• Anonym (Fisk)

Socanmäld för att barnet inte kan cykla

Anonym (XXX) skrev 2021-01-20 20:33:36 följande:

Kungabarnen kan inte heller cykla (i all fall inte Carl Philip!). Fast de är ju vuxna nu, så det är för sent att socanmäla Kungen och Silvia! :)

Nej, det där låter underligt. Som någon skrev: vi har ingen cykelplikt i Sverige. I detta sammanhang vill jag också säga, att jag tycker att det är fel att skolor ordnar cykelutflykter. Det finns ingen anledning att peka ut de barn, som antingen inte kunnat eller velat lära sig cykla, eller vars föräldrar inte haft råd att köpa en cykel. Det är mycket gammalt som lever kvar - det VAR säkert jätteviktigt på 1940-talet att kunna både cykla och åka skidor, men idag finns det ju så många olika livsstilar i Sverige. 

Äh va? Kungafamiljen kan visst cykla. Var had du fått de ifrån?
  • Anonym (Fisk)
    sextiotalist skrev 2021-01-21 13:08:57 följande:

Känns som att Svensk Damtidning är en väldigt trovärdig källa ;). Nåväl, en snabb googling så är han uppenbarligen fullt cykelkunnig då, eftersom det finns reportage om detta. När det gäller läsning, då har varken han eller kronprinsessan dolt att de har problem med dyslexi, men, precis som alla andra  som har dyslexi och fått adekvat hjälp, så är de läskunniga

Jag googlade också och såg att han och Sofia var på cykelsemster.
Svar på tråden Socanmäld för att barnet inte kan cykla