• Anonym (Får ni?)
    Tue 12 Jan 2021 23:17
    546 visningar
    66 svar
    66
    546

    Får ni mersmak av sex?

    Min partner får alltid mersmak av sex, han blir nästan mer sugen på att ha sex ju mer han har sex för att det är så skönt. Jag är lite tvärtom att jag liksom inte får mersmak av sex, tycker mer att det är skönt att ha det överstökat och det är sällan jag tänker tillbaka på det också blir sugen av det. Men män och kvinnor kanske fungerar olika här? Eller ska man få mersmak av sex?

  • Svar på tråden Får ni mersmak av sex?
  • Wed 13 Jan 2021 12:36
    #21

    Jag får mersmak av bra sex, absolut. Blir junsom en god kaka man har svårt att låta bli innan den är helt slut.


    Vid god typografi ska horungar inte förekomma.
  • Anonym (Absol­ut)
    Wed 13 Jan 2021 15:41
    #22
    Anonym (Får ni?) skrev 2021-01-12 23:17:43 följande:

    Min partner får alltid mersmak av sex, han blir nästan mer sugen på att ha sex ju mer han har sex för att det är så skönt. Jag är lite tvärtom att jag liksom inte får mersmak av sex, tycker mer att det är skönt att ha det överstökat och det är sällan jag tänker tillbaka på det också blir sugen av det. Men män och kvinnor kanske fungerar olika här? Eller ska man få mersmak av sex?


    Ja jag får mersmak, ju mer sex jag har /ju mer jag onanerar - ju mer kåt är jag. Vill alltid ha sex och njuter av sex men lust föder mer lust.

    Är kvinna. Det är inte typiskt kvinnligt att inte gilla sex, det är individuellt. Varför tycker du att det är skönt att få det överstökat?
  • Anonym (Får ni?) Trådstartaren
    Wed 13 Jan 2021 17:21
    #23
    Anonym (Absolut) skrev 2021-01-13 15:41:45 följande:

    Ja jag får mersmak, ju mer sex jag har /ju mer jag onanerar - ju mer kåt är jag. Vill alltid ha sex och njuter av sex men lust föder mer lust.

    Är kvinna. Det är inte typiskt kvinnligt att inte gilla sex, det är individuellt. Varför tycker du att det är skönt att få det överstökat?


    Jag är sällan kåt vid sex och känner väl då att sexet gärna får gå fort. Sen gör det lite ont också då min partner måste störa hårt och fort för att han ska kunna komma och då önskar jag ju såklart att han kommer fort, att sexet tar slut fort dvs.
  • Anonym (Får ni?) Trådstartaren
    Wed 13 Jan 2021 17:25
    #24
    Stenstare skrev 2021-01-13 09:22:08 följande:

    Trist läge för dig när sexet inte ger dig så mycket.För mig ger bra sex lust till mer sex, för min partner tar det ofta någon dag minst innan hon får sin lust tillbaka, Inget är rätt eller fel bara olika!  Om du har sex utan att känna lust till sex eller vara kåt kan det nog vara dåligt för din sexlust i längden, jag hade inte tagit den risken själv. Sen behöver sex absolut inte alltid sluta med orgasm, det kan vara jättebra utan att en eller någon kommer. Jag går ibland i baklås och kan inte komma, det betyder ju ingen orgasm för mig men samtidigt kan vi köra lite mer penetrations sex istället, där kan jag annars komma lite tidigare än vad som är skoj. Så då gör det inget att orgasmen uteblir ibland. Men för många så blir det nog lite trist alla aldrig eller väldigt sällan få komma. Jag tycker det låter som att du kanske borde berätta just det du skriver i tråden för din partner, eller har ni pratat om det. Kanske är det läge att ta en paus med själva sexandet någon vecka och bara gå in för massor av närhet, smek, hångel och kyssar. Bestämmer man att inte penetrera, suga eller slicka på en vecka eller två kan bara vetskapen om det tända suget efter just det man inte får. När sedan vecka gått så kan det bli extra bra, Kanske inte funkar för alla men för mig har det varit bra ibland.

    Har du lätt att få orgasm när/om du onanerar, om du har det kan din kille ju behöva jobba med sin förmåga att göra det skönt för dig! För då låter det som han inte gör sitt jobb.  Om du inte har lätt att komma kanske ett hjälpmedel med vibrationer eller luftpuffar kan vara ett komplement när ni sexar. Om du inte onanerar alls så kan det vara bra att träna lite själv så du kan ge bättre tips till din kille om hur det är skönt för dig. Jag tycker ju att man måste vara mån om varandra och jobba hårt för att ge den andre njutning och orgasm om den vill det men samtidigt kan man ju ta lite eget ansvar oxå för att göra det så skönt som möjligt för sig själv under sexet. Jag blir i alla fall jätte tänd om min partner smeker sig själv när vi sexar. Ofta finns ju en ledig hand som kan ge lite stimulans på klitoris, bröst eller var man nu gillar det. Även vibrationer eller luftpuffar kan du ju använda här om det känns bra. Hoppas du når fram till ett riktigt härligt sex som passar dig och gör dig glad! 


    Att min partner ska vara utan sex några veckor finns inte på kartan, han är väldigt kåt av sig hehe.

    Jo jag har ganska lätt för att få orgasm på egen hand, kan ta typ nån minut bara, men då gör jag ju bara sånt som är skönt för mig, vid sex måste man ju ta hänsyn till ngn annan, svårt att göra sånt som är skönt för en själv då.

    Sen gör sex oftast lite ont för mig med, svårt att få det skönt då. Vet inte alls hur man slutar att ha ont vid sex? Det är liksom att han kommer för långt in hela tiden som gör ont.
  • Wed 13 Jan 2021 19:30
    #25
    Anonym (Får ni?) skrev 2021-01-13 17:25:05 följande:
    Att min partner ska vara utan sex några veckor finns inte på kartan, han är väldigt kåt av sig hehe.

    Jo jag har ganska lätt för att få orgasm på egen hand, kan ta typ nån minut bara, men då gör jag ju bara sånt som är skönt för mig, vid sex måste man ju ta hänsyn till ngn annan, svårt att göra sånt som är skönt för en själv då.

    Sen gör sex oftast lite ont för mig med, svårt att få det skönt då. Vet inte alls hur man slutar att ha ont vid sex? Det är liksom att han kommer för långt in hela tiden som gör ont.
    Ok, Att han är väldigt kåt av sig betyder ju inte att han har rätt till sex! I min värld är det när ni båda vill ha sex som det kan bli något! Jag är nog oxå väldigt kåt av mig men jag får ju anpassa mig till den jag skall ha sex med eller onanera om jag vill det. Sex är ingen rättighet man har utan en gåva man kan få av någon tycker jag! Sen kan det ju vara så att man inte är sugen på sex men partnern är det och då kan man OM MAN VILL hänga på med lite kel och smek, kanske får man då lust och blir kåt och då är det ju bara att köra. Annars får man väll säga till partnerna att " jag är tyvärr inte sugen på mer nu, jag ser att du är kåt och det gör mig glad för då vet jag att du gillar mig, Kanske kan vi försöka få lite extra tid till varandra i helgen och försöka då" Då har man bekräftat den andre, förklarat vad som gäller och föreslagit ett alternativ. Alternativet kan göra att den andra inte känner sig nobbad.  
    Fint att du har lätt att få orgasm, och såklart är det svårt att få allt att stämma när man är två. Jag kommer ibland lite för snabbt och därför ger jag mitt bästa under de bitar som inte innebär penetration, ofta slutar det trots allt med att jag kommer före min partner och då får jag ju jobba vidare med de delar av kroppen som inte redan get upp. Fingrar och mun brukar då få vara det som ger min kvinna sin orgasm. Sen tycker jag inte man ska överdriva orgasmens betydelse, det kan vara fint i alla fall men de flesta gillar att få komma ganska ofta. 
    Att killen kommer för djupt är inte kul, jag har gjort det ibland men har aldrig känt det själv utan fått veta det av kvinnan. Jag känner mig jätte dum då men är samtidigt glad att få veta direkt. Vet inte om det stämmer men vissa gånger är det som att min kvinna inte är lika djup, om det är att hon inte är lika avslappnad eller om det har med menscykeln att göra. Om du säger att du ibland inte är så kåt vid sexet så kanske du spänner dig och det blir värre. Fråga kvinnor om det, dom har nog bättre koll. Det jag upplever är att vissa ställningar är bättre och andra sämre när det gäller risken att komma för djupt, kanske kan ni börja med ställningar där han måste hålla igen lite och avsluta med dem där han inte når för djupt även om han stöter hårdare. Bakifrån med tjejen nästan platt på mage kan vara bra, då tar ju skinkorna ofta emot höfterna och djupet minskar. Oavsett bör du kunna förvänta dig att sexet inte ska göra ont, om vi bortser från sex som medvetet blandar in smärta för att alla inblandade vill det! Jag gillar att bli riden tills jag kommer för att det är inte så kul att försöka inte stöta för djupt och samtidigt ge sig totalt hän i orgasmen, men om hon rider mig då sköter hon ju djupet och jag kan bara njuta totalt. Min upplevelse är att det kramar lite extra härligt när hon rider mig, blir lite stramare och tightare känsla som gör att jag kommer lätt och härligt. Om han är bra och bryr sig om hur du har det och ser till att sexet är fantastiskt för dig så kommer du troligen vilja ha sex oftare. Om sexet gör ont och inte ger dig något utan du mest ställer upp så kommer du snart bara må dåligt av det och det riskerar att gå ut över hela ert förhållande. Jag tror det är dags att du berättar, är tydlig och att du ställer krav, Om han är något att ha kommer han att lyssna och anpassa sig, så tycker jag. Lycka till! 
  • Anonym (Absol­ut)
    Wed 13 Jan 2021 21:02
    #26
    Anonym (Får ni?) skrev 2021-01-13 17:21:34 följande:

    Jag är sällan kåt vid sex och känner väl då att sexet gärna får gå fort. Sen gör det lite ont också då min partner måste störa hårt och fort för att han ska kunna komma och då önskar jag ju såklart att han kommer fort, att sexet tar slut fort dvs.


    Men varför har du sex du inte njuter av? Se till att du får bli tänd och njuta
  • Anonym (Absol­ut)
    Wed 13 Jan 2021 21:04
    #27
    Anonym (Får ni?) skrev 2021-01-13 17:25:05 följande:

    Att min partner ska vara utan sex några veckor finns inte på kartan, han är väldigt kåt av sig hehe.

    Jo jag har ganska lätt för att få orgasm på egen hand, kan ta typ nån minut bara, men då gör jag ju bara sånt som är skönt för mig, vid sex måste man ju ta hänsyn till ngn annan, svårt att göra sånt som är skönt för en själv då.

    Sen gör sex oftast lite ont för mig med, svårt att få det skönt då. Vet inte alls hur man slutar att ha ont vid sex? Det är liksom att han kommer för långt in hela tiden som gör ont.


    Är du seriös? Man kommunicerar med sin partner, visar vad man gillar och njuter av och säger givetvis ifrån om det gör ont. Det ska inte göra ont.
  • Anonym (Får ni?) Trådstartaren
    Wed 13 Jan 2021 21:13
    #28
    Stenstare skrev 2021-01-13 19:30:49 följande:

    Ok, Att han är väldigt kåt av sig betyder ju inte att han har rätt till sex! I min värld är det när ni båda vill ha sex som det kan bli något! Jag är nog oxå väldigt kåt av mig men jag får ju anpassa mig till den jag skall ha sex med eller onanera om jag vill det. Sex är ingen rättighet man har utan en gåva man kan få av någon tycker jag! Sen kan det ju vara så att man inte är sugen på sex men partnern är det och då kan man OM MAN VILL hänga på med lite kel och smek, kanske får man då lust och blir kåt och då är det ju bara att köra. Annars får man väll säga till partnerna att " jag är tyvärr inte sugen på mer nu, jag ser att du är kåt och det gör mig glad för då vet jag att du gillar mig, Kanske kan vi försöka få lite extra tid till varandra i helgen och försöka då" Då har man bekräftat den andre, förklarat vad som gäller och föreslagit ett alternativ. Alternativet kan göra att den andra inte känner sig nobbad.  

    Fint att du har lätt att få orgasm, och såklart är det svårt att få allt att stämma när man är två. Jag kommer ibland lite för snabbt och därför ger jag mitt bästa under de bitar som inte innebär penetration, ofta slutar det trots allt med att jag kommer före min partner och då får jag ju jobba vidare med de delar av kroppen som inte redan get upp. Fingrar och mun brukar då få vara det som ger min kvinna sin orgasm. Sen tycker jag inte man ska överdriva orgasmens betydelse, det kan vara fint i alla fall men de flesta gillar att få komma ganska ofta. 

    Att killen kommer för djupt är inte kul, jag har gjort det ibland men har aldrig känt det själv utan fått veta det av kvinnan. Jag känner mig jätte dum då men är samtidigt glad att få veta direkt. Vet inte om det stämmer men vissa gånger är det som att min kvinna inte är lika djup, om det är att hon inte är lika avslappnad eller om det har med menscykeln att göra. Om du säger att du ibland inte är så kåt vid sexet så kanske du spänner dig och det blir värre. Fråga kvinnor om det, dom har nog bättre koll. Det jag upplever är att vissa ställningar är bättre och andra sämre när det gäller risken att komma för djupt, kanske kan ni börja med ställningar där han måste hålla igen lite och avsluta med dem där han inte når för djupt även om han stöter hårdare. Bakifrån med tjejen nästan platt på mage kan vara bra, då tar ju skinkorna ofta emot höfterna och djupet minskar. Oavsett bör du kunna förvänta dig att sexet inte ska göra ont, om vi bortser från sex som medvetet blandar in smärta för att alla inblandade vill det! Jag gillar att bli riden tills jag kommer för att det är inte så kul att försöka inte stöta för djupt och samtidigt ge sig totalt hän i orgasmen, men om hon rider mig då sköter hon ju djupet och jag kan bara njuta totalt. Min upplevelse är att det kramar lite extra härligt när hon rider mig, blir lite stramare och tightare känsla som gör att jag kommer lätt och härligt. Om han är bra och bryr sig om hur du har det och ser till att sexet är fantastiskt för dig så kommer du troligen vilja ha sex oftare. Om sexet gör ont och inte ger dig något utan du mest ställer upp så kommer du snart bara må dåligt av det och det riskerar att gå ut över hela ert förhållande. Jag tror det är dags att du berättar, är tydlig och att du ställer krav, Om han är något att ha kommer han att lyssna och anpassa sig, så tycker jag. Lycka till! 


    Jag är dock rädd för att han lämnar mig om han inte får sex tillräckligt ofta, mitt ex lämnade mig för att vi inte hade ett aktivt sexliv. Så nu vill jag inte hamna där igen att ett förhållande tar slut pga sex.

    Ja jag hade nog gillat sex mer om jag kunde få orgasm ibland åtminstone tror jag. Men jag har tyvärr väldigt svårt att få det vid sex så det går ju liksom inte. Hade varit kul om jag även känt att sexet var väldigt skönt, vilket jag typ aldrig tyckt. Minns att jag blev besviken på att sex inte var skönt de första gångerna jag hade sex, trodde liksom det skulle vara skönt, har ju sett på film osv hur folk stönar när de har sex och för mig blir det aldrig så skönt att jag måste stöna. Har kanske ett okänsligt underlig eller något.

    Nej han kan bara få orgasm när han juckar själv så att säga, och han gillar att byta ställningar så skulle vi bara ha sex i de ställningar det inte gör ont för mig så skulle han tröttna väldigt fort på sexet och då tar förhållandet slut som det gjorde med mitt ex.
  • Anonym (Får ni?) Trådstartaren
    Wed 13 Jan 2021 21:16
    #29
    Anonym (Absolut) skrev 2021-01-13 21:04:24 följande:

    Är du seriös? Man kommunicerar med sin partner, visar vad man gillar och njuter av och säger givetvis ifrån om det gör ont. Det ska inte göra ont.


    Jag har sagt till att det gör ont, men tror han glömmer bort det sen för nästa gång är det samma sak igen. Men tror det är för att är så kåt och måste köra på hårt för att han måste komma. Oftast går det ganska fort för honom, men ja jag vet inte om det ändå kan vara skadligt i längden att göra som jag gör.
  • Anonym (Får ni?) Trådstartaren
    Wed 13 Jan 2021 21:17
    #30
    Anonym (Absolut) skrev 2021-01-13 21:02:43 följande:

    Men varför har du sex du inte njuter av? Se till att du får bli tänd och njuta


    Lättare sagt än gjort, vet inte hur jag ska gå tillväga för att bli tänd eller hinna bli tänd innan vi påbörjar sexet.
Svar på tråden Får ni mersmak av sex?