• Misanlisan

    Bästa gå ner i vikt

    Hej. Vilken ? metod? funkade för er att rasa i vikt ? Ge mig tips .

    Hur blir ni av me socker suget ?

    Vill tilläga att jag inte är super överviktig utan mest vill komma k form som jag trivs själv med , så alltså 7-10 kg . Men känns som svåraste att gå ner när man inte behöver gå ner så mkt , tycker jag iaf , men nån som har ngt bra schema för mat gång träning ngt konkret lixom :)

  • Svar på tråden Bästa gå ner i vikt
  • Anonym (L)

    Dieter osv funkar aldrig i längden. Det gäller att hitta en hållbar livsstil.

    Jag hade bara några kilos övervikt och det som funkade för mig var att börja träna och äta mindre. Precis som alla andra som vill tappa vikt så behöver du göra av med fler kalorier än vad du stoppar i dig. Min största bov var alla sötsaker. Har aldrig haft några problem med maten. Jag bestämde mig för att jag bara fick äta sötsaker max en gång i veckan, oftast på lördagar, men då fick jag inte äta för mycket mat under den dagen om jag ska kunna äta något gott.

    Sedan började jag träna på gym, mest konditionsträning eftersom att det bränner flest kalorier. Började med fyra dagars träning i veckan och ökade sedan till fem och sedan till sex dagars träning i veckan. Tappade många kilon.

    Gällande sötsuget så är det som värst i början, sedan vänjer man sig. Se till att inte köpa hem sötsaker så finns det inte hemma.

  • Anonym (Wilma)

    Viktväktarna är det enda som funkat för mig. Så det får bli mitt tips till dig. Jag är endast onlinemedlem för det är billigast och funkar för mig. Jag tar det på jobbets friskvårdsbidrag.

  • Anonym (Karl)

    Hej!

    Jag har aldrig följt något färdigt koncept, men i perioder när jag arbetat extra mycket och byggt mitt hus exempelvis, har jag slarvat med kosten, träningen och inte minst sömnen. Sovit alldeles för lite, ätit ett mål om dagen och då alldeles för mycket mat, oftast på natten innan läggning. Under dessa perioder har jag lagt på mig några extrakilo trotts att jag ätit färre kalorier och rört på mig mycket.

    Kommer efter dessa perioder snabbt ?tillbaka? igen genom att äta mer regelbundet, (trots mer kalorier) stressa mindre, samt sova mer, minst 6 timmar per natt.

    Så mitt tips är självklart träning, vettig kosthållning mm. Men framför allt börja med att få in rutiner, sova ordentligt och äta regelbundet samt undvika att äta efter middagen. Nattmackan gör mer skada än nytta ????

    Jag är varm förespråkare av LCHF om man vill köra på diet. Men man behöver inte göra det så invecklat. Skippa socker och kolhydrater, och var inte rädd för smör och fetaste grädden????

  • Anonym (Karl)

    Hej!

    Jag har aldrig följt något färdigt koncept, men i perioder när jag arbetat extra mycket och byggt mitt hus exempelvis, har jag slarvat med kosten, träningen och inte minst sömnen. Sovit alldeles för lite, ätit ett mål om dagen och då alldeles för mycket mat, oftast på natten innan läggning. Under dessa perioder har jag lagt på mig några extrakilo trotts att jag ätit färre kalorier och rört på mig mycket.

    Kommer efter dessa perioder snabbt ?tillbaka? igen genom att äta mer regelbundet, (trots mer kalorier) stressa mindre, samt sova mer, minst 6 timmar per natt.

    Så mitt tips är självklart träning, vettig kosthållning mm. Men framför allt börja med att få in rutiner, sova ordentligt och äta regelbundet samt undvika att äta efter middagen. Nattmackan gör mer skada än nytta ????

    Jag är varm förespråkare av LCHF om man vill köra på diet. Men man behöver inte göra det så invecklat. Skippa socker och kolhydrater, och var inte rädd för smör och fetaste grädden????

  • Dexter dot com

    För mig har LCHF fungerat över förväntan. Har gått ner 10 kg utan behöva räkna kalorier eller vara hungrig och sockersuget försvann på 2 veckor. 

Svar på tråden Bästa gå ner i vikt