• Anonym (Osäker)

    Är min man intr av sin 20 år yngre kollega

    Varit tillsammans med min särbo i snart 9 år.

    Vi har i 50 årsåldern min man är 57.

    Han har en kvinnlig kollega som han förut pratade mycket om .en inte lika mycket längre men ibland.

    Han pratar aldrig om någon annan kollega direkt.

    Hon är 20 år yngre än honom och är singel.

    Han vet väldigt mycket om henne och dom verkar prata mycket med varandra på arbetstid.

    Förut när han prata mycket om henne så kunde han tex när vi var ute och åt helt plötsligt från ingenstans börja prata om att hon gått nyckel till sin nya lägenhet och hon flyttar det datumet.

    Hon tränar mycket

    Ibland när vi jobbar (Dom jobbar distans) säger hon att hon måste ut och springa.

    Han kunde berätta vart hon sommarjobba som ung m.m

    Vad hon skulle göra under jul.

    Vet låter som en hemsk människa men jag har sett i hans mobil tex det var en dag han hade strömavbrott och jag var sjuk i covid så han kunde ej va här då satte han sig på ett café och tog bild och skickade i grupp sms till sina kollegor men inte till henne utan då hade han skickat bild på sig själv och skrivit här jobbar jag i ett eget sms till henne.

    Här i dagarna hade han skickat bild utanför honom på snön och skickat till henne "såhär ser det ut hos mig". Hon skicka bild tillbaka utanför henne då hon inte hade snö och skrivit om hans bild wow kommer vara mysigt när du går på promenad.

    Han skicka bild till henne när han hade varit och köpt nya paddelskor och skrivit. Dom här blev det..

    Kanske bara jag som tycker d e lite märkligt.

    Vad tycker/Tror ni?

    Inget konstigt Dom mellan el min man gentemot henne?

    Dom skickar under arbetstid inte hört/sett nåt på helger/kvällar.

  • Svar på tråden Är min man intr av sin 20 år yngre kollega
  • Anonym (höstlöv)
    Anonym (nja) skrev 2021-01-17 10:32:39 följande:

    Det är nog så att hon ser honom bara som en kollega vilken som helst. Kanske sms:ar hon med fler än honom. Men det är ju just hur han gör som får mig att tycka att det ändå är lite konstigt. Men hon själv bör ju säga ifrån om hon anser att han blir för personlig och går över gränsen från att bete sig som en kollega. 

    Han kanske har en liten fling, eller känner att de klickar så himla bra. 


    Precis, känns som han uppmuntrar henne.
    Att båda sms:at bilder till varandra på hur de bor känns som för mycket.
    När det finns romantiskt intresse kan folk fantisera om den andra i sin vardag och hur det skulle vara att hälsa på den andra, se hur den bor och därför pratar de om det/skickar bilder till varandra, har erfarenhet av detta.

    Förhoppningsvis går det inte längre utan stannar vid lätt intresse.
  • Anonym (Osäker)
    Anonym (höstlöv) skrev 2021-01-17 15:45:05 följande:

    Precis, känns som han uppmuntrar henne.

    Att båda sms:at bilder till varandra på hur de bor känns som för mycket.

    När det finns romantiskt intresse kan folk fantisera om den andra i sin vardag och hur det skulle vara att hälsa på den andra, se hur den bor och därför pratar de om det/skickar bilder till varandra, har erfarenhet av detta.

    Förhoppningsvis går det inte längre utan stannar vid lätt intresse.


    Dom sms:ade inte bilder hur det ser ut inne utan det ser ut som att dom pratat i jobbchatt om hur mycket snö det är el att d snöa för min särbo skicka bild från balkongen ut och skrev: såhär ser d ut hos mig" varav hon skicka bild tillbaka ut mot gatan med svar: wow då lär d knastrar härligt när du går under promenaden". Han går varje dag på lunchen. Därav svarar han "det var inte mycket" då hon hade lite snö hos sig.

    Hon bor andra sidan stan än vi.
  • Anonym (höstlöv)
    Anonym (Osäker) skrev 2021-01-17 21:29:07 följande:
    Dom sms:ade inte bilder hur det ser ut inne utan det ser ut som att dom pratat i jobbchatt om hur mycket snö det är el att d snöa för min särbo skicka bild från balkongen ut och skrev: såhär ser d ut hos mig" varav hon skicka bild tillbaka ut mot gatan med svar: wow då lär d knastrar härligt när du går under promenaden". Han går varje dag på lunchen. Därav svarar han "det var inte mycket" då hon hade lite snö hos sig.

    Hon bor andra sidan stan än vi.
    Aha, då förstår jag! Det var ju bättre så Glad
  • Anonym (Osäker)

    Nu e d hon som sms:at min särbo men på arbetstid iaf bild på sig själv när hon dricker kaffe (man ser inte ansiktet dock) men skrivit typ jag och mitt kaffe..han svara med en skratt emoiji senare på em skicka hon bild på sin dator skärm att den uppdatera med text "d tar tid det här" och han svara då oxå med samma gubbe som skratta så tårarna rinner.

    Nu var d här på arbetstid och inget konstigt el vad säger ni?

    Men om dom börjar sms varandra på fritid kväll å helg tycker jag d kommer kännas konstigt. För han sms:ade aldrig mig på dagar el på kvällen d e jag som gör.

  • Anonym (Hejsan)
    Anonym (Osäker) skrev 2021-01-20 19:24:34 följande:

    Nu e d hon som sms:at min särbo men på arbetstid iaf bild på sig själv när hon dricker kaffe (man ser inte ansiktet dock) men skrivit typ jag och mitt kaffe..han svara med en skratt emoiji senare på em skicka hon bild på sin dator skärm att den uppdatera med text "d tar tid det här" och han svara då oxå med samma gubbe som skratta så tårarna rinner.

    Nu var d här på arbetstid och inget konstigt el vad säger ni?

    Men om dom börjar sms varandra på fritid kväll å helg tycker jag d kommer kännas konstigt. För han sms:ade aldrig mig på dagar el på kvällen d e jag som gör.


    Efter alla tips och råd i tråden måste du väl kunna ta ett eget beslut nu hur du vill göra.
  • Anonym (höstlöv)
    Anonym (Osäker) skrev 2021-01-20 19:24:34 följande:

    Nu e d hon som sms:at min särbo men på arbetstid iaf bild på sig själv när hon dricker kaffe (man ser inte ansiktet dock) men skrivit typ jag och mitt kaffe..han svara med en skratt emoiji senare på em skicka hon bild på sin dator skärm att den uppdatera med text "d tar tid det här" och han svara då oxå med samma gubbe som skratta så tårarna rinner.

    Nu var d här på arbetstid och inget konstigt el vad säger ni?

    Men om dom börjar sms varandra på fritid kväll å helg tycker jag d kommer kännas konstigt. För han sms:ade aldrig mig på dagar el på kvällen d e jag som gör.


    Ja, så himla roligt är det inte med kaffe och datorkrångel.... Hon verkar lite intresserad av honom också eftersom hon tar kontakt flera ggr/dag med sånt som inte är arbetsrelaterat.
    Tror inte han skulle sms:a likadant med en man...

    Men om du misstänker det eskalerar, ta ett snack med honom om hur han känner angående er relation. Nämn inte henne utan fråga om han trivs med dig och vill fortsätta vara ihop. Visar han tydligt att han älskar dig fortfarande?

    Personligen skulle jag inte acceptera sådan "flört". Hon verkar inte bry sig att han har en relation, hon känner väl till dig, eller hur?
  • Anonym (mr)
    Anonym (Osäker) skrev 2021-01-20 19:24:34 följande:

    Nu e d hon som sms:at min särbo men på arbetstid iaf bild på sig själv när hon dricker kaffe (man ser inte ansiktet dock) men skrivit typ jag och mitt kaffe..han svara med en skratt emoiji senare på em skicka hon bild på sin dator skärm att den uppdatera med text "d tar tid det här" och han svara då oxå med samma gubbe som skratta så tårarna rinner.

    Nu var d här på arbetstid och inget konstigt el vad säger ni?

    Men om dom börjar sms varandra på fritid kväll å helg tycker jag d kommer kännas konstigt. För han sms:ade aldrig mig på dagar el på kvällen d e jag som gör.


    Det är ju tydligt att de tycker det är kul att messa varandra. Eller hur? Men varken mer eller mindre än så skulle jag säga. Hade det varit mer så hade det funnits spår av det i chatten.
  • Anonym (Osäker)
    Anonym (höstlöv) skrev 2021-01-20 19:44:33 följande:

    Ja, så himla roligt är det inte med kaffe och datorkrångel.... Hon verkar lite intresserad av honom också eftersom hon tar kontakt flera ggr/dag med sånt som inte är arbetsrelaterat.

    Tror inte han skulle sms:a likadant med en man...

    Men om du misstänker det eskalerar, ta ett snack med honom om hur han känner angående er relation. Nämn inte henne utan fråga om han trivs med dig och vill fortsätta vara ihop. Visar han tydligt att han älskar dig fortfarande?

    Personligen skulle jag inte acceptera sådan "flört". Hon verkar inte bry sig att han har en relation, hon känner väl till dig, eller hur?


    Ja hon känner till mig. Vet inte om d kallas flirt än men blir såklart väldigt osäker.

    Jo det tycker jag ändå att han visar mig, vi har väldigt bra sexliv fortf och har roligt tillsammans och gör saker ihop.

    Jag har ställt den frågan utan att nämna nämn han säger att han älskar mig fortf och trivs med mig.
  • Anonym (Osäker)
    Anonym (mr) skrev 2021-01-20 19:55:16 följande:

    Det är ju tydligt att de tycker det är kul att messa varandra. Eller hur? Men varken mer eller mindre än så skulle jag säga. Hade det varit mer så hade det funnits spår av det i chatten.


    Tack!
  • Anonym (höstlöv)
    Anonym (Osäker) skrev 2021-01-20 20:01:10 följande:
    Ja hon känner till mig. Vet inte om d kallas flirt än men blir såklart väldigt osäker.

    Jo det tycker jag ändå att han visar mig, vi har väldigt bra sexliv fortf och har roligt tillsammans och gör saker ihop.

    Jag har ställt den frågan utan att nämna nämn han säger att han älskar mig fortf och trivs med mig.
    Det låter fint.
    Då kanske för dem det stannar mellan sms:ande, hoppas det :).
    Du lär nog märka om det skulle vara något mer sen.
  • Anonym (mr)
    Anonym (Osäker) skrev 2021-01-20 20:01:10 följande:
    Ja hon känner till mig. Vet inte om d kallas flirt än men blir såklart väldigt osäker.

    Jo det tycker jag ändå att han visar mig, vi har väldigt bra sexliv fortf och har roligt tillsammans och gör saker ihop.

    Jag har ställt den frågan utan att nämna nämn han säger att han älskar mig fortf och trivs med mig.
    Det som är irriterande är ju att "aset" har det lite för bra.

    Han har dig som erbjuder ett kul liv med bra sex. Sen njuter han säkerligen över intresset från den unga snygga. Men jag tror han skulle backa om tjejen är ute efter mer. Tror bara hans ego mår som bäst av exakt detta.

    Ingen vettig person riskerar ju ett superbra förhållande (som ni verkar ha) för en omöjlig relation med lammkött.
  • Anonym (höstlöv)
    Anonym (mr) skrev 2021-01-20 20:16:14 följande:
    Det som är irriterande är ju att "aset" har det lite för bra.

    Han har dig som erbjuder ett kul liv med bra sex. Sen njuter han säkerligen över intresset från den unga snygga. Men jag tror han skulle backa om tjejen är ute efter mer. Tror bara hans ego mår som bäst av exakt detta.

    Ingen vettig person riskerar ju ett superbra förhållande (som ni verkar ha) för en omöjlig relation med lammkött.
    Ja, hoppas han är vettig...Skrattande
  • Anonym (Osäker)

    Nu har det gått ett par v sedan jag skrev. Det som hänt nu är häromdagen skickade min man en ansiktsbild på sig själv när han var ute och alldeles isig i mustaschen och nåt med att det var kallt. Samma bild skickar han till sin kollega vilket han berättar.

    Han berättar och låter jätteglad att kollegan frågat hur d gått då han/Vi var och köpte ny kontorsstol till honom han lär glad att hon frågat.

    Hans vuxna dotter har mått dåligt en period och jag har frågat honom nästan varje dag hur hon mår om han hört nåt m.m .

    Nu ikväll sa han i förbifarten att dottern och han ska ses imorgon och äta tillsammans vilket jag tycker är superkul för dom.

    Men för sin kollega berätta han det på fm för och ändå har jag frågat idag om d hänt nåt roligt idag och han svarar nej??

    Sa till honom nu ikväll att jag tycker oxå d är kul när han berättar saker som han gör med sina kollegor/a. då blev han sur på mig.

    Jag känner mig liksom utanför får känslan att dom pratar mycket om allt möjligt men när vi ses här han inget att berätta.

  • Anonym (höstlöv)
    Anonym (Osäker) skrev 2021-02-03 21:47:16 följande:

    Nu har det gått ett par v sedan jag skrev. Det som hänt nu är häromdagen skickade min man en ansiktsbild på sig själv när han var ute och alldeles isig i mustaschen och nåt med att det var kallt. Samma bild skickar han till sin kollega vilket han berättar.

    Han berättar och låter jätteglad att kollegan frågat hur d gått då han/Vi var och köpte ny kontorsstol till honom han lär glad att hon frågat.

    Hans vuxna dotter har mått dåligt en period och jag har frågat honom nästan varje dag hur hon mår om han hört nåt m.m .

    Nu ikväll sa han i förbifarten att dottern och han ska ses imorgon och äta tillsammans vilket jag tycker är superkul för dom.

    Men för sin kollega berätta han det på fm för och ändå har jag frågat idag om d hänt nåt roligt idag och han svarar nej??

    Sa till honom nu ikväll att jag tycker oxå d är kul när han berättar saker som han gör med sina kollegor/a. då blev han sur på mig.

    Jag känner mig liksom utanför får känslan att dom pratar mycket om allt möjligt men när vi ses här han inget att berätta.


    Verkar de kommunicerar mycket kring vardagen och han känner sig bekväm berätta om sin dotter. Där måste han ju delat med sig först till kollegan, tror inte hon spontant frågat om dottern?

    Inte så konstigt ifall du känner dig utanför och ledsen ifall kollegan får veta saker först, de har sin egen lilla bubbla och han inte verkar vilja prata så mycket med dig.

    Var du ironisk när du nämnde det är kul han berättar saker som han gör med kollegor och han blev sur? Eller trodde han att du var sur och pikade honom?
  • Anonym (Osäker)
    Anonym (höstlöv) skrev 2021-02-03 22:04:37 följande:

    Verkar de kommunicerar mycket kring vardagen och han känner sig bekväm berätta om sin dotter. Där måste han ju delat med sig först till kollegan, tror inte hon spontant frågat om dottern?

    Inte så konstigt ifall du känner dig utanför och ledsen ifall kollegan får veta saker först, de har sin egen lilla bubbla och han inte verkar vilja prata så mycket med dig.

    Var du ironisk när du nämnde det är kul han berättar saker som han gör med kollegor och han blev sur? Eller trodde han att du var sur och pikade honom?


    Nä jag var inte sur utan jag nämnde det och sa att jag tycker oxå om att höra han berätta saker.

    Då när han blev sur sa han att hans kollegor kanske inte tycker d e så kul att höra. Då svarade jag men jag tycker det.

    Ja men jag berättar ju nu att vi ska äta tillsammans..

    Sen sa han att det är bra för honom oxå att träffa henne för då ser han hur hon mår.

    Och det tycker jag oxå bara d att d lät inte som hans ord..något han skulle säga.

    Känns som han pratar mer med henne än med mig och d gör mig ledsen..
  • Anonym (Man49)

    Han har hittat en likasinnad som verkar bry sig om honom .....

    Han vill nog bara ha lite mer uppmärksamhet eller feedback i livet ....

  • Anonym (höstlöv)
    Anonym (Osäker) skrev 2021-02-03 22:12:58 följande:
    Nä jag var inte sur utan jag nämnde det och sa att jag tycker oxå om att höra han berätta saker.

    Då när han blev sur sa han att hans kollegor kanske inte tycker d e så kul att höra. Då svarade jag men jag tycker det.

    Ja men jag berättar ju nu att vi ska äta tillsammans..

    Sen sa han att det är bra för honom oxå att träffa henne för då ser han hur hon mår.

    Och det tycker jag oxå bara d att d lät inte som hans ord..något han skulle säga.

    Känns som han pratar mer med henne än med mig och d gör mig ledsen..
    Ja, har det blivit intensivare kommunikation dem emellan sedan du startade tråden? 
  • Anonym (Osäker)
    Anonym (höstlöv) skrev 2021-02-03 22:51:01 följande:

    Ja, har det blivit intensivare kommunikation dem emellan sedan du startade tråden? 


    Inte vad jag vet. Inga sms utan dom har kontakt via nån chatt i teams på arbetstid där dom pratar och skickar bild. . Inga fler sms på sin privata tid.
  • Anonym (Hello)

    Jag har en kollega av det andra könet som jag tycker väldigt mycket om. Denne är gift och även jag har ett förhållande. Jag är dock inte intresserad på DET sättet, ibland klickar man faktiskt bara ändå.

Svar på tråden Är min man intr av sin 20 år yngre kollega