• Anonym (M)

    Hur lång tid tog det för er som är 39 år att bli gravida?

    Hej! Jag har två barn som är 4 och 2 år gamla som jag blev gravida med på naturlig väg och på första försöket. Nu vill vi skaffa ett tredje barn och har försökt i 2 månader utan att jag blivit gravid. Jag VET att det inte är lång tid, men med tanke på att jag är nyss fyllda 39 år så känner jag mig orolig över att det beror på min ålder. Eller kan det bero på att vi de här två gångerna bara hade samlag på själva ägglossningsdagen och dagen innan äl medan vi hade samlag flera dagar innan äl när jag blev gravid med mina två barn?

    Hur fort gick det för er andra som är 39 år att bli gravida? Har ni också barn sedan tidigare?

    Jag använder Clear Blues digitala ägglossningstest (den lila förpackningen) som känner av både hög och maximal fertilitet. Resultatet på stickorna har stämt överens med min ägglossningskalender. Jag har regelbunden mens. Jag har ägglossning eftersom stickorna visat på maximal fertilitet när jag testat det datum som jag ska ha ägglossning.

  • Svar på tråden Hur lång tid tog det för er som är 39 år att bli gravida?
  • Anonym (mamma C)

    Jag var 40 år, första barnet, första försöket. 
    Har vänner som har blivit gravida i den åldern från 1 månad till 2-3 år. Det är så olika, men genomsnittet är väl 7 månader, så det har verkligen inte gått lång tid för dig. Skickar baby-dust! Gravid

Svar på tråden Hur lång tid tog det för er som är 39 år att bli gravida?