• Anonym (Blå)

    Måste jag berätta varför?

    Jag fick en boll i ansiktet, så öga och näsa är blå-lila. Min man kräver att jag berättar för alla jag träffar vad som hänt för att han inte ska få skulden.

    Är det rimligt eller överdrivet?

  • Svar på tråden Måste jag berätta varför?
  • Anonym (Tragiskt rimligt)

    Tragiskt nog så är det rimligt. Hade nån jag känner dykt upp så hade min första tanke varit att hen hade åkt på stryk. Är det en kvinna i en relation hade misstankarna naturligt gått till partnern efter tidigare erfarenheter om liknande.

  • Anonym (Elli)

    Det är inte rimligt att han kräver det. Men om det var jag som gick runt med en blåtira hade jag nog berättat för de flesta jag pratade med hur jag fått den, för att undvika konstig stämning.

  • Anonym (I)

    Kanske inte alla.. Men om du träffar någon som bryr sig om dig så lär de ju kanske undra..

  • Anonym (blågul)

    Det är inte något han kan kräva men det är konstigt att du inte själv automatiskt vill berätta för folk vad som hänt? Annars kommer ju folk spekulera varav din man lär bli huvudmisstänkt. Ser folk att du är gul och blå i ansiktet kommer de självklart reagera, blir bara konstigt och misstänksamt om du är tyst om vad som hänt. En kvinna som är undvikande kring att svara på varför hon har en fet blåtira drar ännu mer misstankar. 

  • Anonym (Ö)

    Det är helt upp till dig om du vill berätta.

    Varför är han ens orolig? Är han våldsam?

  • Tecum

    Du måste inte berätta något men det är rimligt att du gör det. Annars riskerar du att ryktet går att din man är våldsam och att du inte vågar göra något åt det. Inte så kul för någon av er... 

  • Anonym (xxx)
    Anonym (Blå) skrev 2021-01-12 19:19:16 följande:

    Jag fick en boll i ansiktet, så öga och näsa är blå-lila. Min man kräver att jag berättar för alla jag träffar vad som hänt för att han inte ska få skulden.

    Är det rimligt eller överdrivet?


    Om folk frågar så ska du så klart svara som det är. Men frågar folk inte, så behöver du inte säga något om du inte vill.
  • Anonym (Nej)

    Nej!! Om du gör det utan att de frågar kommer de att ta det helt motsatt, dvs att han misshandlat dig men att du skyddar honom och kommer med lögner för att släta över!

    Om någon frågar så säger du så klart som det är, men förhoppningsvis sköter de sitt och frågar inte.

Svar på tråden Måste jag berätta varför?