• Anonym (Aime)

    Dejting slutar alltid med dilemma

    Jag sätter mig alltid i en dum situation vid dejting. Jag sållar och sållar och träffar bara de som verkar vara bra personer OCH är snygga. Den här gången handlar det om tre män. Jag tänker att det ska ge sig att jag ska veta vem jag vill ha efter ett par dejter, kanske att det inte klickar osv.

    Så nu sitter jag här med tre män som vill gå vidare, jag känner att jag inte har tid att träffa alla tre utan att två måste bort.

    En är väldigt snygg, kanske lite kort, är trevlig och är väldigt bra i sängen. Har okej jobb. Vi klickar väldigt bra sexuellt, men blir ganska ofta oense och det blir lite småtjafs ibland.

    Nästa är snygg, har väldigt mycket pengar, självsäker och ödmjuk. Han skämmer bort mig med både uppmärksamhet och komplimanger. Min största oro kring honom är att jag är orolig att hamna i någon kvinnofälla. Jag har både ett välbetalt jobb och universitetsutbildning och är inte sugen på att sitta hemma, ta alla vab, allt föräldraansvar och föräldraledighet osv. Vi har inte haft sex än.

    Den tredje är kanske inte så snygg, har nog varit det men börjar se lite sliten ut, men vi har mycket gemensamt. Varningsklockorna här är att han verkar ha svårt att få ett längre förhållande att funka och jag upplever honom som bitvis väldigt charmig och bitvis lite osocial. Vi har inte haft sex än.

    Hur ska jag tänka? Mina känslor är likvärdiga för allihop. Jag kan nog bli kär i var och en av dem. Så hur väljer man? Och hur ska jag undvika att hamna i såna här situationer hela tiden?

  • Svar på tråden Dejting slutar alltid med dilemma
  • Anonym (Kalkylerande)
    Anonym (Aime) skrev 2021-01-14 09:29:10 följande:
    Men kär är väl något man blir? Jag är ju förälskad, men för mig är kär en djupare känsla, tillståndet mellan förälskad och att älska. Vi kanske har olika definitioner av begreppet. 

    Jag har redan barn, och vill inte ha fler, så jag är inte så orolig för den situationen som du beskriver. Men du kan nog ha en poäng med att jag är lite för kalkylerande, men för mig finns det inga andra sätt. 
    Finns det verkligen inga andra sätt eller är du bara livrädd för att öpnna dig för en annan person och försöker skydda dig med kalkylerande?
    Låt oss säga att du är genuin, då är det väldigt bra att du är ärlig som du säger att du är med dem. Människor är olika, och jag skulle finna ditt sätt känslokallt och högst avtändande.
    Det finns inga avtal i dejtingsvärld, vissa fastnar i perpetuell paralelldejtande utan fördjupning, andra bestämmer sig relativt snabbt att ge ett försök. Och då betyder inte att ge ett försök att planera äktenskap på en gång utan bara att vara exklusiva och lära känna varandra. Sen kan det av olika anledningar inte fungera och då försöker man igen.
    Tänk på att du som är en utbildad modern kvinna inte behöver en man att bidra till din ekonomi. Och ta inte för givet att någon annan ska vabba med ditt barn eller ens vara intresserad av att bygga en bra relation med barnet.
    Sammanlagt känns det som att du är på väg bort från nr 1 om du är intim med honom med pratar med andra för fullt. Nummer 3 verkar du inte vara attraherad av. Nummer 2 kan vara något men du kanske är lite för mycket imponerad av hans pengar.

  • Anonym (Pelle)
    Anonym (Hahahahaha) skrev 2021-01-14 13:20:39 följande:

    Säger mannen som bara vill dejta underviktiga. Den ironin.


    Ja, men tjejer kan ju i alla fall påverka sin vikt. Viss differans om man säger så.
  • Anonym (Aime)
    Anonym (Kalkylerande) skrev 2021-01-14 13:25:30 följande:
    Finns det verkligen inga andra sätt eller är du bara livrädd för att öpnna dig för en annan person och försöker skydda dig med kalkylerande?
    Låt oss säga att du är genuin, då är det väldigt bra att du är ärlig som du säger att du är med dem. Människor är olika, och jag skulle finna ditt sätt känslokallt och högst avtändande.
    Det finns inga avtal i dejtingsvärld, vissa fastnar i perpetuell paralelldejtande utan fördjupning, andra bestämmer sig relativt snabbt att ge ett försök. Och då betyder inte att ge ett försök att planera äktenskap på en gång utan bara att vara exklusiva och lära känna varandra. Sen kan det av olika anledningar inte fungera och då försöker man igen.
    Tänk på att du som är en utbildad modern kvinna inte behöver en man att bidra till din ekonomi. Och ta inte för givet att någon annan ska vabba med ditt barn eller ens vara intresserad av att bygga en bra relation med barnet.
    Sammanlagt känns det som att du är på väg bort från nr 1 om du är intim med honom med pratar med andra för fullt. Nummer 3 verkar du inte vara attraherad av. Nummer 2 kan vara något men du kanske är lite för mycket imponerad av hans pengar.
    Men hur ska man göra då? Jag har gått tillväga så här: 

    Jag skapade en profil. Efter en vecka hade jag fått ca 70 som var intresserade. Av dessa 70 sållade jag bort 60 pga att jag inte var tilltalad av deras profil, utseende, osv. 10 kvar. Dessa 10 började jag prata med. Sållar bort några till eftersom jag känner att det inte klickar. 3 kvar. Börjar dejta en av dem. De andra två trycker på. Väntar. Vill träffas. Det går en månad. Jag dejtar de två andra samma vecka för att passa på när jag hade barnfritt och det passade i jobbet. Inser att det klickar med alla tre. De har så mycket att ge mig, är så spännande, attraktiva. Jag vill lära känna dem på ett djupare plan. Jag ligger med första killen. Det var fantastiskt men jag känner samtidigt att jag blir irriterad på honom ibland. Han är lite besserwisser. Jag dejtar den andra killen, som kanske inte är en 10-poängare som 1:an, men kanske en 9. Det visar sig att han är väldigt mycket sexigare i verkligheten. 3:an däremot känner jag har klickat mer på ett mentalt plan, vi har många gemensamma intressen, tycker han är skitkul att prata med. Han är sexig och attraktiv på sitt sätt. Väldigt manlig men som sagt lite enstöring. Ger kanske inte mig lika mycket uppmärksamhet som de andra...

    Nu sitter jag med ett dilemma. Vad skulle jag gjort annorlunda? Jag kan ju inte hålla de andra på halster, tänk om jag släpper den perfekta killen bara för att gick efter hur snygga de är på bilderna? Jag måste ju dejta. Och en dejt räcker sällan. Och när man har barn och karriär tar det tid. Helgerna fylls med diverse aktiviteter för båda. Det skulle ta flera månader att dejta en i taget. 2:an och 3:an hade aldrig väntat så länge. Jag började prata med de här tre killarna i oktober - så att du får ett lite tidsperspektiv. 

    Men du verkar ju veta exakt hur man hanterar dessa situationer - så: hur gör jag nästa gång?
  • Anonym (Aime)
    Anonym (Pelle) skrev 2021-01-14 13:30:58 följande:
    Ja, men tjejer kan ju i alla fall påverka sin vikt. Viss differans om man säger så.
    Inte riktigt, vill man se undernärd ut behöver man vara undernärd. Man måste kämpa rätt hårt för att vara smal om man inte har de genetiska förutsättningarna för det.
  • Ascendere
    Anonym (Aime) skrev 2021-01-14 13:45:52 följande:
    Men hur ska man göra då? Jag har gått tillväga så här: 

    Jag skapade en profil. Efter en vecka hade jag fått ca 70 som var intresserade. Av dessa 70 sållade jag bort 60 pga att jag inte var tilltalad av deras profil, utseende, osv. 10 kvar. Dessa 10 började jag prata med. Sållar bort några till eftersom jag känner att det inte klickar. 3 kvar. Börjar dejta en av dem. De andra två trycker på. Väntar. Vill träffas. Det går en månad. Jag dejtar de två andra samma vecka för att passa på när jag hade barnfritt och det passade i jobbet. Inser att det klickar med alla tre. De har så mycket att ge mig, är så spännande, attraktiva. Jag vill lära känna dem på ett djupare plan. Jag ligger med första killen. Det var fantastiskt men jag känner samtidigt att jag blir irriterad på honom ibland. Han är lite besserwisser. Jag dejtar den andra killen, som kanske inte är en 10-poängare som 1:an, men kanske en 9. Det visar sig att han är väldigt mycket sexigare i verkligheten. 3:an däremot känner jag har klickat mer på ett mentalt plan, vi har många gemensamma intressen, tycker han är skitkul att prata med. Han är sexig och attraktiv på sitt sätt. Väldigt manlig men som sagt lite enstöring. Ger kanske inte mig lika mycket uppmärksamhet som de andra...

    Nu sitter jag med ett dilemma. Vad skulle jag gjort annorlunda? Jag kan ju inte hålla de andra på halster, tänk om jag släpper den perfekta killen bara för att gick efter hur snygga de är på bilderna? Jag måste ju dejta. Och en dejt räcker sällan. Och när man har barn och karriär tar det tid. Helgerna fylls med diverse aktiviteter för båda. Det skulle ta flera månader att dejta en i taget. 2:an och 3:an hade aldrig väntat så länge. Jag började prata med de här tre killarna i oktober - så att du får ett lite tidsperspektiv. 

    Men du verkar ju veta exakt hur man hanterar dessa situationer - så: hur gör jag nästa gång?
    Det som slår mig är hur lite kontakt du verkar ha med dina egna känslor, och ännu mer med andras. Du verkar mest se känslor som ännu ett logistiskt problem som måste lösas för att få till det perfekta förhållandet, ungefär som att du driver ett företag och har tre kandidater du ska välja mellan att anställa. 

    För mig skulle du vara en no-go eftersom du framstår som rationell på gränsen till känslokall. Inte det jag söker i en kvinna. 
  • Anonym (Kalkylerande)
    Anonym (Aime) skrev 2021-01-14 13:45:52 följande:
    Men hur ska man göra då? Jag har gått tillväga så här: 

    Jag skapade en profil. Efter en vecka hade jag fått ca 70 som var intresserade. Av dessa 70 sållade jag bort 60 pga att jag inte var tilltalad av deras profil, utseende, osv. 10 kvar. Dessa 10 började jag prata med. Sållar bort några till eftersom jag känner att det inte klickar. 3 kvar. Börjar dejta en av dem. De andra två trycker på. Väntar. Vill träffas. Det går en månad. Jag dejtar de två andra samma vecka för att passa på när jag hade barnfritt och det passade i jobbet. Inser att det klickar med alla tre. De har så mycket att ge mig, är så spännande, attraktiva. Jag vill lära känna dem på ett djupare plan. Jag ligger med första killen. Det var fantastiskt men jag känner samtidigt att jag blir irriterad på honom ibland. Han är lite besserwisser. Jag dejtar den andra killen, som kanske inte är en 10-poängare som 1:an, men kanske en 9. Det visar sig att han är väldigt mycket sexigare i verkligheten. 3:an däremot känner jag har klickat mer på ett mentalt plan, vi har många gemensamma intressen, tycker han är skitkul att prata med. Han är sexig och attraktiv på sitt sätt. Väldigt manlig men som sagt lite enstöring. Ger kanske inte mig lika mycket uppmärksamhet som de andra...

    Nu sitter jag med ett dilemma. Vad skulle jag gjort annorlunda? Jag kan ju inte hålla de andra på halster, tänk om jag släpper den perfekta killen bara för att gick efter hur snygga de är på bilderna? Jag måste ju dejta. Och en dejt räcker sällan. Och när man har barn och karriär tar det tid. Helgerna fylls med diverse aktiviteter för båda. Det skulle ta flera månader att dejta en i taget. 2:an och 3:an hade aldrig väntat så länge. Jag började prata med de här tre killarna i oktober - så att du får ett lite tidsperspektiv. 

    Men du verkar ju veta exakt hur man hanterar dessa situationer - så: hur gör jag nästa gång?
    Den perfekta killen finns inte. Det finns alltid någon som är bättre. Förr eler senare måste man bestämma sig att man är nöjd nog att sluta jaga bättre, om man vill ha ett harmoniskt förhållande.
    Varför tror du att du måste välja? Du är kanske inte där mentalt. Det är kanske bäst för dig att bara dejta och upptäcka vad det är du egentligen vill och behöver.
  • Anonym (Pelle)
    Anonym (Aime) skrev 2021-01-14 13:50:07 följande:

    Inte riktigt, vill man se undernärd ut behöver man vara undernärd. Man måste kämpa rätt hårt för att vara smal om man inte har de genetiska förutsättningarna för det.


    Det går iaf med disciplin. En kort man kan aldrig bli lång.
  • Anonym (Ordning)
    Anonym (Aime) skrev 2021-01-12 07:56:00 följande:
    Jag förstår inte problemet? Alla tre vet om att jag dejtar andra, vi har inte bestämt att vi ska dejta exklusivt än? Du kan väl inte på allvar tycka att man ska leva monogamt med människor som man inte har en fast relation med?
    Jag skulle aldrig dejta någon som dejtar andra samtidigt.

    -Ska vi fika imorgon?

    -Nej, då ska jag träffa Kalle, men på onsdag går bra.

    -Men då ska jag ut med Lisa, förhoppningsvis sover jag över dessutom.
  • Anonym (Kimono)
    Anonym (Aime) skrev 2021-01-14 13:45:52 följande:

    Men hur ska man göra då? Jag har gått tillväga så här: 

    Jag skapade en profil. Efter en vecka hade jag fått ca 70 som var intresserade. Av dessa 70 sållade jag bort 60 pga att jag inte var tilltalad av deras profil, utseende, osv. 10 kvar. Dessa 10 började jag prata med. Sållar bort några till eftersom jag känner att det inte klickar. 3 kvar. Börjar dejta en av dem. De andra två trycker på. Väntar. Vill träffas. Det går en månad. Jag dejtar de två andra samma vecka för att passa på när jag hade barnfritt och det passade i jobbet. Inser att det klickar med alla tre. De har så mycket att ge mig, är så spännande, attraktiva. Jag vill lära känna dem på ett djupare plan. Jag ligger med första killen. Det var fantastiskt men jag känner samtidigt att jag blir irriterad på honom ibland. Han är lite besserwisser. Jag dejtar den andra killen, som kanske inte är en 10-poängare som 1:an, men kanske en 9. Det visar sig att han är väldigt mycket sexigare i verkligheten. 3:an däremot känner jag har klickat mer på ett mentalt plan, vi har många gemensamma intressen, tycker han är skitkul att prata med. Han är sexig och attraktiv på sitt sätt. Väldigt manlig men som sagt lite enstöring. Ger kanske inte mig lika mycket uppmärksamhet som de andra...

    Nu sitter jag med ett dilemma. Vad skulle jag gjort annorlunda? Jag kan ju inte hålla de andra på halster, tänk om jag släpper den perfekta killen bara för att gick efter hur snygga de är på bilderna? Jag måste ju dejta. Och en dejt räcker sällan. Och när man har barn och karriär tar det tid. Helgerna fylls med diverse aktiviteter för båda. Det skulle ta flera månader att dejta en i taget. 2:an och 3:an hade aldrig väntat så länge. Jag började prata med de här tre killarna i oktober - så att du får ett lite tidsperspektiv. 

    Men du verkar ju veta exakt hur man hanterar dessa situationer - så: hur gör jag nästa gång?


    Har du varit på date med alla tre men bara haft sex med 1:an? Då tycker jag att du ska ha sex med de andra två också. Förmodligen varierar sig sexet mellan de olika tre och du kan därefter se om du även klickar på det sexuella planet. Därefter kan du ju göra en ny sållning.
  • Nyfiken013

    Det handlar om att någon ska välja o vraka och sen (om det dessutom blivit nej hos nån) gå tillbaka och säga nu duger du,
    Nope, jag skulle tipsa alla att ge foten åt dom som beter sig på detta viset.

Svar på tråden Dejting slutar alltid med dilemma