Varför är det så svårt att få jobb som processoperatör
Grattis FL- fick som vanligt error när jag postade så nu copypastat genom OpenOffice:
..
Jag tänker om du kan använda ditt "trassel" till att ändå ge en positiv bild av dig som får dig att stå ut lite?
"Min sociala omgivning under uppväxten var inte enkel att hantera och tyvärr påverkade det mina första försök att utbilda mig, fast jag visste att vägen fram krävde studier. Nu står jag här och har äntligen slutfört det jag vill: En tvåårig utbildning till processoperatör.
Ni vill anställa mig för att:
-Jag har lagom många år och tillräckligt med livserfarenhet med mig för att kunna bidra till stabilitet, effektivitet och fokus i ett skiftgående team.
-Min bakgrund har gjort mig rätt ödmjuk och gett mig förståelse för olikheter och att andra kan ha det svårt fast det inte alltid syns. Jag bryr mig mycket om min omgivning och vill skapa god stämning i teamet förutom att vara alert med åtgärder och daglig kommunikation.
-....något om vad du kan som är relevant för just det företaget, eller att du är intresserad av deras produkter och hur de bidrar till bättre hälsa för folk/eller vad som nu passar.
[Visa att du tänker framåt:]
- Jag kommer att ta alla möjligheter att lära mig mer om mina arbetsområden och linjer av tekniker och mer erfarna operatörer. Jag är en van datoranvändare och bra på engelska [obs bara om det är sant]. Om rollen senare kan utökas eller det behövs operatörsresurser till internprojekt är jag särskilt intresserad av....
[skriv något om vad du skulle vilja eller kunna utöka din kompetens med, t.ex.:
Är du en god dokumentatör och skulle kunna skriva arbetsrutiner (SOPar) eller avvikelseutredningar?
Är du bra på att lära dig använda nya system/ny utrustning?
Är du intresserad av el/automation/programmering eller periodiskt underhåll av utrustning?
Är du intresserad av testkörning och validering?]
Att få vara en del i ett produktivt team hos en driftig arbetsgivare med sikte på framtiden ser jag som en spännande möjliighet, så jag hoppas att ni vill ge mig ett personligt möte och berätta mer om era behov och utmaningar."
--
Jag har jobbat 20 år inom pharma/medtech och detta är en operatör jag hade anställt.
Men då måste du hitta lite energi och glatt humör till intervjun också!