Snarare en annan plats än att sitta ner i skolbänken. Praktiska saker. Överlevnad. Närmare naturen. Bort ifrån medier (gäller tjejer med visserligen). Lära sig att uppskatta varandra oavsett kön hellre än könsfördela än mer.
    Jag upplever skolan som allt för slapp idag, killar är kliare och behöver mer disciplin, nu menar jag inte riktigt disciplin som militärt men mer strikta regler och undervisning. Idag är hela skolan ett matriarkat och matriarkatet har misslyckats med sin vårdande skola som ska vara för alla.

    Det ska in kvinnor i mansdominerade branscher men inte ett knyst om att det måste in män i en skola som domineras av kvinnor. Hur har stat och kommun det egentligen med sitt jämställdhetsarbete.

    Jag tror att det kan vara bra att separera killar och tjejer, idag får tyvärr tjejer vara krockkuddar mellan bråkiga killar men visst kan man lösa den biten har jag heller inget emot en blandad skola.

    Sen till sist, media och samhället måste också sluta med den mansfientliga syn man har idag, pojkar ska ses som goda inte få stå för allt ont som det hela tiden ska lyftas. Men det är återigen min egna åsikt.
  • Postman
    FallenAngelNr1000 skrev 2021-01-08 19:37:13 följande:
    Vet inte om det är mer striktan behöver. Snarare en annan plats än att sitta ner i skolbänken. Praktiska saker. Överlevnad. Närmare naturen. Bort ifrån medier (gäller tjejer med visserligen). Lära sig att uppskatta varandra oavsett kön hellre än könsfördela än mer.
    Glömde skriva, ja jag håller med dig med, det behövs mer praktiska saker, överlevnad osv, absolut. Återinför gärna lärlingsarbeten igen. Där man kan gå den långa vägen om man nu inte har läshuvud eller är skoltrött. Skapa fler vägar ut i arbetslivet, skolan för killar behöver vara mer flexibel. 
  • Ocdkille

    Det beror väl rätt mycket på att tjejer flyttar in till storstäderna medans killarna blir kvar i tex Norrland. Och där är det vanligare att folk blir par tidigare och sen håller dom ihop. Så dom killar som inte hittat någon har inte många chanser att träffa någon. Verkar åtminstone vara så. Sen finns ju alltid vi med diagnoser.

  • bananmilkshake
    Themis skrev 2021-01-08 19:04:11 följande:
    Att könsfördelningen var väldigt ojämn. Är det svårt att förstå?
    Haha, men nej. Det betyder att Australien var en straffkoloni dit man skickade dömda fångar. Inte att det i Australien gick 3500 män på 770 kvinnor. 
  • Emerencia
    FallenAngelNr1000 skrev 2021-01-08 18:33:31 följande:

    Får man fråga vad du har för krav och vilka du själv fyller?


    Jag fyller många krav och mer därtill för många män. Står män i kö för att träffa mig så jag har inga problem. Vad mitt krav är? Jag vill inte ha barn och vill lyfta röven från tv-soffan rätt ofta. Så utbudet för mig blir väldigt lite.
  • Themis
    FallenAngelNr1000 skrev 2021-01-08 19:34:25 följande:
    Bland convicted (strafffångar)? Vad har det med ute i samhället o göra?
    Okej, för den som uppenbarligen helt har missat hur Australien befolkades av brittiska samväldet så var det i början i princip uteslutande med straffångar.

    Det utklippta var bara ett exempel på hur befolkningen fylldes på under just de åren.

    Klarnar det nu?
    Var inte en rövhatt bara så ordnar det sig nog.
  • Themis
    bananmilkshake skrev 2021-01-08 20:01:56 följande:
    Haha, men nej. Det betyder att Australien var en straffkoloni dit man skickade dömda fångar. Inte att det i Australien gick 3500 män på 770 kvinnor. 
    Det utklippta var givetvis ett exempel på hur befolkningen fylldes på under just de åren. Det står vilka årtal det gäller så det borde inte vara svårt om man kan läsa en hel mening.
    Var inte en rövhatt bara så ordnar det sig nog.
  • FallenAngelNr1000
    Postman skrev 2021-01-08 19:58:18 följande:

    Glömde skriva, ja jag håller med dig med, det behövs mer praktiska saker, överlevnad osv, absolut. Återinför gärna lärlingsarbeten igen. Där man kan gå den långa vägen om man nu inte har läshuvud eller är skoltrött. Skapa fler vägar ut i arbetslivet, skolan för killar behöver vara mer flexibel. 


    Lärling absolut! Idag blir grabbarna deprimerande redan innan de har gått ut 9:an. Och för att få status bland tjejerna så blir dom mobbare och översittare och hånare. Allt värde läggs på pappret för de vixna, men bland pojkarna själva betyder det ingenting.

    Om vi kollar på Kina eller japan, där det finns ett stort överskott utav män, så tar väldigt.många självmord när.dom förlorat sina jobb, för de vet att de aldrig kommer att få sig en familj, eller klara utgifterna och därmed förlora sin kvinna om dom hade turen till att ha någon.

    Ställ en grupp småbarn vid en ko. Den är större, den är förmodlingen lite läskig, alla står då i små skor inför mötet. Där betyder inte pappret någonting, itan vem man är som person. Vad jag försöker säga är att fokuset ligger fel idag. Och jag tror killar framförallt skulle må bättre av att sluta efter klass 7 som man gjorde förr (eller det kanske t om var klass 6?) Och sen få komma ut som lärling. De som sen vill studera vidare får göra det vid 15 års åldern som ex. Tror man hade haft lugnare människor sittandes i bänkarna då, då man har varit med lite om "livet". Tjejer har det lättare rent generellt att sitta stilla och studera, så hela uppbyggnaden är orättvis. Ungefär som att ha lejon och små katter i samma rum med syftande på energin i benen.

    Jag studerade bra.myclet längre än min far, som slutade i 6-7an. Ändå sitter jag som en looser för att jag inte studerat än mer! Han byggde / renoverade hus, arbetade med djur, han kunde fan allt. Jag kan ingenting. Mer än lite mer engelska än vad han kunde.

    Deprimerad, kastas mellan olika jobb, allt större fördomar i samhället och ingen tjej vill vet av en då jag är fattig emellanåt mellan jobben.

    Råkade schabla bort min csn då jag trodde att rätta vägen var att gå via skolbänken, önskar idag att man hade gått en yrkesutbildning istället. Att det inte finns lärlingsplatser är inte bra alls.

    Läshuvud har även killar men inte i såg låga åldrar som tjejer klarar lägg dp till föräldrar som inte finns eller bryr sig eller misshandlar, man glider än längre bort ifrån samhället till slut.

    Lärlingsplatser måste införas anser jag! Och större valfrihet både för tjejer och killar om vilken väg de vill gå. Det måste finnas bättre valmöjligheter. Alt som det ser ut idag så bör det vara obligatorisk sabbatsår efter 9:an. För hur tusan vet man vad man vill bli när man kommer direkt ifrån böckerna. En del hittar rätt andra gör det inte. De som inte hittar rätt, de hamnar lätt mellan stolarna. O har man ingen stöttning ifrån sina föräldrar så är det än svårare.

    Men visst, många klarar det. Jag hade säkert bara otur men vi behöver få tjejer och pojkar lära sig sakna varandra för att sedan vilja återfinna varandra igen, så är nog inte helt emot din tanke om könsfördelning stundvis.
  • FallenAngelNr1000
    Anonvm skrev 2021-01-08 19:52:51 följande:

    Jag skyller på den våg av feminism och "genusflum" som sköljt över vårt land senaste decennierna som i princip enbart gått ut på att ösa skit över västerländska män som grupp, deras värderingar, prioriteringar, livsval , beteenden osv, osv....

    Många män har låtit sig påverkats av detta och anpassat sig.... Nu börjar verkligheten komma ikapp.

    Männen mår generellt skit eftersom de lever sina liv på ett sätt som de upplever konstgjort och onaturligt.... Medans kvinnorna börjar rata fler o fler eftersom "männen är så tråkiga" .


    Alltså detta stämmer ju ändå, tråkigt nog. Tjejerna peppas med saker och de riktigt bittra ger än mer bränsle i elden och får gehör. Långt ifrån alla tjejer som faktiskt är sådana, men synen mot mannen blir ändå skadad. Såg en dokumentär där man kvinnor efter krig pratade. De sa b la; Glada lyckliga män, ger ett säkert och tryggt samhälle. Ingen man lämnades utanför, det såg kvinnorna till. Och endast då ville män sluta kriga och bygga upp samhället igen och mord på kvinnor sjönk ner till 0 i princip. Medans här gör man mannen till de kvinnans fiende nr 1. Jätte konstigt och jättefel.

    O så fort man är lite kritisk så hatas man än mer. Det ska inte handla om vem som är starkast, det ska habdla om att få ett tryggt samhälle för alla. Endast då kan alla få vara med och dela på lyckan. Att börja skuldbelägga kön mot kön är inte rätt väg att gå. Att bara lyfta ena könet fungerar inte heller. Som sagt större valmöjligheter ifrån redan låg ålder för att bygga upp göada och trygga individer är nog den rätta vägen att gå.

    Ju mer man hatar, ju närmare är du ändra änden, dvs du saknar det andra könet egentligen, men gör allt för att förneka det för dig själv.

    Tycker det är dags att ställa frågan, Vart exakt vill ni komma? Till både regering och media. För det här fungerar ju inte. Vänta 10 - 15 år till o så då hur splittrat det kommer att vara om man inte vill se det nu.

    Ens egna köns personliga krig är inte viktigare än samhällets bästa.
Svar på tråden De barnlösa singelmännen blir allt fler i Sverige