• Anonym (Anne)

    Åldersskillnad sex

    Jag är 25 och min man är 44. Vi har vart ett par i 3 år och har ett barn på 1.5 år.

    Vi hade i början mycket sex. Nu för tiden blir det ca en gång i veckan eller mindre..det är alltid jag som startar. Jag skulle kunna ha sex varje/varannan dag men han vill inte. Trots att jag försöker ta på honom, fråga rakt ut, kyssa honom, ge blickar/kommentarer, göra mig extra fin osv.

    Har börjat fundera på om det har med hans ålder att göra?

  • Svar på tråden Åldersskillnad sex
  • Anonym (Sigrid)
    Anonym (Anne) skrev 2021-01-08 23:11:09 följande:

    Jag är 25 och min man är 44. Vi har vart ett par i 3 år och har ett barn på 1.5 år.

    Vi hade i början mycket sex. Nu för tiden blir det ca en gång i veckan eller mindre..det är alltid jag som startar. Jag skulle kunna ha sex varje/varannan dag men han vill inte. Trots att jag försöker ta på honom, fråga rakt ut, kyssa honom, ge blickar/kommentarer, göra mig extra fin osv.

    Har börjat fundera på om det har med hans ålder att göra?


    Kanske det eller att ni gick för fort fram och började skaffa barn innan ni knappt hade lärt känna varandra.
  • Anonym (Anne)
    Anonym (Sigrid) skrev 2021-01-08 23:16:50 följande:

    Kanske det eller att ni gick för fort fram och började skaffa barn innan ni knappt hade lärt känna varandra.


    Sigrid, vi har känt varann 3 år innan vi blev ett officiellt par.
  • Fjäril kär

    Nej man kan inte skylla på ålder. Läste precis nyss en tråd om en kille på 27 som avvisar sin sambo..

    Att bli föräldrar förändrar mycket i psyket för många och det kan vara svårt att hitta möjlighet att känna kåthet och lust för att mna helt enkelt ser sig själv som förälder och inte en sexuell varelse. Samt att småbarnsåren är slitiga. Det finns trots allt en orsak till att hälften av alla småbarnsföräldrar separerar när barnet är 2 år...

    Om det var du som hade mindre lust hur hade du velat bli bemött av honom?

  • Anonym (Okej)

    Nej det tror jag inte att det har.

    Jag är 42, jag skulle kunna ha sex i samma frekvens som du.

  • Anonym (Anne)
    Anonym (Pelle) skrev 2021-01-09 00:30:06 följande:

    Har du gått upp i vikt?


    Nej inte alls faktiskt
  • Anonym (..)

    Han är ju bra mkt äldre än dig och har väl förmodligen haft sitt roliga i sina yngre dagar.

    Du skulle väl skaffat en karl i din egen ålder istället.

    Min man är snart 25 och vi har varit tsm i 3 år och har ett väldigt aktivt sexliv. Tror många gånger att åldern har betydelse tyvärr även om det alltid inte är så.

  • Anonym (Myff)
    Anonym (..) skrev 2021-01-09 10:04:16 följande:

    Han är ju bra mkt äldre än dig och har väl förmodligen haft sitt roliga i sina yngre dagar.

    Du skulle väl skaffat en karl i din egen ålder istället.

    Min man är snart 25 och vi har varit tsm i 3 år och har ett väldigt aktivt sexliv. Tror många gånger att åldern har betydelse tyvärr även om det alltid inte är så.


    Ni har inga barn?

    Kom igen och se hur mycket sex ni har med en 1-åring sen...
  • Anonym (Anne)
    Anonym (..) skrev 2021-01-09 10:04:16 följande:

    Han är ju bra mkt äldre än dig och har väl förmodligen haft sitt roliga i sina yngre dagar.

    Du skulle väl skaffat en karl i din egen ålder istället.

    Min man är snart 25 och vi har varit tsm i 3 år och har ett väldigt aktivt sexliv. Tror många gånger att åldern har betydelse tyvärr även om det alltid inte är så.


    Jag "skaffade" mig inte en man som var äldre för att jag aktivt letade efter en, jag blev kär i honom helt enkelt utan att det var meningen. Förstår inte varför vissa bara måste vara så otroligt dömande och tråkiga i tonen, det är tråkigt att ens diskutera då.
  • Anonym (Enkelt)

    Fråga honom varför han inte vill ha sex. Enkelt.

Svar på tråden Åldersskillnad sex