• Anonym (TS)
    Sat 9 Jan 2021 09:51
    354 visningar
    7 svar
    7
    354

    Mellanblödning, cellförändringar?

    Haft mellanblödningar snart 2 månader efter avslutad klamydia behandling. Gjort kontrolltest som visat negativt. Varit hos läkare och gjort gyn undersökning som inte visade något konstigt. Men jag har ont mest i högra äggstocken, blöder efter sex och får ont. Svart/bruna blödningar med klumpar. Orkar inte ha det såhär längre och är jätte orolig men gyn sa att jag skulle åka hem och ta en alvedon? En akutremiss var skickad till gyn men dom hörde aldrig av sig så jag sökte mig till akuten och det var där jag fick en gynundersökning.

    Har kontakt gyn och dom säger att dom kmr kalla mig om ca 3 månader... det kallar inte jag en akutremiss? Dom tar mig inte på allvar!! Jag kan inte ha det såhär i 3 månader. Gjorde även en abort i somras och tror då dom gjorde ett cellprov men jag hittar inget om det i mina journaler.

    Ni som haft cellförändringar, hur har ni hanterat det? Vilka symptom har ni haft? Jag kan inte tro att det är något annat än just det då jag har p-stav och inte har varken mens eller mellanblödningar. Haft p-stav många år tidigare i livet också förutom i somras då när jag blev gravid och satte då in en ny vid aborten så det är inte den som ställer till det.

    Tacksam för svar.... /orolig tjej26

  • Svar på tråden Mellanblödning, cellförändringar?
  • Anonym (gyn-s­sk)
    Sat 9 Jan 2021 12:22
    #1

    Tyvärr är dina problem av akut karaktär, därför får du vänta tre månader.

    Du kan ju alltid vända dig till en privat gynekolog om du inte vill vänta.

  • Anonym (TS) Trådstartaren
    Sat 9 Jan 2021 12:29
    #2
    Anonym (gyn-ssk) skrev 2021-01-09 12:22:05 följande:

    Tyvärr är dina problem av akut karaktär, därför får du vänta tre månader.

    Du kan ju alltid vända dig till en privat gynekolog om du inte vill vänta.


    Om dom nu är av akut karaktär, varför får jag då ingen hjälp?
  • Anonym (gyn-s­sk)
    Sat 9 Jan 2021 12:40
    #3
    Anonym (TS) skrev 2021-01-09 12:29:34 följande:
    Om dom nu är av akut karaktär, varför får jag då ingen hjälp?
    Jag skrev fel, förlåt!

    Jag menade INTE av akut karaktär.
  • Anonym (TS) Trådstartaren
    Sat 9 Jan 2021 12:58
    #4
    Anonym (gyn-ssk) skrev 2021-01-09 12:40:51 följande:

    Jag skrev fel, förlåt!

    Jag menade INTE av akut karaktär.


    Okej så jag borde då bara ta en alvedon och göra ingenting? Vad räknas då som akut och varför blev en akutremiss då skriven?
  • Anonym (S)
    Sat 9 Jan 2021 13:29
    #5

    Gå privat istället, då är inte väntetiden så lång (förhoppningsvis). Kan vara biverkningar av p-staven/spiralen (minns inte vad du skrev du hade). Om de är cellförändringar kan det gå att läka ut dom själv. Följ vulverine om hur man gör det. Hoppas du får hjälp snart!

  • Anonym (TS) Trådstartaren
    Sat 9 Jan 2021 16:21
    #6
    Anonym (S) skrev 2021-01-09 13:29:46 följande:

    Gå privat istället, då är inte väntetiden så lång (förhoppningsvis). Kan vara biverkningar av p-staven/spiralen (minns inte vad du skrev du hade). Om de är cellförändringar kan det gå att läka ut dom själv. Följ vulverine om hur man gör det. Hoppas du får hjälp snart!


    Haft p-stav sen jag var 14 år förutom kort uppehåll i somras, är nu 26 år så har väldigt svårt att tro att det beror på den då detta aldrig tidigare inträffat. Okej får kanske försöka få kontakt med privat då, men det kostar väl endel? Jag har ingen koll på detta.
  • Anonym (gyn-s­sk)
    Sat 9 Jan 2021 18:36
    #7
    Anonym (TS) skrev 2021-01-09 16:21:28 följande:
    Haft p-stav sen jag var 14 år förutom kort uppehåll i somras, är nu 26 år så har väldigt svårt att tro att det beror på den då detta aldrig tidigare inträffat. Okej får kanske försöka få kontakt med privat då, men det kostar väl endel? Jag har ingen koll på detta.
    Privata kostar lika som på sjukhuset, ingen större kostnad. 
Svar på tråden Mellanblödning, cellförändringar?